Moottoritilan pesu
Tänään öljyjä tsekatessa huomasin, että konetila vaatisi hieman puhdistusta talven pölyistä. Kysymys kuuluukin, että miten pesette moottoritilaa? Onko jotakin tiettyjä aineita olemassa, jota kannattaa käyttää ja uskaltaako sinne suihkuttaa ihan vodaa? Jotenkin ainakin itseäni hirvitti ajatus veden lotraamisesta, koska konehuonehan on täynnä sähkövimpaimia.
Itse päädyin putsaamaan konehuonetta ihan pesuaineella, vedellä ja rätillä, mutta työn tulos ei kyllä miellyttänyt - ainakaan minua. Kertokaahan siis vinkkejä moottoritilan pesemiseen. Olen lähes varma, että muitakin kiinnostaa kyseinen aihe.
Itse päädyin putsaamaan konehuonetta ihan pesuaineella, vedellä ja rätillä, mutta työn tulos ei kyllä miellyttänyt - ainakaan minua. Kertokaahan siis vinkkejä moottoritilan pesemiseen. Olen lähes varma, että muitakin kiinnostaa kyseinen aihe.
itse olen käytänyt liuttin aineita ja vettä...
sekä joskus pikaisesta painepesuria...
vesihän on kätevä löytyy pikku viat
toki jos on yli herkkiä laitteita konehuoneessa niin kansii varoa niitä mutta empä ole saanut itseltä ikinä mitn rikki joskus virrnajakajan kantta on joutunut kuivaan syystä taikka toisesta...
sekä joskus pikaisesta painepesuria...
vesihän on kätevä löytyy pikku viat
toki jos on yli herkkiä laitteita konehuoneessa niin kansii varoa niitä mutta empä ole saanut itseltä ikinä mitn rikki joskus virrnajakajan kantta on joutunut kuivaan syystä taikka toisesta...

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Tuota en menisi vannomaan. Itse pesin koneen, ja pistin melkein heti sen jälkeen käymään niin sytytyspuola hajosi. (suorasytytys, maksoi 200€). Sen jälkeen olen rauhassa antanut koneen kuivua.On 2004-05-26 13:41, viz wrote:
Kannattaa muuten heti pesun jälkeen ajella kone kunnolla kuumaksi, niin välttyy ihmeellisiltä "sähkövioilta".
-Mikko
Audi S4 Biturbo
-
Astra G-98
- 'Senator'

-
BanaaniSorsa
- 'Senator'

Itse suihkutelen ensin Wurthin voimapesua, jonka jälkeen letkulla ja harjala huuhtelen. Lopuksi reunat pesen painepesurilla.
Itsellä tuli viimeksi hetkeksi käyntihäiriö. Kierrokset pysyivät 650rpm:n tienoilla ja kone sammui jos kaasutti ja kierrokset menivät tippuessa liian alas ja kone simahti eli ihan samanlainen oire kun olisi nopeusanturin piuha irti. Pari kertaa moottoritien päästä päätyyn ja hyvin toimi.
Itsellä tuli viimeksi hetkeksi käyntihäiriö. Kierrokset pysyivät 650rpm:n tienoilla ja kone sammui jos kaasutti ja kierrokset menivät tippuessa liian alas ja kone simahti eli ihan samanlainen oire kun olisi nopeusanturin piuha irti. Pari kertaa moottoritien päästä päätyyn ja hyvin toimi.
ihan sama mitä ainetta, kuhan se on öljyä liuottavaa.
Itse teen duunia kaikenlaisten aineiden kanssa, siis pesuaineiden. Joten voin suositella paria ainetta, joista en tosin tiedä saako tavallinen kuluttaja niitä käsiiinsä.
Mutta DF Superpesu ja Marina, Lemclean. Noilla irtoo paska, kuin paska. Eka kevyt kastelu koneeseen, pesuaine, mahd. harjaus, jos vaan mahdollista (auttaa n. 30% lopputulokseen, eli aika runsaasti), ihan tiskiharja riittää ja painepesu, tai jos käyttää puutarha letkua, niin sitten kunnon harjaus.
Ja voin sanoa että puhdasta tulee.
Ps. en siis ole siivooja =)
Itse teen duunia kaikenlaisten aineiden kanssa, siis pesuaineiden. Joten voin suositella paria ainetta, joista en tosin tiedä saako tavallinen kuluttaja niitä käsiiinsä.
Mutta DF Superpesu ja Marina, Lemclean. Noilla irtoo paska, kuin paska. Eka kevyt kastelu koneeseen, pesuaine, mahd. harjaus, jos vaan mahdollista (auttaa n. 30% lopputulokseen, eli aika runsaasti), ihan tiskiharja riittää ja painepesu, tai jos käyttää puutarha letkua, niin sitten kunnon harjaus.
Ja voin sanoa että puhdasta tulee.
Ps. en siis ole siivooja =)