Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
eli vm. -99 2.0 16v astra syö öljyä ihan törkeesti ja etupolttimoita napsuu tuon tuosta. Perskeles tulee kalliiks tuo synteettisen jatkuva kaataminen ja sitten nää uudet polttimotyypitkään ei oo mitään ilmasia. Kun meitin vaihtaa tuon auton niin viimeiselle reissulle kaadan vanhat jäteöljyt sekaan terveiseksi opel-miehille.
Tulipa avauduttua mutta nää on vaan tosiasioita ja luulen etten oo yksin ongelman kanssa, tai siis meitin porukat.
Et kai vaa Mobilia käytä?
Yks yli miljoonan Opeleilla ajanut sano et Ooppelit ei tykkää Mobilista ja kuulemma pitäs syönti loppua ku vaihtaa merkkiä...
Polttimoiden palaminen loppuu joko
A:käytät liikkeessä ja ne vaihtaa ohuemmat piuhat lampuille.
tai B:lyöt vastukset lampun piuhoihin.
Asiasta ehkä vähän poiketen mutta ei mulla itellä kyllä Kadetti -88 syö öljyy yhtään 15000km aikana ja öljyt on Mobil Rally Formula 5W-50 ja saa kyllä kenkääki välissä.
Kyllä tuossa on jotain vialla kun syö öljyy.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tico on 2002-09-06 11:13 ]</font>
Mulla Mobilin Ralli Formulat kestää vaihtovälin... vie korkeintaan desin!!!
Onko tullut kokeiltua eri arvosia öljyjä josko jäykempi toimis paremmin...
JA kuten mainittiin vikojakin voi Opelikseihin tulla joten KÄY HUOLLOSSA!!
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
Itse käytin 90vm 1.6i Kadetissa Nesteen laadukasta 40 markkaa / 4 litraa öljyä koko sen 50 000km:n ajan, jonka auto minulla oli. 10 000km:n välein vaihdoin öljyt ja auto söi vaihtokertojen välissä noin 5mm öljytikusta katsottuna. Eli mielestäni helvetin vähän ottaen huomioon, että autolla ajettiin päivittän n. 150km työajoja.
Matkaa ajaessahan kone on lämmin ja välykset kohdillaan, ja ajetaan tasaisilla kierroksilla. Kylmällä koneella ajo, polkeminen ja muutenkin epäsuotuisat ajo-olosuhteet sitä öljynkulutusta lisää, eli vähän samat asiat kuin bensankulutusta. Moottorillehan matka-ajo on kaikkein mieluisinta käyttöä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B