E-kadetti temppuilee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kingiz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kingiz »

Eilen auto kävi tyhjäkäyntiä pitemmän aikaan ja flektiki toimi normaalisti.

Sitten kun koitti lähteä liikkeelle, niin auto sammui. Koneen jäähdyttyä toimi taas. Eilen myös ajaessani putkessa pamahti kunnolla ja auto sammui. Koneen jäähdyttyä lähti taas käyntiin, mutta taas kun kone oli lämmennyt niin sama vika.

Tänään avasin startin johtojen liitokset ja putsasin ne koska startti ei pyörittänyt. Nyt toimii startti, mutta auto ei enään lähde kylmänäkään käyntiin. Bensaa kyllä saa.

Olisko mahdollista että esim sytkän ohjausyksikkö olis menny?

Kadett 1.3s 88

<font size=-1>[ This Message was edited by: kingiz on 2004-04-14 14:35 ]</font>
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Nojoo..vähänhän tuo haiskahtaa sähköpuolen jubalta. Moottorin lämmetessä luonnollisesti kaikissa sähkövehkeissä moottorin lähimaastossa resistanssi kasvaa ja jos joku osa keikkuu juuri siinä rajoilla, että toimiakko vai ei ni lämmetessään se sit lopettaa toiminnan ja toisaalta jos itse yksikössä on sisällä jotakin oikaria, hapettumaa, kosteutta tai muuta resistanssia aiheuttavaa ni yksikön lämpeneminen tapahtuu vieläkin nopeammin.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
viljami
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viljami »

Mulla Kävi A-Vecrassa niin, kun vaihoin starttiin hiilet (eli käytin myös itse startin pois) kun laitoin startin takas paikoilleen, ja olin lähdössä koe ajolle, niin auto ei tahtonut käydä huonostikkaan. aikansa haettiin vikaa, polasta oli tulpan johto irronnut. Nyt kun sitä miettii, olin siinä moottoritilan päällä kun starttia irroittelin, ja ilmeisesti käsi osui siihen johtoon huomaamatta, ja kipinää ei tullut.

Vinkiiä vaan, "tulppa sähkö" ei hyppää 10cm.
Ei muuten käy :smile:
kingiz
'Senator'
'Senator'

Juu näinpänäin. Tulpanjohot on kyllä kiinni, ne tuli heti ekaks tsiigattuu :grin:.

Mut pitääpä mennä yleismittarillä vähä tutkimaan jospa vika selviäis...
kingiz
'Senator'
'Senator'

Syyks selvis huono liitos puolan liittimessä. Nyt taas käy ja kukkuu.
Vastaa Viestiin