Automaattilaatikon vaihto??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Eli nyt kun siis olen saanut hommaattua askin tohon vekkuun, niin se pitäisi vielä heittää paikalleen, mutta kun en ole moista itse ennen tehnyt niin ajattelinpa tiedustella, että mitä kannattaa ottaa huomioon ja sillee..?

Itsellä on seuraava käsitys tuosta operaatiosta: Ekaks etupyörät irti, sitten vetarit irti, sitten töpsölit ja vaijerit, irti ja lopuksi itse laatikko irti koneesta ja uus tilalle päinvastasessa järjestyksessä. Meniköhän aavistukseni sinnepäinkään ja mitä kaikkea tosta unohtu? Onko noissa sähköissä muuten jotain töpsölien irrottelun ja kiinnittelyn lisäks jotai erityistä huomioitavaa, esim. jotain resetointia rms.?

Ainiin, sellasta vielä,että tuleeko se laatikko pienemmällä vaivalla ylä vai alakautta?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Temezz on 2004-03-22 22:02 ]</font>
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Noniin ,nyt on sitten vecussa uus aski paikallaan ja hyvin skulaa, mut en kuitenkaan ite lähteny urheilee vaan vein suosiolla auton ammattilaisille.

Vertailua hinnoista: Länsiauto_Lahti: hintaa 400€ ja kesto 6h. Yksityinen korjaamo_Lahti: hintaa 160€ (sis. öljyt) ja kesto 3h. Siis aivan mieletön hintaero!! Laski kyllä mulla ainakin ns. merkkikorjaamon maine aivan pohjamutiin, ainoa mitä ne ei tuolla korjaamolla voi tehdä on tekki-testi, mut sehän nyt onnistuu muutenkin klemmarilla...ja ihan vaan tiedoksi, että tässä ei ole nyt kyseessä mikään sukulais/kaverisuhde vaan ihan tavallinen korjaamo johon sattumalta kilautin, kyllä kannatti..aivan sairaasti halvempi!!! Ei varmaan liene esim. jakohihnan vaihto tuolla korjaamossa liian kallista.

Jäi vaan mietityttää toi länsiauton, jopa kusetukselta haiskahtava touhu, miten ne voi tuhlata kaksi kertaa pidemmän ajan tohon hommaan vaikka ovat olevinaan muka opel-ammattilaisia??huhhuh!!
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
Vastaa Viestiin