Pakoputken "sirinä"
Eli A omegan eka änkkärin kohdalta kuuluu sirinää kun kierroset nousevat 2000 ohi. Kaikki vaimentimet ovat uudet Simonssit ja putkistonloppu itse tehty. Onko pakosarjassa jotain lämpölevyä joka voisi olla löysällä ja aiheuttaisi sirinän? Ääni ei ole niinkään häiritsevä mutta kun se itseä häiritsee niin pitäisi saada se sirinä pois..
Ass, gas or cash...No freerides today!
En usko että johtuu uusista pöntöistä, nimittäin sirinä kuului jo ennen uusien pönttöjen laittoa. Pitääpä tosissaan tutkia ne kiinnitys levyt ja semmoiset, monesti olen katsonut mutta mikään ei näyttäisi olevan löysällä. Entinen omistaja oli kylläkin hitsannut ensimmäisen putkenpidikkeen suoraan putkeen niin mahdollisesti siitä on voinut mennä hitsimälli sinne ja se sirisee??
- jblgti1200
- 'Admiral'

Kerro ihmeessä lisää!On 2004-07-24 14:09, jblgti1200 wrote:
Jos auto on katiton ja varustettu 20SE-koneella niin ääni on koneen ominaisääni,
peltisarja poistaa tuon äänen.
siis juuri tuossa 2000rpm kohdalla kuuluu tarkalleen se sirahdus...
EDIT: Siis toki peltisarja, nyt ymmärsin äkkiä luettuna aikaisemmin ymmärsin väärin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pimp on 2004-07-24 21:37 ]</font>
Juu tänään tyypitin samanvuotista ja samanlaista omegaa.. Sirahdus oli siinä todella vaimea, ei kuule jos ei tiedä, mutta minun omegassa sirahdus on kova ja häiritsevä?? Eli ei pitäisi olla tyyppivika kysymyksessä? Eli seuraavaksi on varmaan tutkittava pakoputken sisus jos siellä on jotain ylimääräistä joka aiheuttaa "sirinän". Myös muita vaihtoehtoja otetaan vastaan.. Ja onko kenelläkään A omegan omistajalla ollut samaa vikaa?
Jep, samanlaista sirinää pitää munkin Omega 20SE koneella. Lisäksi tyhjäkäynnillä kuuluu jotain hankaavan tapaista ääntä. Tiedä sitten mistä moinen johtuu. Voisikohan vesipumppu ääntää? Sen vaihdosta kun ei ole tietoa... Kysyinpä tässä samalla.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
kuten myös vectrasta.Fotze kirjoitti:Samanlaista sirinää kuuluu mun asconassakin simonsin pöntöllä.
pari viikkoa meni normaalisti ilman ylimääräisiä ääniä. nyt sirahtaa just kun kierrokset menee 2000yli jonnellin 2200 saakka.
putki ei ota minnekkään kiinni. pienin rako on 5cm vaikka miten heiluttaais putkea auton alla.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Mulla ei omegasta kuulu sirinää, kauha RÄMINÄ liikkeelle lähtiessä, kun kierrokset käväsee jossain 2000 tienoilla...
Eli siis ääni ei kuulosta miltään "sirrr" vaan oikein "RÄMMM!" melkein ku vetäis puukalikalla aaltopeltiä.
Takaa tuntuu kuuluvan sirinää taas esim. 80 vauhdissa tasaseen ajaessa kun kulutus on 4-5l/100km/h suoralla.
Yli 5 kulutuksella moottorin ääni peittää...
Eli siis ääni ei kuulosta miltään "sirrr" vaan oikein "RÄMMM!" melkein ku vetäis puukalikalla aaltopeltiä.
Takaa tuntuu kuuluvan sirinää taas esim. 80 vauhdissa tasaseen ajaessa kun kulutus on 4-5l/100km/h suoralla.
Yli 5 kulutuksella moottorin ääni peittää...