Ostinb tässä käytetyn A-Vectran (2.0i NE) Nyt pari viikooa myöhemmin öljyjä vaihtaessa löysin irtonaisen piuhan Vectrani konetilasta. Johdon toinen pää näyttää palaneelta (muovi sulanut pois) ja toisessa päässä on liitin (ehkä maahan tarkoitettu) ja sitä ennen möltti, jossa lukee 4,7pF kapasitanssi arvo.
Löysin myös toisen palaneen johdontyngän jonka toinen pää on kiinni (ilmeisesti) puolan alemmassa liittimessä. Siis arvelisin sen olevan puolan, koska tietämykseni ei ole kovin hyvä näissä asioissa.
Onkohan noi johdot olleet yhdessä? Ja mihin sen piuhan toinen pää on tarkoitus tulla? Johonkin runkoon kenties?
Mikähän on sen tarkoitus?
Häiriönpoistaja?
Vectrani käy kyllä hyvin ilmankin sitä piuhaa.
A-Vectran puolasta lähtevä piuha
Luultavasti tulee maihin se johdon toinen pää (eli se kondensaattori maadoittaa itse itsensä), sellaisia piuhoja on enemmänkin siellä konehuoneessa. Onko ruiskunohjausboxi niin herkkä jännitepiikeille että osa maadoituksista menee konkkien kautta, ken tietää?
-respect to the man in the ice cream van-
Juu bone oot luultavasti oikeessa.
Katoin kaverin A-Vectran 2.0i NE (GL malli) konehuoneeseen ja siellä kyseinen lähtö puolasta oli peitetty kumitulpalla eli mitään piuhaa ei ollu koskaan siitä lähtenytkään. Mulla on siis 2.0i NE (GLS malli).
En löytänyt piuhan alkuperäistä maa liitoskohtaa mutta kai sen voi pultata sopivaan kohtaan runkoa.
ps. eroaako GL ja GLS mallit toisistaan mitenkään muuten kuin puskurien värin ja takaniskatukien suhteen?
Katoin kaverin A-Vectran 2.0i NE (GL malli) konehuoneeseen ja siellä kyseinen lähtö puolasta oli peitetty kumitulpalla eli mitään piuhaa ei ollu koskaan siitä lähtenytkään. Mulla on siis 2.0i NE (GLS malli).
En löytänyt piuhan alkuperäistä maa liitoskohtaa mutta kai sen voi pultata sopivaan kohtaan runkoa.
ps. eroaako GL ja GLS mallit toisistaan mitenkään muuten kuin puskurien värin ja takaniskatukien suhteen?
-
JoreTuning
- 'Admiral'