Jakopää + kansiremppa
Auto on A-veccu 1.8i 8-tappinen 93 vuoden malli. Pitäis jakopäänhihna vaihdattaa ja vesipumppu. Nyt kattelin pellin alle niin on alkanu toi kannentiiviste valskata öljyä ja venttiilikopan tiiviste myös. Aiemmin oon huomannu että pientä vuotoa on mut nyt alkaa olla runsaamman puoleista tuo vuoto.
Missä päin tampereella vois kansirempan ja jakopään rempan teettää? Muualla kuin Metro-autossa?
Missä päin tampereella vois kansirempan ja jakopään rempan teettää? Muualla kuin Metro-autossa?
-
Hämähäkkimies
- 'Kapitän'

Vaihtomoottori Oy:n arvio saatu mitä tulee maksamaan jakopään remppa+kansiremppa. Arvio oli että n.600egee + osat.
-jakopäänhihna+vesipumppu
-öljyt+suodatin
-kannen oikaisu
-tiivisteet vaihtoon
-mitä muuta ilmenee
Onko hinta kohdallaan? Aattelin itse että jos 50-60 egee tunnille niin 10 tunnin homma se olisi siis?
-öljyt+suodatin
-kannen oikaisu
-tiivisteet vaihtoon
-mitä muuta ilmenee
Onko hinta kohdallaan? Aattelin itse että jos 50-60 egee tunnille niin 10 tunnin homma se olisi siis?
Tuntuuko kone muuten miten väljältä? Itelläni katkes ´96 astrasta(x16xel) jakohihna kesken ajon. Useita venttiileitä meni,ja muutama venttiilin ohjain. Pelkkä kannen kunnostus olisi maksanut reilu 500euroa osineen ja töineen. Sitten yläp.tiivist. yms +240euroa eli yht 740euroa. Pörssiin ilmoitus ja pian löytyi 60tkm(takuu ajettu!) ajettu tuontiauton kone joka maksoi 600e, siihen jakohihna+kiristin+rullat 140e, kytkimen painelaakeri 35e. Itse asensin joten ei muita kuluja. Yhteensä siis 775euroa. Vanhalla koneella oli ajettu 245tkm joten en kehdannut siihen satsata niin paljoa.
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
tuossa hommassa ei voi mennä 10h, 8 tappisen kennen saa melkein vartissa pöydälle jos pakosarjan pultit ei ota vastaan, sit vaan imu sarja pois ja kansi pajalle (n. 100e taitaa mennä hiontaan ja venojen hiontaan) kasaan laitossa menee n.1-1½hOn 2004-07-26 16:35, Vilkkis wrote:
Vaihtomoottori Oy:n arvio saatu mitä tulee maksamaan jakopään remppa+kansiremppa. Arvio oli että n.600egee + osat.
-öljyt+suodatin
-kannen oikaisu
-tiivisteet vaihtoon
-mitä muuta ilmenee
No niin, nyt on huollot saatu teetettyä. Päätin lopulta että huollan auton metro-autossa. Kokonaiskustannus oli 848 euroa. Työn osuus oli noin puolet. 6,5 h oli veloitettu.
jakopäänhihna+vesipumppu+kiristin
-öljyt+suodatin
-öljypohjantiiviste
-kansiremontti (kansi oli syöpynyt)
-tiivisteet yläpäähän
-jäähdytysnesteet
-kierteen korjaus venttiilikoppaan
Osille sai 2 vuoden takuun ja työlle 3 kk takuun.
Seuraavana päivänä kyllä piti käydä sanomassa yhdestä asiasta niille. Olivat "unohtaneet" kiinnittää jäähdyttäjän puhaltimen kytkimen johdon takaisin paikoilleen. Onneksi sen verran tajusin mikä se siellä törröttää ilman johtoa. Siinä olisi tullut kallis lasku kun kone olis ylikuumentunut jollain sellaisella joka ei tiedä autoista mitään.
Kokonaisuutena olen ihan tyytyväinen tulokseen. Eikä hinta ollut kovinkaan suuri verrattuna siihen mitä se olisi maksanut vaihtomoottorissa. Millaisen takuun sitten vaihtomoottorista olisi saanut työlle ja osille...
jakopäänhihna+vesipumppu+kiristin
-öljyt+suodatin
-öljypohjantiiviste
-kansiremontti (kansi oli syöpynyt)
-tiivisteet yläpäähän
-jäähdytysnesteet
-kierteen korjaus venttiilikoppaan
Osille sai 2 vuoden takuun ja työlle 3 kk takuun.
Seuraavana päivänä kyllä piti käydä sanomassa yhdestä asiasta niille. Olivat "unohtaneet" kiinnittää jäähdyttäjän puhaltimen kytkimen johdon takaisin paikoilleen. Onneksi sen verran tajusin mikä se siellä törröttää ilman johtoa. Siinä olisi tullut kallis lasku kun kone olis ylikuumentunut jollain sellaisella joka ei tiedä autoista mitään.
Kokonaisuutena olen ihan tyytyväinen tulokseen. Eikä hinta ollut kovinkaan suuri verrattuna siihen mitä se olisi maksanut vaihtomoottorissa. Millaisen takuun sitten vaihtomoottorista olisi saanut työlle ja osille...