Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2004-08-17 12:02, Kinzi wrote:
Aika vittumainen jos ei ole kunnon työkaluja!
tarvii heittokellon yms.
Heittokellon!? Huh. Jaa mihi? Eiks käy jos laittaa vaa ajoitusmerkit kohdilleen? Ja sit miten selvät ne merkit siel on? No enpä rupea tekemään mitää ennenku haen kirjastosta haynesin korjausoppaan ja vähän tsekkailen asiaa.
En mä ainakaan käyttäny heittokelloa. Kone oli auki ja pumppu irti. Kone läjään ja merkit paikoilleen ja käyntiin. Pumpunpyörän ja nokkapyörän lukitsee, niille on paikat pulteille. Kannattaa kattoo missä kunnossa ohjaus ja kiristys rulla on.
Ainakin minun -97 1.7 td astraan ne ei alkannut vaihtaan edes täälä paikallisessa huollossa hihnaa vaan piti viedä Jyväskylään laitettavaksi, kun heillä ei ollut tarvittavia välineitä siihen kuten heittokelloa...
On 2004-08-18 10:13, Woody wrote:
Ainakin minun -97 1.7 td astraan ne ei alkannut vaihtaan edes täälä paikallisessa huollossa hihnaa vaan piti viedä Jyväskylään laitettavaksi, kun heillä ei ollut tarvittavia välineitä siihen kuten heittokelloa...
Joo, nekin on varmaan luullu sitä 17d/td moottoriksi joka tarvii heittokellon.
Toi TC4EE1 moottori ei tarvii erikois työkaluja.
Hihnan vaihto ei sinällään ole sen ihmeempi kuin bensakoneessakaan, mutta sen syöttöpumpun ajoitukseen todellakin tarvitsee sen heittokellon. Ajoitus ei välttämättä muutu hihnanvaihdon yhteydessä, mutta jos, niin puolen hampaan muutoskin tuntuu kyllä ajossa. Ohjain ja kiristinrulla kannattaa vaihtaa jokaisessa hihnan vaihdossa.
Jeps erittäin paljon kiitoksia kaikille. Mä nimittäin alunperin pelkäsin pikkusen että toi kone ois just tarvinnu niit heittokelloja yms(ku luin yheltä brittiläiseltä sivulta mut en ollu täysin varma mikä kone ol kys).