Pieni kysymys Simons Putkistosta..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
menOPELi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja menOPELi »

Eli ihan pikku vinkkiä kaipaisin..

Kuinka paljon/miten ääni kasvaa/muuttuu,
kun laitan Simonsin putkiston KATista taakse?
en tahtois sellasta kamalaa mölyä, mitä joskus kuulee pikkupoikien tojota carinoista kuuluvan, kun on tehty omia virityksiä.

Autona siis 93 Vectra c20ne

Ja kysymys PROSTREETille, minkälaisen alennuksen OCF-jäsenet saavat? kun tossa hoksasin "jäseneksi" osassa.. :wink:

Thank You.
Rock n' Roll !
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

c20ne:ssä Simonssin putkisto toimii hyvin, ei todellakaan tule mitään teinipörinöitä, mutta hieman matalempi hillitty ääni. Eikä kuulu Calibrassa ainakaan sisälle mitään haittaavaa huminaa. c20xe:ssä Simonssi on jo mielestäni hiukan turhan kovaääninen, tosin jotkut tykkää.
M-line
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja M-line »

Ainakin kadetissa c20ne:n perässä Simonssin mallikohtainen putki toimii todella hyvin. Normaaliajossa hiljainen mutta tarvittaessa saa sen äänen esille ja kuulostaakin ihan mukavalta :smile: Vectra kun on vielä kadettia paremmin vaimennettu niin uskoisin että sopii erittäin hyvin. Kannattaa muuten kysyä hintoja useammasta paikasta. Ainakin Lahdesta ostettaessa hintaeroa oli n. 200€ ja kalliimmassa paikassa olisi joutunut odottamaan useamman viikon. Väittivät että simonssi on lopettanut noitten putkien teon!? Halvemmasta paikasta sai seuraavalle päivälle..
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Mulla oli simonssin katbakki mun vanhassa autossa (2.0 8v vento) ja putki oli hiljanen mutta ei istunut auton alla juuri ollenkaan eli ½vuotta tais olla toi putkisto alla ja koko ajan kolisi jostain kohtaa ja ruostettakin ehti tulla hitsauksiin reilusti. Hintaakin oli sen verran ,että mielummin teettäsin putken n.100€ kalliimma esim.eurotailesilla ja sillon uskaltaisi odottaa ,että putkesta olisi jotain jäjellä jopa kahdenvuoden päästä :smile: Täähän on taas vaan mun mielipide mutta itse ainakin odotan noin 400€ putkistolta enemmän kun parin vuoden kestoa ja kun mallikohtasista puhutaan niin kyllä se sopiakkin saisi :wink:
Leon FR 20vt
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

itsellä ainakaan mitään ongelmia sopivuuden kanssa, sopi alle kuin nenä päähän. Ja hinta oli pikkasen päälle 300 euroa prostreetilta calibraan sopiva. Ja omasta mielestä Simonssit ollu suht kestäviä mitä 3 eri autossa nyt ollu. Itse tyytyväinen.
ganza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ganza »

ihan sopivat äänet tuli - pörinän tilalle tuli vaimea murina, ei ollenkaan liian kovat äänet ajoi sitten kaupungissa tai motarilla!

Pientä hienosäätöä oma putkisto kaipaa kun rämisee runkoa vasten ikävästi etenkin kun enempi porukkaa kyydissä!!!??
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Piti pistää tohon mun sopivuus hommaan pieni tarkennus.Eli mulla oli noin 70mm madallettu vento ja putki joka simonssilta tohon 2.0 8v lähetettiin oli 2.5" paksua ja ei oikein mahtunut menemään taka-akselin yli.
Ostin ton putken ilman alvia ja se makso muistaakseni 360€ ja ovh 420€ ja esim.eurostainless olisi rosterista mulle putken vääntänyt 500€.Tosissaan en tiedä mikä tossa mätti mutta puolessavuodessa alko jo ruostumaan vaikka autolla ei paljon talvella ajettu ja pohjan pesen aina kun autonkin.
Mielummin simonssi kun motonetin korealaisetlapsityövoimapöntöt jotka maantuu jo kun pöntön ottaa ulos paketista :grin:
Leon FR 20vt
Vastaa Viestiin