Vectra C automaattivaihteisto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mst68
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mst68 »

Tästä aiheesta oli keskustelu noin kaksi kuukautta sitten (http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 94&forum=4). Silloin löytyi minun lisäkseni tästä porukasta kaksi muutakin samasta vaihdelaatikko-ongelmasta kärsinyttä. Lupasin kertoa kuulumiseni kunhan saavat tuoreimmat ohjelmistot päivitettyä.

Nyt on uusin ohjelma sisällä (kuulemma melkoinen tappelu sen ohjelmoimisessa kertoi huoltomies), mutta ei toimi laatikko vieläkään niinkuin pitäisi. Muuten toimii hyvin, mutta lähes aina isommalle vaihtaessaan nykäisee. Ei ole mitään merkitystä onko kiihdytys kevyellä kaasulla, kaasu pohjassa tai mitä tahansa siltä väliltä.

Kertokaahan kaikki Vectra C automaatilla ajavat kokemuksia omista laatikoistanne. Vaihtaako pehmeästi? Nykäiseekö koskaan? Onko ylipäätään ollut mitään moittimista laatikon toiminnasta?

Kiitos jo etukäteen runsaasta (toivottavasti) palautteesta!
PTT-56
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Minulla on 3.2.automaatilla joskus kyllä nykäsee jos automatiikka luulee,että nyt ajetaan sporttisesti.Missä asut? voidaan kokeilla eroja,jos haluat.
mst68
'Kadett'
'Kadett'

Asun Hyvinkäällä.
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Luulisin, että nykimisen minimoimiseksi täytyy moottorin ja vaihdelaatikon tehdä yhteistyötä vaihtohetkellä, joka taas tarkoittaa sitä, että moottorin suihkutuksen ohjausta pitää myöskin muuttaa hieman juuri ennen kun loota rupee vaihtamaan.

Tai voihan se olla, että ne nykäsee ihan vaan uutuuttaan, koska voimansiirto moottorista laatikkoon tapahtuu hydraulisesti eli automaattiöljyn välityksellä. Oma veccuni vaihtaa kyllä rauhallisessa kiihdytyksessä ihan mukavan tasasesti ja se on sentään jo kohta murrosiässä..:smile:, joten luulisi et toi homma osataan tehdä nykyään vähintäänkin vastaavalla tavalla.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
mst68
'Kadett'
'Kadett'

Huhuu!

Mihin kaikki automaattivaihteiston ongelmista kärsineet ovat kadonneet?
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja B.C. »

Hep täällä! Hei mst68 huomasin s-postin vasta äsken. Tilanne: GTS:ni oli 7vrk(!)ohjelmistopäivityksessä. Autolla oli ajettukin aika paljon, mutta tuntuisi nyt toimivan. Olen ajanut noin 1tkm päivityksen jälkeen ja ainakaan vielä ei ole ollut vanhoja vikoja. Olivat resetoineet koko auton tietokoneen ja laittaneet kaiken softan uusiksi.
Tämmönen kuin Larkka, joku herra isoherra :wink:, maahantuonnista tunnusti, että tehdas myöntää vian ja siihen on haettu korjausta jo kuukausia!!! No tämä uusi softa on nyt mulla ja toimii. Se vain v..ttaa, kun toinen avain ei toimi. Viisaat unohti päivittää toisen avaimen, kun "huollon" tekivät.
Eli siis kaikki autossa olevat softat on uusia, mallia 28.6.2004.

ps. tuli päivityksessä näkösälle unohtuneesta turvavyöstä kertova punainen valo mittaristoon. Ei ollut ennen kuin vain se s..nan pimputus.... tosi vakuuttavaa laatua tulee tehtaalta...

<font size=-1>[ This Message was edited by: GTS 2.2 on 2004-08-24 11:00 ]</font>
B.C.
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja B.C. »

Niin, piti tuohon softa juttuun lisätä, että siis 28.6.2004 on tullut tehtaalta viimeisin päivitysversio active select laatikolle. Tämä poistaa nykimiset ja tempoilut sanoo tehdas ja ainakin mulla homma toimii. koputan puuta....
mst68
'Kadett'
'Kadett'

Minulla pitäisi myös olla tuoreimmat ohjelmat ainakin vaihdelaatikossa. Muista ohjelmista en ole täysin varma. Pitää varmistaa.
Meidän autothan eroavat siinä, että minulle on vaihdettu uudempi (-04) vaihdelaatikko ohjauslaitteineen. Mikä tämän vaikutus on lopputulokseen onkin jo vaikeampi juttu. Tilanne on kuitenkin se, että laatikko ei vaihda minun mielestäni ollenkaan niin pehmeästi kuin sen pitäisi. Kyydissäolijatkin jo huomauttelevat nykimisestä.
Missä päin Suomea olet olemassa? Olisi mielenkiintoista tehdä vertailua autojen kesken.
Vastaa Viestiin