EGR:n vian toteaminen? -Vectra 2.5 V6 -98-

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Kun kattelin tuossa muita viestejä, niin aika akilleen kantapää taitaa tuo EGR olla;(...

Noh, itellä on yllätys yllätys, samaa nykimisprobleemaa kuin useilla muillakin.
TS-> tehoa ei tunnu löytyvän, niinkuin pitäisi->välillä vetää ok, mutta sekin ilo niin kovin pätkittäistä.

Ja varsinkin kylmänä kun tinttaa auton käyntiin, pitää tuo EGR-aikamoista ujellusta about 2minuuttia, eli hänkö on syyllinen kaikkeen?
(edellisessä autossa 2.5 V6 Omega, ei mitään vastaavaa viheltelyä ollut-> eikä nykimistä)

Tulpat vaihdettu, Puola about 3kk vanha, tulpanjohtosatsit vaihdettu.

Eli, onko EGR mäsä, kun antaa "äänimerkkejään"?

<font size=-1>[ This Message was edited by: jazari75 on 2004-08-18 19:54 ]</font>
SPUTNIKKI
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja SPUTNIKKI »

no mmun vectras sama erg aina tukossa.
joku karstan pala välissä jatkuvasti.
lisäksi se on ahtaassa paikassa imusarjan alla.en tiedä johtuiko se karsttoittuminen siitä ku katin sisuskamat oli lähteneet liikenteeseen ja tukkineet pakoputken.
oli tulpajohdoissa vikaa ja jouduin ajaa
60km pätkimällä.ei ihme jos hajos katti.
eiks se oo toisioilmapumppu joka pitää ääntä kylmänä.sit ku kone lämpenee se sammuu.niin mun autossa.vectra 1.6 xel 97
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Joo, se on se ilmapumppu mikä siellä huutaa kylmänä, ihan normaalia. Eipä siitä EGR:stä ihan helpolla taida mitään ääniä saada irti :wink: Tai jos saa, niin sitten se on _Todella_ rikki.

-Mikko
Audi S4 Biturbo
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

All right.

Jokatapauksessa, nykiminen kiihdytettäessä jatkuu...ja jatkuu....

mikä on EGR:n oire, jos lojahtanut??
kokemuksia, mitkä temput kannattaa tehdä, jos syyllistä voimanpuutteeseen/väännönpuutteeseen/nykimiseen metsästää?? vai onko paras temppu vaihtaa Volvoon...:wink:?
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
paukku125
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja paukku125 »

mulla tuntus olevan saman tapasta ongelmaa. pääsin just pari päivää sitten yhestä "ominaisuudesta" eroon niin näyttää tulleen jo uus tilalle eli nykiikö teillä koko kierros alueella vai miten. mulla tuntuu liikkeelle lähtö jotenki oudolta ja alle 2 tonnin kierroksilla tekee jotaki ihme nykimisiä. voisko tuo nykiminen kans johtua EGR:ä ??

omse ooppeli mukava peli :smile:
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Jep, samaa oiretta-> liikkeellelähdöt "tukehtuu/ei tukehdu" mentaliteetilla. (kiihdytyksessä ykköseltä kakkoselle vaihdon jälkeen kuollut kohta vedossa...sitten pikkuhiljaa yrittää herätä..jne..)
Mutta kyllä tuo voimanpuute on yleistä läpi kierrosalueen.
Eihän tuolla uskalla edes 100A Datsunia kohta haastaa;)...
Naurattaa ja vi**ttaa vuoronperään nää Opelin nypytysominaisuudet.
Hyviä neuvoja / kokemuksia edelleen tarviaisin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jazari75 on 2004-08-18 21:22 ]</font>
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

camus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja camus »

On 2004-08-18 21:20, jazari75 wrote:
Jep, samaa oiretta-> liikkeellelähdöt "tukehtuu/ei tukehdu" mentaliteetilla. (kiihdytyksessä ykköseltä kakkoselle vaihdon jälkeen kuollut kohta vedossa...sitten pikkuhiljaa yrittää herätä..jne..)
Itse en ainakaan ole tähän muuta keinoa keksinyt kun pitää ne kierrokset tarpeeksi korkealla eli vaatii aika 'urvotusta' jottei nyykähdä. Ei hyvä.
Mutta kyllä tuo voimanpuute on yleistä läpi kierrosalueen.
Eihän tuolla uskalla edes 100A Datsunia kohta haastaa;)...
Tämä on valitettavan tosi. Vaatii turhan kovaa polkemista, jotta kulkee.
Naurattaa ja vi**ttaa vuoronperään nää Opelin nypytysominaisuudet.
Hyviä neuvoja / kokemuksia edelleen tarviaisin.
Sen käsityksen olen saanut, että kyseisen kutosen nyykähtelystä/kuukahtelusta/voimanpuutteesta ei pääse eroon kuin vaihtamalla autoa.
Ex. Vectra V6
Omega V6
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Kyllä se auton ...ja ennen kaikkea merkin vaihto voisi olla se paras lääke.
Mutta tänään irtoaa EGR puhdistukseen, niin katsotaan auttaako.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Jermundo
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jermundo »

Itselläni on Vectra 2,5 V6 -96. Tuo nykiminen alkoi esiintyä melkein heti oston (ajettu n.99 tkm) jälkeen. Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettiin ja polttoaineen syöttöröörit puhdistettiin ja nykiminen katosikin vähäksi aikaa. Nykiminen tuli aina matalilla kierroksilla tai kunnon kiihdytyksessä. Muutama kuukausi tuli vian kanssa kärsittyä, eivätkä osanneet Opelin liikkeissäkään asiaa korjata, kunnes eräs takametsien Opel-guru kertoi missä vikä olisi.
EGR - venttiilin vaihdon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, nykiminen katosi samantien. Kallishan tuo on, n. 300 euroa, mutta pelkällä puhdistuksella vaikutus kestää muutamasta päivästä viikkoon. Suosittelen venttiilin vaihtoa, säilyy hermotkin paremmin.
mikki36
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mikki36 »

moi..mulla kans vectra v6 sport farkku..mulla se pumppu piti kovaa ääntä kylmänä joten johto ja letku irti pumpusta.letku tukkoon ja egr irti ja sen metallitiivisteen "jossa kaks n.1,5cm reikää"tilalle reijätön tiiviste ja vot...loppuu pörinät kylmänä.ollut jo vuoden näin..ainoastaan yhden kerran olen katsastukseen takaisin laittanut mut ei sitäkään tarvis kuulemma tehdä koska se ei toimi kuin kylmänä....

<font size=-1>[ This Message was edited by: mikki36 on 2004-08-24 20:11 ]</font>
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Noniin, nyt olis sitten uusi EGR pellin alla. (250€)
Voimaa tuli ehkä hieman lisää / nykiminen rauhoittui-> vaan ei poistunut.
Nooh...bensasuodatin saa seuraavaksi kyytiä, ja kyllähän tuo "takimmainen" pakosarjan pörinäkin täytyy tukkia. On vaan pakosarjan luona niin mahtavasti tilaa työskennellä, että taidanpa paiskata "paskan" korjaamolle....
.....my last opel, i swear that....
Vastaa Viestiin