Ohjaustehostin Corsaan???
Olen tässä pitkään pohtinut, että onko mahdollista asentaa ohjaustehostinta autoon, jossa ei ole ohjaustehostinta ollutkaan? Olisi varmaan aika työläs ja hinnahtava projekti, jos se nyt on ees mahdollista..Varmaan riippuu myös siitä, onko konehuoneessa tarpeeksi tilaa moiselle vehkeelle...Vai onko se niin, että jos haluaa ohjaustehostimen, pitää vaihtaa autoon jossa se on vakiona??
Olen mä nähnyt tehostimen D Kadetissakin, vaikkei niissä vakiona semmosta oo. Ja C Ascoihin ja E Kadetteihin ovat niitä kanssa jälkikäteen laitelleet, tosin niihin on semmosta alunperinkin saanut.
Jos Corsassa on samanlainen hammastanko kun muissakin vanhemmissa etuvetoisissa, niin kyllä kai sinne tehostetun hammastangonkin saa laitettua. Pikkusen enemmän se taitaa vaatia tilaa kun tehostamaton, mut muuten taitaa olla aika samanlainen. Eli voi joutua hieman tulipeltiä vasaroimaan tms.
Jos vielä sattuu olemaan semmonen moottori mitä on ollut jossain muussakin Ooppelissa missä on tehostin, niin ei muuta kun pumppu kylkeen, uus hihna ja letkut&säiliö esim jostain Kadetista, Astrasta, Vectrasta tms.
Niin tarkoitit varmaankin A Corsaa? Sitä en tiedä onko niihin mihinkään saanut alunperin tehostinta, mut jos on niin sit ainakin saa jälkikäteenkin sopimaan.
Jos Corsassa on samanlainen hammastanko kun muissakin vanhemmissa etuvetoisissa, niin kyllä kai sinne tehostetun hammastangonkin saa laitettua. Pikkusen enemmän se taitaa vaatia tilaa kun tehostamaton, mut muuten taitaa olla aika samanlainen. Eli voi joutua hieman tulipeltiä vasaroimaan tms.
Jos vielä sattuu olemaan semmonen moottori mitä on ollut jossain muussakin Ooppelissa missä on tehostin, niin ei muuta kun pumppu kylkeen, uus hihna ja letkut&säiliö esim jostain Kadetista, Astrasta, Vectrasta tms.
Niin tarkoitit varmaankin A Corsaa? Sitä en tiedä onko niihin mihinkään saanut alunperin tehostinta, mut jos on niin sit ainakin saa jälkikäteenkin sopimaan.
B-malliin sen tehostimen saa laitettua heittämällä kun niissä on alkujaankin niitä ollut, ei joudu edes soveltamaan. Etsit vain romikselta tarvittavat rojut ja sitten osaavan kaverin kanssa asennat ne. Jos liikkeestä menet osia ja asennusta kyselemään niin maksavat enemmän kuin auto jossa on servo valmiina. Jos itse etsit kaikki tarvittavat osat käytettynä ja kannat kasan korjaamolle niin siinä pääsee vähän halvemmalla, mutta vähintäänkin satoja euroja saa siitäkin ilosta maksaa, eli itse en pitäisi sitäkään järkevänä vaihtoehtona.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kyllä siinä taitaa pikkusen joutua soveltamaan, kun tehostamattomassa on mielestäni erilainen oikea runkoaisa kuin tehostetussa. Moottorin korva tulee aisaan kiinni erilailla, toisessa se tuli ikäänkuin aisan sisälle, toisessa aisan alle niinkuin monissa muissakin Opeleissa. Törmäsin vaan tuohon ongelmaan kun joskus rakentelin oikealta ohjattavasta postiautosta vasemmalta ohjattavan. Mutta ei se tekemätön työmaa ole. Paras tosiaan olisi kun saisi purkaa nuo osat toisesta Corsasta, silloin saisi kaikki korvat, putket, hihnapyörät, laturin ym (kiilahihnan tilalle tulee moniurahihna).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2004-06-10 23:31 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2004-06-10 23:31 ]</font>
Niin eipä tuossa taida olla kovinkaan paljon järkeä, jos siitä kertyy hintaa niin jumalattomasti. Täytyypä käväistä vielä autovahinkokeskuksesta kattomassa löytyisikö sopivia osia ja paljon niille tulisi hintaa..Jos teillä on kokemuksia ohjaustehostimen jälkiasennuksista, niin pistäkäähän viestiä tulemaan.