Taas pitää kysellä, kun on sellainen pelko, että kaikki autot ovat nykyisin ooppeleita (vainoharhainenko??). Eli käväisin katselemassa Chevrolet Aleroa, jota ei kuulemma enää edes saa uutena, mutta myyjällä ei ollut tietoa siitä miksi ei saa (eikö tehdä enää vai onko maahantuonti loppunut vai miksi?). Myyjä ei muutenkaan tiennyt autosta mitään, joten jätin silloin turhat kyselyt sikseen. Kun kerran kyseessä on GM:n auto, niin jäi askarruttamaan, että onkohan tuolla yhteyttä Opeliin eli onko koneet samoja (ainakin osittain) ja löytyykö Aleroista samoja tyyppivikoja kuin Opeleista? Niitä saa siis 2,4 ja 3,4 litraisilla koneilla. Varusteita autoissa piisaa suht edulliseen hintaan, mutta kun kyseessä on jenkki ja Suomen olosuhteet, niin mahtaakohan sitä lykätä kätensä p**kaan jos tarttuisi tuollaiseen syöttiin?
Lisäksi olen huomannut lähiaikoina pari tapausta (merkkiliikkeissä), joissa auton lasissa olevassa lapussa lukee eri kilometrit kuin auton mittarissa (viimeksi erään V70 Volvon lasissa luki 60 tkm ja auton mittarissa oli reilut 83 tkm). Oletteko törmännyt vastaaviin (toivottavasti vahinkoihin)?
Chevrolet Alero = Opel???...ja vähän muita kysymyksiä
GM:n auto kyllä, mutta Alerolla ei ole suoria Opel-siskoja, se on enemmänkin kaukaisempi serkku tai muu sukulainen...
Eli Chevrolet Alero on "omaa sukua" Oldsmobile Alero jota Euroopassa myytiin Chevroletin nimellä ja miksi niitä ei tuoda enää maahan johtuu siitä, että Oldsmobile-merkki lopetettiin USA:ssa kokonaan eikä niitä enää tehdä, vaikka Alerokin oli suhteellisen tuore malli.
Läheisin tämän hetken Opelin "Amerikan sisko" on Chevrolet Malibu, jota ei tuoda Eurooppaan siitä ymmärrettävästä syystä että C-Vectraahan myydään täällä jo Opel Vectran nimellä...
Netistä varmaan löytyy tietoa ja kokemuksia Alerosta paremmin kun etsii nimellä Oldsmobile Alero.
Eli Chevrolet Alero on "omaa sukua" Oldsmobile Alero jota Euroopassa myytiin Chevroletin nimellä ja miksi niitä ei tuoda enää maahan johtuu siitä, että Oldsmobile-merkki lopetettiin USA:ssa kokonaan eikä niitä enää tehdä, vaikka Alerokin oli suhteellisen tuore malli.
Läheisin tämän hetken Opelin "Amerikan sisko" on Chevrolet Malibu, jota ei tuoda Eurooppaan siitä ymmärrettävästä syystä että C-Vectraahan myydään täällä jo Opel Vectran nimellä...
Netistä varmaan löytyy tietoa ja kokemuksia Alerosta paremmin kun etsii nimellä Oldsmobile Alero.
On 2004-07-01 17:22, Opel Astra wrote:
Lisäksi olen huomannut lähiaikoina pari tapausta (merkkiliikkeissä), joissa auton lasissa olevassa lapussa lukee eri kilometrit kuin auton mittarissa (viimeksi erään V70 Volvon lasissa luki 60 tkm ja auton mittarissa oli reilut 83 tkm). Oletteko törmännyt vastaaviin (toivottavasti vahinkoihin)?
Tuohan johtuu yleensä siitä että autolla on ajettu 60tkm kun se on liikkeeseen tullut. Sillä aikaa kun se on ollut liikkeellä sillä on ajettu tuo 23tkm lisää ja lappua ei vaan ole päivitetty.
Tosiasiassa on voinut käydä niin että uutta autoa tilatessa merkitään papereihin vaihtoauton kilometrit ja myöhemmin autoa vaihdettaessa kukaan ei tarkasta mittarilukemaa vaan käyttää kaupantekohetken kilometrimäärää. Itse olen huomannut näin tapahtuneen omien vaihtoautojen kohdalla, joita on lehdessä ja netissä myyty. Niissäkin oli tullut noin 10000 km lisää uuden auton tilauksen jälkeen.On 2004-07-02 19:42, h04x_w1z4rd wrote:On 2004-07-01 17:22, Opel Astra wrote:
Tuohan johtuu yleensä siitä että autolla on ajettu 60tkm kun se on liikkeeseen tullut. Sillä aikaa kun se on ollut liikkeellä sillä on ajettu tuo 23tkm lisää ja lappua ei vaan ole päivitetty.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.