Pakoputken "sirinä"

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Pimp
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pimp »

Eli A omegan eka änkkärin kohdalta kuuluu sirinää kun kierroset nousevat 2000 ohi. Kaikki vaimentimet ovat uudet Simonssit ja putkistonloppu itse tehty. Onko pakosarjassa jotain lämpölevyä joka voisi olla löysällä ja aiheuttaisi sirinän? Ääni ei ole niinkään häiritsevä mutta kun se itseä häiritsee niin pitäisi saada se sirinä pois..
Ass, gas or cash...No freerides today!
Stefa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tutki kaikki mahdolliset kiinnitykset ja pellit, ellei ne sirise niin veikkaisin kyllä sitä vaimenninta vaikka uusi onkin, voi olla sisältä jotakin irti. Mulla oli yhdessä bosalin vaimentimessa varmaan jo uudesta asti vika, sirinää/räminää se piti juuri tietyillä kierroksilla.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Pöntössä joku irti, jos pönttö uus eikä siinä näy kolhuja niin pistä vaihtoon...

Itsekin "onnellinen" simons pöntön omistaja joka sirisee/rämisee :smile:
Noh johtunee siitä kun kotikadun varrella olevat hidastetöyssyt ottavat pönttöön yleensä kiinni :grin:
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Pimp
'Kapitän'
'Kapitän'

En usko että johtuu uusista pöntöistä, nimittäin sirinä kuului jo ennen uusien pönttöjen laittoa. Pitääpä tosissaan tutkia ne kiinnitys levyt ja semmoiset, monesti olen katsonut mutta mikään ei näyttäisi olevan löysällä. Entinen omistaja oli kylläkin hitsannut ensimmäisen putkenpidikkeen suoraan putkeen niin mahdollisesti siitä on voinut mennä hitsimälli sinne ja se sirisee??
jblgti1200
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Jos auto on katiton ja varustettu 20SE-koneella niin ääni on koneen ominaisääni,
peltisarja poistaa tuon äänen.
siis juuri tuossa 2000rpm kohdalla kuuluu tarkalleen se sirahdus...
-Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
-Ford Sierra 2.0 Automatic -
Pimp
'Kapitän'
'Kapitän'

On 2004-07-24 14:09, jblgti1200 wrote:
Jos auto on katiton ja varustettu 20SE-koneella niin ääni on koneen ominaisääni,
peltisarja poistaa tuon äänen.
siis juuri tuossa 2000rpm kohdalla kuuluu tarkalleen se sirahdus...

Kerro ihmeessä lisää! :smile: Eli peltisarja, minkälainen? Pakosarjaan kiinnitettävä? Mitä mahtaa kustantaa? Kiitoksia paljon, tämä säästi minut monelta pään vaivalta! :smile: :smile: Niin ja auto on katiton, -89 2,0.
EDIT: Siis toki peltisarja, nyt ymmärsin äkkiä luettuna aikaisemmin ymmärsin väärin. :wink: Mutta minkä hintainen tämä peltisarja on?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Pimp on 2004-07-24 21:37 ]</font>
Pimp
'Kapitän'
'Kapitän'

Juu tänään tyypitin samanvuotista ja samanlaista omegaa.. Sirahdus oli siinä todella vaimea, ei kuule jos ei tiedä, mutta minun omegassa sirahdus on kova ja häiritsevä?? Eli ei pitäisi olla tyyppivika kysymyksessä? Eli seuraavaksi on varmaan tutkittava pakoputken sisus jos siellä on jotain ylimääräistä joka aiheuttaa "sirinän". Myös muita vaihtoehtoja otetaan vastaan.. Ja onko kenelläkään A omegan omistajalla ollut samaa vikaa?
Valtsu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Mulla -89 Automaatissa sama vika Bosalin etu putkella. Kolme vaihdoin (takuuna sain uudet), hetken pelas ja ikäänkuin jotakin irtos pöntöstä ja taas särisi. Putken merkin vaihto auttoi.
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Jep, samanlaista sirinää pitää munkin Omega 20SE koneella. Lisäksi tyhjäkäynnillä kuuluu jotain hankaavan tapaista ääntä. Tiedä sitten mistä moinen johtuu. Voisikohan vesipumppu ääntää? Sen vaihdosta kun ei ole tietoa... Kysyinpä tässä samalla.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Samanlaista sirinää kuuluu mun asconassakin simonsin pöntöllä.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

Fotze kirjoitti:Samanlaista sirinää kuuluu mun asconassakin simonsin pöntöllä.
kuten myös vectrasta.

pari viikkoa meni normaalisti ilman ylimääräisiä ääniä. nyt sirahtaa just kun kierrokset menee 2000yli jonnellin 2200 saakka.

putki ei ota minnekkään kiinni. pienin rako on 5cm vaikka miten heiluttaais putkea auton alla.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tamzu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Samanlainen sirinä kuuluu b-vectrasta varsinkin kylmänä. Joku vihjas, että vois olla katalysaattorin sisäosat irti.

Mutta olis kiva tietää varmasti mistä ääni kuuluu??
Opel Vectra 1,6cd -97
liteFun
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mulla ei omegasta kuulu sirinää, kauha RÄMINÄ liikkeelle lähtiessä, kun kierrokset käväsee jossain 2000 tienoilla...
Eli siis ääni ei kuulosta miltään "sirrr" vaan oikein "RÄMMM!" melkein ku vetäis puukalikalla aaltopeltiä.
Takaa tuntuu kuuluvan sirinää taas esim. 80 vauhdissa tasaseen ajaessa kun kulutus on 4-5l/100km/h suoralla.
Yli 5 kulutuksella moottorin ääni peittää...
Vastaa Viestiin