Vectra ja nelikärkitulpat

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hauvavauva
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hauvavauva »

Auto on A Vectra 2.0 16V CDX vm. 1995 ajettu vajaa 168 tkm. Näpräämisen ilon vuoksi ostin Motonetista Boschin nelikärkitulpat kun halvalla sai (18e). Käynti ei muuttunut miksikään tulppien vaihdon jälkeen. Mutta kuinkas ollakaan, ehkä noin 100 km myöhemmin rupes esiintymään lievää nykimistä. Auto nyki n. 10 kertaa n. 140 km:n matkalla. Ja Tampereelta palaillessa tuntui veto hieman hiipuvan välillä, ihan kuin olis ajanut voimakkaaseen vastatuuleen. En tiedä sitten tuuliko kovasti.

No vaihdoin sitten takaisin entiset GM:n 2-kärkitulpat jotka näyttivät ihan hyviltä. Heitin just 20 km:n lenkin eikä nykimistä esiintynyt. Mitään säätöjä ei autoon ole tehty eikä yhtään mitään osaa uusittu muuta kuin nyt tulpat. Hermoilin jo että nyt se menee rikki minullakin kun olen lukenut näiltä sivuilta niin paljon kuinka on ollut Opeleissa vikaa. Oma autoni ei edes kuluta öljyä (Teboil Diamond ehkä 5W-40) paljon, ehkä max 0.2 litraa per 5000 km mitä sillä nyt olen ajanut. Isän 150 tkm ajettu 1995 Astra 1.6 16V vie reilusti enemmän öljyä. Ainoa vika Vectrassani oli hätävilkkukytkimessä mutta senkin sain korjattua tuulettimen suulaketta renkuttamalla.
rekordE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rekordE »

Mulla taas teki aikoinaan C Ascona niinpäin että vaihdoin ihan mielenkiinnon vuoksi 4 -kärki tulpat tavallisten tilalle, ja sitten kun taas tuli tulpanvaihdon aika, vaihdoin tavalliset tulpat takasin, niin silloin alko nykiminen. Vaihdoin 4 - kärkiin takasin ja kaikki pelas.
Inkku A tiisseli
SR-Berlina
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SR-Berlina »

Mulla suli Boschin nelikärkitulpat ascossa!
Tavalliset pykälää kuumemmat/kylmemmät kesti.
(En muista kumminpäin noi tulppien arvot oli)
ex OPEL ASCONA 1.9SR -80 (r.i.p.),Kadett 1.6i -91,Kadett Caravan 2.0i -89(r.i.p.),Omega Caravan 2.0i -96,Tigra 1.6i -98 (emännän),Astra Sport Caravan 2.2i -01
Vastaa Viestiin