c-kadetin CIH-perän säädöstä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mM
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mM »

Tietäiskö joku että mistähän mahtaisi saada peränsäätöön tarkoitettuja shimmilevyjä sekä sitä väritahnaa? Mielellään pääkaupunkiseudulta. Kaikenlainen tietotaito& kikka3:t ovat myös tarpeen, vaikka perushommat ovatkin tiedossa.

t.matias

<font size=-1>[ This Message was edited by: mM on 2004-06-23 12:10 ]</font>
OKCC
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja OKCC »

Otsikosta en jaksa viisastella :smile:

Oletko siis laittamassa vanhaa vai uutta välitystä?
Olettaen että olet vanhaa välitystä kasaamassa niin onko laakerit jo irroitettu, sillä jos vanha ehjä välitys on vielä paikallaan ja otat sen esim. lukon asennuksen yhteydessä irti niin parhaaseen lopputulokseen pääsee kun maalaa molemmista hammaspyöristä hampaat esim. punaiseksi ja maalin kuivuttua ohut kerros esim. keltaista päälle ja sen jälkeen pyörittää välitystä niin kauan että hampaisiin kuluu kunnolliset kosketusjäljet(keltainen maali hioutuu puhki).
Kasausvaiheessa maalataan vielä ohut kerros esim. harmaata pohjamaalia jonka jälkeen on "helppo" shimmata kosketuskulma tarkalleen samaksi kuin se oli ennen laakerien irroitusta.

Jos tilanne on kuitenkin se, että perässä on esim. laakerivaurio tai olet vaihtamassa toista (käytettyä) välitystä niin paras tapa on yrittää katsoa hampaista kulumat ja niiden mukaan näppituntumalla shimmata.
Vanhaa välitystä ei kannata kasata tehtaan arvoihin. Itse käytän tässäkin tapauksessa ennemmin maalia kuin kosketusvärejä.

Itse hankin shimmirenkaat yleiskokoina Vantaan Laakerikulmasta löytyy 0.1mm asti ja 0.05mm löytyy levynä. Jos ohuempaa tarvit niin itse olen laittanut Foliota.
mM
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mM »

Itse hankin shimmirenkaat yleiskokoina Vantaan Laakerikulmasta löytyy 0.1mm asti ja 0.05mm löytyy levynä. Jos ohuempaa tarvit niin itse olen laittanut Foliota.
Kiitokset tiedoista, mitähän nuo mahtoi kustantaa?

matias
/kadett c-coupe~76/
Vastaa Viestiin