Opel Tigra
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Se on myös ARMOTON nuhapumppu...
Mun nöyrä mielipiteeni tigrasta, joku joka päivittäin käyttää sitä autoa, varmaan osaa myös kehua...
EDIT:Perustuu sorsan tekniikkaan, eli ei kai se ihan susi voi olla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-05-16 23:42 ]</font>
Kolmisen vuotta olen 1.4 Tigraa ajanut. Taustaksi vielä sen verran, että ajan pääasiassa kaupunkiajoa, enkä suuremmin perusta hirmuisista kaakkimääristä, vaan arvosta enemmän käyttömukavuutta ja ulkonäköä.
PRO:
- Näyttää mukavalta
- Näyttää kivalta
- Ketteränä ja pienenä menijänä helppo pistää markettien eteen parkkiin
- Kohtuullisen pieniruokainen, eikä vakuutuksetkaan ole karmeat
- Etumatkustajille kivasti tilaa myös sivusuunnassa
- Takapenkin alas kääntämällä reilusti tilaa tavaroille ja luukun kautta erittäin helppo lastata
- Varaosia löytyy kivasti
- Näitä ei tule joka mutkassa vastaan
CON:
- Takamatkustajille ei käytännössä tilaa lainkaan, jos yli 150cm pitkiä
- Etusivuikkunat eivät avaudu kokonaan, joten sateella ja sumuisella ilmalla juuri peilien kohdalla todella ikävä näköhaitta
- Takakulmat todella vaikeasti hahmotettavissa. Vaatii käytännössä 6. aistin
- Allekirjoittaneen autossa jakopää ollut jatkuvasti jonkun asteisessa remontissa
- Kesäisin tuntuu, että kaikilla on Tigra
- Ei ole kova kulkija tai nopea lähtijä
PRO:
- Näyttää mukavalta
- Näyttää kivalta
- Ketteränä ja pienenä menijänä helppo pistää markettien eteen parkkiin
- Kohtuullisen pieniruokainen, eikä vakuutuksetkaan ole karmeat
- Etumatkustajille kivasti tilaa myös sivusuunnassa
- Takapenkin alas kääntämällä reilusti tilaa tavaroille ja luukun kautta erittäin helppo lastata
- Varaosia löytyy kivasti
- Näitä ei tule joka mutkassa vastaan
CON:
- Takamatkustajille ei käytännössä tilaa lainkaan, jos yli 150cm pitkiä
- Etusivuikkunat eivät avaudu kokonaan, joten sateella ja sumuisella ilmalla juuri peilien kohdalla todella ikävä näköhaitta
- Takakulmat todella vaikeasti hahmotettavissa. Vaatii käytännössä 6. aistin
- Allekirjoittaneen autossa jakopää ollut jatkuvasti jonkun asteisessa remontissa
- Kesäisin tuntuu, että kaikilla on Tigra
- Ei ole kova kulkija tai nopea lähtijä
Tuommosta 1.6:sta olen kokeillut.
Eihän se ihan GSi corsalle pärjää, kun raskaampi on. Mutta ei mielestäni ihan nuhapumppu, ylävireinen mylly kuitenkin.
200d mersu on nuhapumppu...
(siis, minun mielestä)
Ihan hyvin sinne tavaraa mahtuu jos kaataa takaselkänojat, ja ajelee kakspaikkasena.On 2004-05-16 23:40, lurttinen wrote:
No pienihän se on. Hyvä ku koppa kaljaa mahtuu mukaan.
Kyllä 1.6i muun liikenteen mukana pysyy...Se on myös ARMOTON nuhapumppu...
Eihän se ihan GSi corsalle pärjää, kun raskaampi on. Mutta ei mielestäni ihan nuhapumppu, ylävireinen mylly kuitenkin.
200d mersu on nuhapumppu...
(siis, minun mielestä)
-
peukuttaja
- 'Kapitän'

Mukava pirssi oli ajella. Varsinkin kun oli vakiota matalampi ja sopivan jämäkkä.
Tilat riittää hyvin kahdelle. Tosin neljä ukkoakin mahtui "hyvin" sorsastusreissulle haulikoitten yms. kanssa. Lintuja ei onneksi tullut montaa(ku ei enempää olisi mahtunut kyytiin) =)
Pieniruokaisuus on suhteellista. Ainakin 1.4:lle tehdaskin ilmoitti kaupunki kulutukseksi aika huikeita lukemia.
Maantiellä meni pyhällä hengellä...
Kesäisin tosiaan tuntui että kaikilla on Tigra. Isompia vikoja ei ollut ainakaan mulla. Kerran meni EGR vaihtoon.
Tilat riittää hyvin kahdelle. Tosin neljä ukkoakin mahtui "hyvin" sorsastusreissulle haulikoitten yms. kanssa. Lintuja ei onneksi tullut montaa(ku ei enempää olisi mahtunut kyytiin) =)
Pieniruokaisuus on suhteellista. Ainakin 1.4:lle tehdaskin ilmoitti kaupunki kulutukseksi aika huikeita lukemia.
Maantiellä meni pyhällä hengellä...
Kesäisin tosiaan tuntui että kaikilla on Tigra. Isompia vikoja ei ollut ainakaan mulla. Kerran meni EGR vaihtoon.
En ostaisi Tigraa, osta mielumin vaikka corsa. Tyttöystävällä oli tigru ja mulla Gsi corsa (molemmat -94) ja eroa on, mielestäni melkoisesti.
Tigran ohjaus tuntui jotenkin tahmealta ja jäykältä, eikä se tuntuma tiehen ollut oikein mun makuuni. Niinkuin jo mainittiin, niin tilaa takana matkustajille ei juurikaan ole. Katon takareuna osuu just siihen pään yläpuolelle, joten joko katse oli nivusissa tai sitten tuijotit takaikkunan läpi tähtiä. Kuolleet kulmat ovat todellakin kuolleita. Se pilari siinä tigrassa on niin iso ettei niitä kuolleita kulmia ilman akrobatiaa oikein näe.
Naurettavinta tigrassa on kuitenkin ajovalojen vaihto. Se vaatii nimittäin etupuskurin poistamista.
Toimenpide maksoi aikoinaan 384mk. Kaljakorista olisin voinut sen vaihtaa, mutta kyseinen naisihminen vei sen opelille vaihdettavaksi. Tosin muija oli siinä vaiheessa jo ex-muija.
Mutta tigrussa ei kylläkään ollut ikinä mitään vikaa. Hyvin toimi säällä kuin säällä. Joten ei se tigra loppujen lopuksi mikään ihan paska ole, mutta kehottaisin etsimään ihan jo käytännön syistä vaikka corsan ajopeliksi.
Tigran ohjaus tuntui jotenkin tahmealta ja jäykältä, eikä se tuntuma tiehen ollut oikein mun makuuni. Niinkuin jo mainittiin, niin tilaa takana matkustajille ei juurikaan ole. Katon takareuna osuu just siihen pään yläpuolelle, joten joko katse oli nivusissa tai sitten tuijotit takaikkunan läpi tähtiä. Kuolleet kulmat ovat todellakin kuolleita. Se pilari siinä tigrassa on niin iso ettei niitä kuolleita kulmia ilman akrobatiaa oikein näe.
Naurettavinta tigrassa on kuitenkin ajovalojen vaihto. Se vaatii nimittäin etupuskurin poistamista.
Mutta tigrussa ei kylläkään ollut ikinä mitään vikaa. Hyvin toimi säällä kuin säällä. Joten ei se tigra loppujen lopuksi mikään ihan paska ole, mutta kehottaisin etsimään ihan jo käytännön syistä vaikka corsan ajopeliksi.
No jollei autossa suunnittelumokasta johtuvia kuolleita kulmia lukuunottamatta muita perusvikoja ole niin taidan Tigran sitten ostaa kun sopivalla hinnalla saa.
Se riittää kaksipaikkaisenakin hyvin työmatka-ajoon . Ei tarvita vauhtia eikä kiihtyvyyttä kunhan vain kestää tavallista köröttelyä. Ihan kivan näköinenhän se on, no tuohan on makukysymys.
Kiitoksia vastauksista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: MauKhang on 2004-05-18 12:07 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: MauKhang on 2004-05-18 12:08 ]</font>
Se riittää kaksipaikkaisenakin hyvin työmatka-ajoon . Ei tarvita vauhtia eikä kiihtyvyyttä kunhan vain kestää tavallista köröttelyä. Ihan kivan näköinenhän se on, no tuohan on makukysymys.
Kiitoksia vastauksista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: MauKhang on 2004-05-18 12:07 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: MauKhang on 2004-05-18 12:08 ]</font>
-
peukuttaja
- 'Kapitän'

Peukuttaja voi hyvinkin olla oikeassa. Silloin kun tämä oli ajankohtaista katsoin vaan että pelkääjänpuolen (vai oliko se kuskin puolella, en muista) umpion takana on joku puhelimen luuria muistuttava mötikkä joka tekee operaation hankalaksi, opelilla oli tytölle jo sanottu että se vaatii puskurin poiston. Taas yritetään kuluttajaa vedättää!
Valojen vaihto onnistuu kyllä ilman puskurin irroittamista (vaikka ohjekirja muuta väittääkin), mutta normaalikokoisilla kätösillä varustettu ihminen ei niitä kyllä ilman umpioiden irroitusta ja eteen taittamista sujuvasti vaihda. Vasemmalta puolelta voisi vielä mennäkin, mutta oikealta tilat on niin ahtaan, että kädet on verillä tupakkaa kuluu.On 2004-05-18 08:19, Kimmen wrote:
Naurettavinta tigrassa on kuitenkin ajovalojen vaihto. Se vaatii nimittäin etupuskurin poistamista.![]()
Ensimmäisellä kerralla vaihdoin ilman umpioiden irroitusta ja aikaa paloi 2 tuntia. Tämän lisäksi suojakotelo jäi vieman raolleen, josta johtuen parin viikon päästä umpiossa vettä ja kaikki hehkut pimeänä