Pari kysymystä Vectra B DTi farmari (100 hv) 99/00 mallista.
Missä lämpötilassa hehkutus lähtee käyntiin (olen omistanut auton vain 2 kk)?
Voiko polttoaine suodattimen vaihtaa itse, vai onko vaaraa että kone saa ilmaa?
Onko mitään vakio kohtia mistä ruostuminen alkaa (joita kannattaa tarkkailla)?
Onko ruostesuojaus tässä vaiheessa vielä kannattavaa (auto 4,5 vuotta vanha)?
Vectra TDi 00/99
Perheessä juuri vastaava vectra.
Hehkuttaminen alkaa lämpötilan laskiessa alle +5c:n (ainakin meillä)
Polttoainesuodattimen voi vaihtaa itse, eikä ilmauksesta tarvi huolehtia koska kone ilmaa "itse itsensä".
Takaovien alalaita,varsinkin etupuolelta kannattaa tarkistaa ruosteen varalta, (alttiina kivisuihkulle)
Takakaaria voi myös katsella, vaikka tuskin noin uudehkossa autossa ruostetta takakaarista löytyykään.
Ruostesuojaus kannattaa teettää, eikai siitä haittaakaan ole.
Hehkuttaminen alkaa lämpötilan laskiessa alle +5c:n (ainakin meillä)
Polttoainesuodattimen voi vaihtaa itse, eikä ilmauksesta tarvi huolehtia koska kone ilmaa "itse itsensä".
Takaovien alalaita,varsinkin etupuolelta kannattaa tarkistaa ruosteen varalta, (alttiina kivisuihkulle)
Takakaaria voi myös katsella, vaikka tuskin noin uudehkossa autossa ruostetta takakaarista löytyykään.
Ruostesuojaus kannattaa teettää, eikai siitä haittaakaan ole.
Hehkun merkkivalo syttyy noin nollan kieppeillä ,eli joku aamu se kojetaulussa sitten palaa.
Tuohon suodattimen vaihtooon en kommentoi kun olen sen aina opelilla vaihdattanut.
Itsellä on dti farkku vm 299 ja siinä on ainakin herkimmät paikat takakaaret,takaoven lukon kohdat(eli se sinkityn lukon vastappaleen ympäristö) ja kiveniskut.
Ruostesuojasin omani kun se 3v ja nyt tänä kesänä taas uudestaan,eli kannattaa suojatasuojauttaa jos on tarkoitus pitää autoa pitempään .
Ja onnittelut hyvästä valinnasta
Tuohon suodattimen vaihtooon en kommentoi kun olen sen aina opelilla vaihdattanut.
Itsellä on dti farkku vm 299 ja siinä on ainakin herkimmät paikat takakaaret,takaoven lukon kohdat(eli se sinkityn lukon vastappaleen ympäristö) ja kiveniskut.
Ruostesuojasin omani kun se 3v ja nyt tänä kesänä taas uudestaan,eli kannattaa suojatasuojauttaa jos on tarkoitus pitää autoa pitempään .
Ja onnittelut hyvästä valinnasta
Mielenkiintoisia havaintoja hehkutuksesta, ei taida Vectrat olla veljeksiä. Meitillä hehkuttaa äärimmäisen harvoin, selvästi pakkakasen puolella vasta ja pakkaspäivänä saa seisoa ulkona tuntikaupalla eikä hehkuta uudelleenkäynnistäessä.
Naftasuodattimeen kaadetaan uuden panoksen seuraksi ainetta melkein täyteen tai laitetaan uusi filsu vanhaan liemeen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: rgs1 on 2004-08-22 21:45 ]</font>
Naftasuodattimeen kaadetaan uuden panoksen seuraksi ainetta melkein täyteen tai laitetaan uusi filsu vanhaan liemeen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: rgs1 on 2004-08-22 21:45 ]</font>