Hankin ylellisen auton
Eli kaksi vanhaa kadettia sai jäädä ja tilalle tuli 150 000 ajettu 95 Astra 1.6 16v gls!! Kyllä elämä nyt hymyilee! Oon nyt ajanut 2000km ja öljyä ei ole kulunut yhtään. Jakopäänhihnan joutuu kyllä vaihdattamaan ja pari ruostekukkasta autosta löytyy, mutta eihän se uusi auto ole. Kuskin puoleisen penkinlämmittimen ledi ei pala mutta kyllä penkki ainakin tänä aamuna lämpesi, joten ei pylly paleltunut työmatkalla. Olisikohan tuo vika helposti korjattavissa (lähinnä voiko olla vain ledi palanut ja pääseekö siihen helposti käsiksi?). Onko kenelläkään jotain hauskoja kommentteja autosta tai jotain mitä kannattaisi huomioida, jotta saisin nauttia tämän saksalaisen insinööritaidon mestariteoksesta mahdollisimman piitkään...
Ja niissä kytkimissä ei ole ledit vaan hehkupolttimot. Toisekseen ne ei ole vaihdettavissa (perinteisessä merkityksessä), vaan joutuu vaihtaan koko kytkimen (n. 17 €). Mutta jos tykkää näprätä ja kolvi pysyy kädessä, niin kyllä sinne saa tinattua uudet polttimot taikka vaihtoehtoisesti ledit vastuksineen.
-
BanaaniSorsa
- 'Senator'

- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tuolta löytyy ohjeita lampun/ledin vaihtoon: http://www.blauertacho.de/doc/opel/scha ... ter-um.htm Se on ihan helppo homma jos kolvi pysyy tosiaan kädessä.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Sällihän on ajanut vasta 2000Km sillä.On 2004-07-08 11:32, ChiquitaCorsa wrote:Enpäs muista että kukaan olisi ollut näin tyytyväinen Opeliinsa tai ainakaan ilmaissut sitä täällä. Hienoa!On 2004-07-08 10:22, Anodi wrote:
Kyllä elämä nyt hymyilee!....jotta saisin nauttia tämän saksalaisen insinööritaidon mestariteoksesta mahdollisimman piitkään...
Ei vaiskaan, hyvä peli se astra on...
No ei sitä jaksa kauniina kesäpäivänä tyhjästä valittaa. Ja luultavasti tuo lampun/ledin vaihtokin onnistuu helposti, kolvi näet pysyy kädessä.
Ruostekohdat ovat pieniä mutta aattelin laittaa ne kuntoon ammattimiehellä, paljonkohan tollanen takalokarin (luonnollisesti vasenpuoli) laittaminen pohjatöineen kustantaa? Ei näet ole kokemusta maksullisista palveluista, kun tuli rempattua 5 vuotta kadetteja itse.
Ja vaikka oonkin ajanut vain 2000 km niin auto on positiivinen yllätys verrattuna esim samanhintaisiin corolloihin, joista on kokemusta. Puhumettakaan ranskalaisita, joita ei nyt autoiksi voikaan kutsua.
PS: topicin otsikossa oli ripaus itseironiaa.
Ruostekohdat ovat pieniä mutta aattelin laittaa ne kuntoon ammattimiehellä, paljonkohan tollanen takalokarin (luonnollisesti vasenpuoli) laittaminen pohjatöineen kustantaa? Ei näet ole kokemusta maksullisista palveluista, kun tuli rempattua 5 vuotta kadetteja itse.
Ja vaikka oonkin ajanut vain 2000 km niin auto on positiivinen yllätys verrattuna esim samanhintaisiin corolloihin, joista on kokemusta. Puhumettakaan ranskalaisita, joita ei nyt autoiksi voikaan kutsua.
PS: topicin otsikossa oli ripaus itseironiaa.
Korkeintaan pari sataa erkkiä..tosin en nyt sit tiedä miten isosti se on mätä. Voit selvitä alle sadallakin. Ja riippuu tietysti pajasta.On 2004-07-08 13:46, Anodi wrote:
Minä kerran aiemmin (joskus menneenä talvena) ilmaisin tyytyväisyyteni, mutta taisi mennä sulta ohiOn 2004-07-08 11:32, ChiquitaCorsa wrote:Enpäs muista että kukaan olisi ollut näin tyytyväinen Opeliinsa tai ainakaan ilmaissut sitä täällä. Hienoa!On 2004-07-08 10:22, Anodi wrote:
Kyllä elämä nyt hymyilee!....jotta saisin nauttia tämän saksalaisen insinööritaidon mestariteoksesta mahdollisimman piitkään...
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Itse vaihdatin Kadettiin, niin molemmat puolet tarvike palalla vaihdettuna ja maalattuna oli 300 euroa. Itse ostin palat eli +40 euro siihen.On 2004-07-08 13:46, Anodi wrote:
-Tommi-
Topicin aloittajan täytyy olla trolliOn 2004-07-08 11:32, ChiquitaCorsa wrote:Enpäs muista että kukaan olisi ollut näin tyytyväinen Opeliinsa tai ainakaan ilmaissut sitä täällä. Hienoa!On 2004-07-08 10:22, Anodi wrote:
-
astramaani
- 'Diplomat'

[/quote]
Niin siis mitä ihmeen mun astraa? Kadeemilla mä ajan. Suht lähellä kuitenkin
[/quote]
Juu sori, Se olikin toi Wesku joka kehui Astraa. Ite ajoin Raketeilla 5 vuotta ja kertaakaan en jääny tien päälle tällä viimeisellä (1.3s 1988) 50 000 vajaassa 2 vuodessa. Mitään isompaa laittamista ei tullu. Muistini mukaan korjasin kahdesta kadetista: 1 vetonivel, 1 raidetangonpää, 2 jakopäänhihna + vesipumppu, pari laturinhihnaa, 1 syylari, 1 laturin jännitteensäädin + hiilet, muutama jarruremontti. Yhden kerran joutu pohjaa hitsaamaan ja helvetisti ruostekohtia paikkaamaan LOL! Eli eipä tullu kalliiksi nuo Raketeilla ajetut kilometrit. (pääomakuluja ei ollut LOL).
Mutta suosittelen kyllä Rakettia vaikka ekax autoksi tai miksei vaikka viimeiseksikin mutta pitkiä matkoja ajaessa tällainen uudempi auto on kyllä huomattavasti miellyttävämpi.
Niin siis mitä ihmeen mun astraa? Kadeemilla mä ajan. Suht lähellä kuitenkin
[/quote]
Juu sori, Se olikin toi Wesku joka kehui Astraa. Ite ajoin Raketeilla 5 vuotta ja kertaakaan en jääny tien päälle tällä viimeisellä (1.3s 1988) 50 000 vajaassa 2 vuodessa. Mitään isompaa laittamista ei tullu. Muistini mukaan korjasin kahdesta kadetista: 1 vetonivel, 1 raidetangonpää, 2 jakopäänhihna + vesipumppu, pari laturinhihnaa, 1 syylari, 1 laturin jännitteensäädin + hiilet, muutama jarruremontti. Yhden kerran joutu pohjaa hitsaamaan ja helvetisti ruostekohtia paikkaamaan LOL! Eli eipä tullu kalliiksi nuo Raketeilla ajetut kilometrit. (pääomakuluja ei ollut LOL).
Mutta suosittelen kyllä Rakettia vaikka ekax autoksi tai miksei vaikka viimeiseksikin mutta pitkiä matkoja ajaessa tällainen uudempi auto on kyllä huomattavasti miellyttävämpi.