Kuinka kallis MV6 on ylläpitää?

Keskustelua Opeleista
PoRToS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PoRToS »

Moi!

Ei siksi, että asialla oikeasti olisi kauheasti merkitystä, mutta pitää itselleen koittaa jotain selittää, kun autokuume jyllää... =)

Eli nykyisin alla on Astra 1.6 ecotec, mutta MV6 Omegaa himottais.

Kuinka kallis MV6 on oikeasti pitää? Bensaa toki menee ja vakuutukset maksaa paljon - tottakai, mutta miten on kaikkien muiden menojen kanssa? Saako varaosia mistään edullisesti vai onko ne kaikki "tilataan saksasta" -tyyppisiä? Eli meneekö kaikki rahat jos joku kohta laukeaa? Ja onko joku tietty paikka, jota pitäisi seurata?
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

Heh... mulla oli ennen astra 1.6 8v ja vaihdoin 2.5 omegaan eli astetta alempana mennään :smile: . Vaikka onkin 2.5 niin osien hinnat ei taida kauheasti muuttua. Vakuutukset ja bensankulutus ei ollut mikään päätähuimaava mutta sitten kun jokin hajoo ja tarvis korjauttaa niin sitten onkin sormi suussa, varsinkin mulla nyt kun olen työttömänä. Vakuutus oli yllätys, ei maksanut läheskään niin paljon kuin olisin kuvitellut ja bensaakin näyttäis menevän 10.5 kaupunkiajossa...mv6 tuskin kuluttaa juuri enempää, no ehkä vähän. Korjaus/huolto esimerkkejä.
Turvatyynyn vaihto: 700€
Jakohihna ja ohjurit: 400€
Venttiilikopat:540€
tässä nyt tuommoiset esimerkit jotka pätee varmasti mv6:een.
Edit:
Esim. Osashop Tampereella tuo lähes puolet halvempia venakoppia mitä metro-auto myy eli löytyy halvempia osia kun tiedustelee ja noi osat tulee muuten suoraan saksasta :smile:
Eihän tuommoisen ylläpitäminen ole kallista jos töissä käy tai on sit muuten raha-asiat kunnossa.
Ajomukavuushan on tärkein ja tietenkin se että autona on opeli :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: simo.n on 2004-02-17 21:37 ]</font>
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

On 2004-02-17 21:32, simo.n wrote:
Heh... mulla oli ennen astra 1.6 8v ja vaihdoin 2.5 omegaan eli astetta alempana mennään :smile: . Vaikka onkin 2.5 niin osien hinnat ei taida kauheasti muuttua. Vakuutukset ja bensankulutus ei ollut mikään päätähuimaava mutta sitten kun jokin hajoo ja tarvis korjauttaa niin sitten onkin sormi suussa, varsinkin mulla nyt kun olen työttömänä. Vakuutus oli yllätys, ei maksanut läheskään niin paljon kuin olisin kuvitellut ja bensaakin näyttäis menevän 10.5 kaupunkiajossa...mv6 tuskin kuluttaa juuri enempää, no ehkä vähän. Korjaus/huolto esimerkkejä.
Edit:
Esim. Osashop Tampereella tuo lähes puolet halvempia venakoppia mitä metro-auto myy eli löytyy halvempia osia kun tiedustelee ja noi osat tulee muuten suoraan saksasta :smile:
Eihän tuommoisen ylläpitäminen ole kallista jos töissä käy tai on sit muuten raha-asiat kunnossa.

Ei ole mikään halpa pitää. Bensankulutus täällä foorumilla kyllä vähätellään. Tässä on minun laskemat kulutukset. Laskettu laskimella ja ajotietokoneella.
-kaupunki 13.9kesällä talvi 14.4
-maantie 7.7kesällä talvi 8.1 l/100km
-keskikulutus kun seka ajoa 12.7L/100km
-kampiakselin asentotunnistin vaihto 280€
-venttiili kopan öljyvuoto korjaus 450€
-ohjaustehostajan pumpun vaihto 600€
-tähän normaali huollot päälle
Siinä vajaa vuoden isoimmat kulut.
JOS JOKU VÄITTÄÄ ETTÄ 2.5V6 TAI 3.0V6 OMPULLA PÄÄSEE KAUPUNKI KULUTUKSESSA ALLE 13L/100KM NIIN EI PUHU KYLLÄ TOTTA. Se on mahdotonta. Keskikulutus on eri asia. Oma auto Omega B2.5v6 -95

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2004-02-17 22:45 ]</font>
PoRToS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PoRToS »

Heh... mulla oli ennen astra 1.6 8v ja vaihdoin 2.5 omegaan eli astetta alempana mennään :smile: .
Heh... Niin tuntuu menevän =)
Vakuutus oli yllätys, ei maksanut läheskään niin paljon kuin olisin kuvitellut ja bensaakin näyttäis menevän 10.5 kaupunkiajossa...mv6 tuskin kuluttaa juuri enempää, no ehkä vähän.
Mulla menee astrallakin noin 9 litraa =) (ei oo raskas jalka ei...) Mutta bensa-autossa kulutus on odotettavissakin. Ei oo kuin kaverin TDI-auto, joka vie keskikulutuksena 5.5l sataselle, jossa suurin osa kaupunkiajoa... hurja peli, kun ottaa huomioon 150hv tehot ja 310Nm väännöt

Minkä hintainen vakuutus oli? Ja mistä yhtiöstä sait halvimman? Vai kilpailutitko?
Korjaus/huolto esimerkkejä.

Suurinpiirtein tuon verran maksoi jakohihnan ja vesipumpun vaihtaminen astraankin... Ei paha. Miksi piti turvatyyny vaihtaa? Ei kai ooppeleissakin tule se joku uutisissa mainittu 10v täyteen tyynyissä? Ja joo.. noista venakopista olen kuullutkin jo paljon pahaa...
Juh. Tuota just hakiinkin. Että onko ylimaallisen kallista, mutta eipä tunnu olevan. Automaatti kyllä hieman pelottaa, kun on muistissa isän auton laukeaminen -94, 16000mk meni silloin laatikon remppaan.

Opeli on alla kun ei muutakaan ole, mutta ihastuin kaverin omegan hiljaisuuteen ja mukavaan kyytiin, niin ajattelin, että ei ois paha itellekään =)

<font size=-1>[ This Message was edited by: PoRToS on 2004-02-17 22:47 ]</font>
mmyllyri
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mmyllyri »

Ihan sopivan kallis on.. Oma saksantuonti MV6 on ainakin ehtinyt seistä korjaamolla jo melkoisen monta kertaa parin kuukauden aikana. Nyt ratkesi alavesiletku ja ensi viikolla pääsee taas korjaamolle työstettäväksi. Tuonkin letkunpätkän vaihtoon saa purkaa taas "puoli konetta" eli imusarja ainakin. Seuraavaksi varmaan hajoaa ohjaustehostin, sen verran mielenkiintoista ääntä tuo pitää ja ostaessa tuossa oli säiliö tyhjä..nyt ihme kyllä pitänyt nesteet sisällä.

Sutiilla vielä myös hommana etupään kolinoiden korjaus ja hälyttimen kuntoon laitto. Saisi nyt vaan vehkeen ensiksi ajokuntoon..

Eli summa summarum, melkoinen harrastusauto tai sitten minulle osui "täydellinen" puoli miljoonaa ajettu maanantaimalli.
simo.n
OCF Member
OCF Member

[/quote]Ei ole mikään halpa pitää. Bensankulutus täällä foorumilla kyllä vähätellään. Tässä on minun laskemat kulutukset. Laskettu laskimella ja ajotietokoneella.
-kaupunki 13.9kesällä talvi 14.4
-maantie 7.7kesällä talvi 8.1 l/100km
-keskikulutus kun seka ajoa 12.7L/100km
-kampiakselin asentotunnistin vaihto 280€
-venttiili kopan öljyvuoto korjaus 450€
-ohjaustehostajan pumpun vaihto 600€
-tähän normaali huollot päälle
Siinä vajaa vuoden isoimmat kulut.
JOS JOKU VÄITTÄÄ ETTÄ 2.5V6 TAI 3.0V6 OMPULLA PÄÄSEE KAUPUNKI KULUTUKSESSA ALLE 13L/100KM NIIN EI PUHU KYLLÄ TOTTA. Se on mahdotonta. Keskikulutus on eri asia. Oma auto Omega B2.5v6 -95

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2004-02-17 22:45 ]</font>
[/quote]
No älä nyt huuda! Herrajumala sentään! :smile: No ajotietokoneen kulutushan nyt tietenkin tuon lukeman näytti ja se riittää mulle. Totuushan on että kaikki palaa mitä tankkaat (nyt on kyse bensasta). En toki valehtele kulutuksesta, miksi ihmeessä sen tekisin?! Mutta tarkistan kyllä kulutuksen oikein huolella kunhan siihen on tilaisuus.
Et näköjään ole tullut omegan kanssa oikein toimeen http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 84&forum=5 ehkä siitä tuo epäpositiivisuus :smile:
Opel Astra H Z18XE
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Ei ollut tarkoitus mitenkään huutaa. Tarkoitus oli se. Kun puhutaan kulutuksesta kaupungissa niin tähän asti kaikki on puhunut juuri tuosta keskikulutuksesta. Se ei ole vaan minkään näköinen totuus eli vähätellään sitä kulutusta aika reilusti.
Joku kirjoitti täälläkin joskus että vectra 2.5v6 vie kaupungissa n10L/100km jos jollakin on tälläinen auto tolla koneella niin vaihdan omani välittömästi siihen.
Sitten loppuun olen kyllä aika turhautunut näihin vikoihin mitä autossa on ollut vajaassa vuodessa. Sen takia se onkin nyt myynnissä tai vaihtoon menossa. Kerrankin kunnossa eikä pajalla. :smile:
Ei ollut tarkoitus ketään syyttää valehtelusta rupes vaan taas ihmetyttään noi kulutuslukemat.
simo.n
OCF Member
OCF Member

Eihän tuota nyt vakavasti otettu, sen takia pistin sinne hymiötkin lojumaan..paikkaa en tosin niille jaksanut miettiä sen enempää :smile: . Tuo kulutus täytyy kyllä tarkistaa, huomenna aloitan tuon projektin.
Opel Astra H Z18XE
omega mtj
'Senator'
'Senator'

On 2004-02-18 00:13, simo.n wrote:
Eihän tuota nyt vakavasti otettu, sen takia pistin sinne hymiötkin lojumaan..paikkaa en tosin niille jaksanut miettiä sen enempää :smile: . Tuo kulutus täytyy kyllä tarkistaa, huomenna aloitan tuon projektin.
Helpoiten saat sen kaupunki kulutuksen kun nollaat sen keskikulus mittauksen ja sitten vaan pörräät kaupugissa sen satakilsaa. :smile:
simo.n
OCF Member
OCF Member

Tämähän on kohta jo kuin chatissa juttelis :smile: No näin on melkein tehtykin mitä nyt pari Tampereella käyntiä on tehty. Vaimoke on mennyt töihin parin kilsan päähän ja minä pojan kans kruisaillut kaupungilla siinä ne meidän ajot on ollut lähiaikoina.
Topicin aloittajalle: Vakuutukset on Pohjantähdellä. Just nyt en muista paljon se on eikä ole laskuakaan mistä katsoa, mikä on mulle pelkästään kiva asia :smile:
Opel Astra H Z18XE
Komsaa
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komsaa »

Millaisilla nopeuksilla noi maantie kulutukset on mitattu?? Itse en meinaa päästä maantiellä alle 9 litran. Katolla tosin roikkuu suksiboxi mut eihän sen pitäs hirveesti vaikuttaa ja entä ajeletteko vakionopeussäätimellä? Niin auto oli -97 farmari MV6!
Kuva
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Suksiboksi lisää helposti litran kulutukseen, jotku jopa enemmän.
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viimeisin kaupunki kulutus ajettu 235km keskinopeus 34km/ kulutus 13.9l/100km.
Maantiellä kesällä nopeus 100km/h vakionopeuden säädin päällä. Auto vielä automaattivaihteinen mikä lisää kulutusta myös jonkin verran varsinkin kaupungissa.
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

On 2004-02-18 00:09, omega mtj wrote:

Joku kirjoitti täälläkin joskus että vectra 2.5v6 vie kaupungissa n10L/100km jos jollakin on tälläinen auto tolla koneella niin vaihdan omani välittömästi siihen.
HEP !
Mulla on tosin tuo 2.6 malli, mutta ottele yhteyttä niin hierotaan kauppoja :lol: Tosiasia kuitenkin on ettei ainakaan tuolla koneella juuri kauheasti enempää mene jos maltillisesti ajelee. En ole mitenkään tilastoinut tuota kulutusta, mutta ainakin tuolla 60 litran tankilla on yleensä sen 580 kilsaa päässyt. Ajotyylinä Miian hissuttelu/mun nilkka suorana ajaminen.
Meitin B-Omega sitten taasen vie sivusilmällä seurattuna noin 20-25 sekalaisessa ajossa, siinä vain on tuo kaasun säännöstely hiton vaikeaa liukkailla :grin:
T: Max
Edit: mitä tulee tuohon kulutuksen laskemiseen meidän Vectran osalta, on tuo pelkkä kaupunkikulutus ehkä hieman enemmän. Paha sanoa kun ei ole koskaan ihan vain pelkkää Helsingin keskustan kiertämistä tullut harrastettua.

<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-02-18 09:07 ]</font>
omega mtj
'Senator'
'Senator'

On 2004-02-18 08:57, MAX wrote:
On 2004-02-18 00:09, omega mtj wrote:

HEP !
Mulla on tosin tuo 2.6 malli, mutta ottele yhteyttä niin hierotaan kauppoja :lol: Tosiasia kuitenkin on ettei ainakaan tuolla koneella juuri kauheasti enempää mene jos maltillisesti ajelee. En ole mitenkään tilastoinut tuota kulutusta, mutta ainakin tuolla 60 litran tankilla on yleensä sen 580 kilsaa päässyt. Ajotyylinä Miian hissuttelu/mun nilkka suorana ajaminen.
Meitin B-Omega sitten taasen vie sivusilmällä seurattuna noin 20-25 sekalaisessa ajossa, siinä vain on tuo kaasun säännöstely hiton vaikeaa liukkailla :grin:
T: Max
Edit: mitä tulee tuohon kulutuksen laskemiseen meidän Vectran osalta, on tuo pelkkä kaupunkikulutus ehkä hieman enemmän. Paha sanoa kun ei ole koskaan ihan vain pelkkää Helsingin keskustan kiertämistä tullut harrastettua.

<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-02-18 09:07 ]</font>
Kyse oli nimenomaan kaupunki kulutuksesta jos ajat sen 580km ja siitä on vaikka 70km maantie ajoa niin kulutus laskee tolle tasolle. Tossa olisi 2.5v6 vectran autodata tietoa.
Korimalli Farmari
Ovien lkm 5
Vaihteisto * Manuaali
Vaihteiden lkm * 5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus (ccm) 2498
Etu-, taka-, neliveto * Etuveto
Jarrut * lukkiutumattomat jarrut
Perävaunun max massa * 1500

Suorituskyky uutena
Teho (kW) * 125
Max. vääntö (Nm) * 230
Huippunopeus (km/h) * 222
Kiihtyvyys (sek/0-100) * 9,0
Kulutus (l/100km) * 7,5 10,0 14,3

* Tiedot perustuvat Autodatan tyyppirekisteriin, tarkista oikeellisuus myyjältä
Tästäkin näkee heti ton kaupunki kulutuksen uutena 14.3L/100km. Seka ajo kulutus näyttäs olevan juuri toi 10L/100km. Tämän kokoiselle koneelle se on aivan normaali kulutus kaupunki ajossa.
Vastaa Viestiin