Härnäämistä liikenteessä

Keskustelua Opeleista
spooky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja spooky »

Mikä näissä ooppeleissa on kun kaikki tahtoo tulla ajamaan kilpaa varsinkin ranskattaret tahtoo rinnalle ja ohi mutta sitten kun ei pääsekkään sitten vilkkuu valot ja töötti soi!!! Itselläni on täysin tavallisen näkönen v6 a veccu tietenkin äänet ovat huomiota herättävät ehkäpä siks osa tahtookin tulla koikeilemaan että onko mulla jokin putki viritys auto!!! Mutta siinäpähän tulee kokeilemaan mua ei niin paljoo syletä jos joskus häviän mutta haastajaa syö varmastikkin enemmän jos saa takkiinsa onko muilla saman kaltasisia ongelmia liikenteessä!!! Rupee vaan pikku hiljaa häiritsemään kun ei saa ajaa viikonloppusin rauhassa kun aina pitäis ajaa kilpaa!!!!

<font size=-1>[ This Message was edited by: spooky on 2004-02-14 16:10 ]</font>
O.P.A
OCF Member 2019
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Juu..Minäkin olen monasti miettinyt että miks kaikki tahtoo kisata..Itellä Vectra A GT 16V vähän puskuria ja spoileria..:smile: ja aina joku corollan resu roikkuu vierellä..ehkä huvittavimpia on ollut jotku yli 50 ukot..
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Bomega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomega »

Rupee vaan pikku hiljaa häiritsemään kun ei saa ajaa viikonloppusin rauhassa kun aina pitäis ajaa kilpaa!!!!

Mitenniin ei saa ajaa? Jos joku tulee vierelle ei se heti tarkoita että pitää lähteä ajamaan kilpaa. Vähän järkeä päähän taas..
Ei nyt herneitä nenään, mutta sinun viestistä paistaa läpi asenne, jollaisen takia luetaan aina ilta-lehdestä miten nuoria loukkaantui kilpa-ajossa..
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

Niin, ei sitä omaa kaasupoljinta tarvitse heti alkaa painamaan lähemmäksi lattiaa jos joku yrittäisikin provosoida.
spooky
'Admiral'
'Admiral'

Joo eihän sitä tarvii aina ruveta kilpasille.. Mutta mulla taitaa olla jokin asenne vamma tai jotain mutta en voi sietää sitä että jotkut ranskattaret tulee leikkii rinnalle.. Tietenkin tiedän varsin hyvin et jotkut pösöt ja sitikat saa aina tulla kokeilemaan jos tahtoo!!! Ja toi eka postaus oli vahan huonosti selitetty jos aina vastais kaikkiin hasteisiin niin sitähän sais ajaa pedaali pohjas 24h (: ja kukkarokin olis varmaan homattavasti pienempi kun noi kissalan pojat ei tykkää tosta kaahaamisesta..
Goblin
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Goblin »

On 2004-02-14 16:09, spooky wrote:
Mikä näissä ooppeleissa on kun kaikki tahtoo tulla ajamaan kilpaa varsinkin ranskattaret tahtoo rinnalle ja ohi mutta sitten kun ei pääsekkään sitten vilkkuu valot ja töötti soi!!!

Mutta siinäpähän tulee kokeilemaan mua ei niin paljoo syletä jos joskus häviän mutta haastajaa syö varmastikkin enemmän jos saa takkiinsa onko muilla saman kaltasisia ongelmia liikenteessä!!! Rupee vaan pikku hiljaa häiritsemään kun ei saa ajaa viikonloppusin rauhassa kun aina pitäis ajaa kilpaa!!!!

Todistakoon asianomainen väitteeni vääräksi, mutta tekstistä sai sen käsityksen, että kirjoittaja on juuri sellainen teiden valtias, joka seuraa ahkerasti takana tulevaa liikennettä ja haluaa hallita koko tietä ja kiusata muita kontroimalla ajonopeuksia ja häiritsemällä tavallisia ohituksia.

Oli alla sitten vectra tai mersu, niin kyllä se takana tuleva rottelokin tulee päästää häiritsemättä ohi, jos kerran sillä rottelolla on tarve mennä lujempaa. Tuskinpa ne kaikki haluavat ajaa kilpaa. Sinä itse tunnut haluavan ajaa kilpaa, mikä pitää tehdä moottoriradalla - ei liikenteessä. Kaltaistesi norsupoliisien ansiosta liikennekultuurimme ei ainakan parane.
Do You Think I'm Driving Like A Grazy ? Yeah, I Think So Too !
spooky
'Admiral'
'Admiral'

Niinno siis totta kai paastan ohi siita ei ollut kysymys vaan siitä että kaikilla ei ole aina tarkoitus tulla pelkästään ohi vaan tahtoo tulla ajamaan kilpaa ja itse olen suhtkoht rauhallinen kuljettaja ja ajan lähes tulkoon rajoitusten mukaan mutta se laittaa vituttaa et roikutaan puskuris ja ajetaan rinalle pumppaamaan kaasua että joko mennään se tässä oli pointtina eika se että haluisin kontrolloida nopeuksia ja muita kanssa liikkujia ja mulle on ihan vitun sama mitä muut tekee liikenteessä kunhan ei mua tuu härnäilemään!!!!!!!
Goblin
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Goblin »

On 2004-02-14 19:21, spooky wrote:
Niinno siis totta kai paastan ohi siita ei ollut kysymys vaan siitä että kaikilla ei ole aina tarkoitus tulla pelkästään ohi vaan tahtoo tulla ajamaan kilpaa ja itse olen suhtkoht rauhallinen kuljettaja ja ajan lähes tulkoon rajoitusten mukaan mutta se laittaa vituttaa et roikutaan puskuris ja ajetaan rinalle pumppaamaan kaasua että joko mennään se tässä oli pointtina eika se että haluisin kontrolloida nopeuksia ja muita kanssa liikkujia ja mulle on ihan vitun sama mitä muut tekee liikenteessä kunhan ei mua tuu härnäilemään!!!!!!!
No sitähän minäkin. Itse kun ajelen tommosella vanhalla rämällä, niin yleensä ei kukaan tule vierelle härnäämään mitään kisaa varten, mutta niitä puskurissa roikkujia aina välillä näkyy ja ne pistää todellakin vihaksi. Itse ajan mielelläni sopivan välimatkan päässä sekä edellä, että mahdollisesti takana ajavasta ja jos näin ei ole pyrin pakottamaan sen puskurissa huohottavan ohi, mutta jos ei se auta niin toisinaan kokeilen, että kuinka suureen nopeuteen se huohottajan kantti kestää. En kuitenkaan toivo itsekään kenenkään itseäni häiritsevän liikenteessä, kun en itsekään siellä toisia pyri häiritsemään.
Do You Think I'm Driving Like A Grazy ? Yeah, I Think So Too !
axeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja axeli »

onhan se pikku kisa aina välillä paikallaan! :smile:
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

anna kaverin ajaa siinä vierellä.
sitten kun se kyllästyy rinnallaajamiseen, niin et laske sitä eteen etkä taakse. jos autossa kerta on potkua se pysyy siinä rinnalla niin kauan kunnes kääntyy sivutielle. :grin:
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Mitä? En mä oo ainakaan huomannut mitään.

PS.Joskus nuorempana tosin tuli joskus kokeiltua Hi-speediä motarilla työmatkoilla,niin 170 km/h oli sellanen kynnysnopeus,jonka jälkeen monet pisti yleensä hanskat naulaan,kun kantti loppui kesken :grin:
Nykyään kävelen työmatkat,joten skabailtua ei enään tule,muutakuin kellon kanssa :wink:
spooky
'Admiral'
'Admiral'

No joo joskus on tullut kiusattua tommosia roikkujia oikeen toden teolla mutta sittenkun he huomaa että ei mahda mitään sit ne suuttuu ja noista katto nopeuksista jotkut ovat niin reikäpäitä et ne tulee niin kovaa kun auto likkuu eräs volvo T4 roikku puskurissa 240 asti siis mittari lukema mutta tais sit loppua volvosta paukut kun ei tullut 250 tai kantti loppu mutta kuin jälkeenpäin ajattelee asiaa niin voin vain sanoa että kiitän luojaani ettei ketään tullut eteen tai ettei tapahtunut mitään ei korjattavaa... No joskus sitä tulee tehtyä todella todella tyhmiä juttuja mutta se niistä...

<font size=-1>[ This Message was edited by: spooky on 2004-02-14 22:01 ]</font>
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

rasittavinta ovat nämä teini-vektrat sun muut jotka menevät vauhdilla ohi ja ovat jonkunkilometrin jälkeen himmailleet nopeutensa joten ne ovat sitten edessä..
jos sitä nyt on pitää ohi mennä, niin eikö sitä nyt sitten voisi pitääkin sitä vauhtia yllä eikä vaan ottaa lyhyitä spurtteja...
Rieskale
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Mulle sattu viime kesänä sellanen tapaus, että huonommalla tuurilla ois voinu henki mennä. Ajelin aamulla töihin oulusta kemiin päin ja Iin jälkeen ku alkaa taas maantie oli rekka kaumpana edessä. Edelläni ajoi joku primera iin etelä puolelta saakka. No se primera lähti rekasta ohi ja mulla oli vähän hoppu töihin niin menin rekasta ohi ja ajattelin että meen samalla primerasta ku se jäi siihen rekan edelle ajeleen jotain 100km/h. No se äkkäs että meinaan mennä siitäkin ohi niin sehän se kaasun lätäs pohjaan. Ite siinä kiihyttelin rinnalla ja ihmettelin että mitäs se nyt meinaa ku siihen rinnalle tuli. 180 piti ottaa vauhtia ennen ku anto tietä ja päöäsin oikeelle kaistalle. Onneks tämä sattui siinä puoli kuuden aikaan aamulla eikä vastaantulevaa liikennettä ollut.
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Mikähän siinä on että tämä keskustelu pitää käydä noin joka toinen viikko uudestaan..

Ei mahdu mun päähän mikä siinä "pakottaa" ajamaan kilpaa jos takaa tuleva koittaa siihen provosoida.
En kyllä tajua sitäkään miksi takaa tulevan pitää provosoida edelläajavaa.

Mutta mietinpä vain että kuinka usein näissä tapauksissa kyse tosiassa on siitä että edessä ajava HALUAA tulla provosoiduksi..ja on loppujenlopuksi itse vähintään yhtä suuri "kisaan" yllyttäjä kuin se takana tulevakin.

Ei kenenkään ole pakko lähteä "kilvanajoon" jos ei itse sitä halua.

Eiköhän se kerro lähinnä heikosta itsetunnosta jos joku kokee asian niin että "oli pakko lähtee skabaan kun se takaa tuleva yllytti niin kovin..."

Kilpaa ei ole pakko lähteä ajamaan kuin silloin kun huomaa istuvansa kilpa-auton ratin takana lähtöviivalla radalla tai pikataipaleen alussa..mutta sinnekään ei kukaan joudu pakosta vaan ihan vapaaehtoisesti.. :grin:
Vastaa Viestiin