Opel Astra F Caravan
Eli tällänen kaara jäi mulle nyt vanhemmilta, ja vähän pitäisi alkaa autoa laittelemaan. Ensinnäkin miinuksena toi kone, 1.6i, ei ole mikään tehomylly. Siihen tarvisi saada parannusta ainakin alkuun. Onko näihin vaihdettu tota 2-litrasen tekniikkaa, ja kuinka iso homma tää on että, kuulostaako jo heti alkuun ihan järjettömältä. Miten muuten tota konetta saa piristettyä helpoiten?
Kyllä se yleensä taitaa olla aika järjetöntä vaihtaa isompaa tekniikkaa koska muutosprosentit kasvaa ja auton jälleenmynyntiarvo tippuu helposti pohjamutiin. Luultavasti järkevintä olisi ajaa sillä 1.6:lla ja säästää siten bensa/vakuutuskuluissa kunnes on riittävästi säästössä että voi vaihtaa auton valmiiksi 2 litraiseen. Itse tein tekniikan vaihdon lähinnä siksi kun kone oli jo loppupisteessä, mutta silti olisi tainnut olla järkevämpää korjata se kone ja vaihtaa sitten myöhemmin oikeaan isompi koneiseen.
Tosin oli kyllä erittäin mielenkiintoinen kokemus tuo tekniikanvaihto ja autokin tuli purettua aivan alkutekijöihin, joten nyt tietää aika paljon enemmän mitä missäkin on.
Tosin oli kyllä erittäin mielenkiintoinen kokemus tuo tekniikanvaihto ja autokin tuli purettua aivan alkutekijöihin, joten nyt tietää aika paljon enemmän mitä missäkin on.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
F-mallin astrassa lienee turha murehtia arvon alenemista tekniikanvaihdon myötä. Tuollainen 1.6 farkku liikkuu varmaan jossain 500euroa ja siitä eteenpäin, eli ei kovin paljoa voi enää romahtaa...
Tosin väliraha isommalla koneella olevaankaan ei ole suuri, niidenkään hinnat kun ei tähdissä liiku.
Itse vaihdoin omaani pari vuotta sitten c18xe:n tilalle c20xe:n. En tiedä oliko se järkevää, mutta ainakaan vastaavan orkkiksen löytäminen ei olisi ollut helppoa.
Tosin väliraha isommalla koneella olevaankaan ei ole suuri, niidenkään hinnat kun ei tähdissä liiku.
Itse vaihdoin omaani pari vuotta sitten c18xe:n tilalle c20xe:n. En tiedä oliko se järkevää, mutta ainakaan vastaavan orkkiksen löytäminen ei olisi ollut helppoa.
astran 2.0 farkussa on rumpujarrut takana.jarzki88 kirjoitti:eli mulla on toi 1.6l 8v 1pisteruisku kone 95vm. astran caravaanissa ja tarkoitus olis vaihtaa 2.0l 8v gsi
levyjarrut taakse yms???
tuollasen farkun hinnat pyörii tosiaan jossain alle 1000€
ps. eikä se mihinkään jaksa liikkua c20ne koneellakaan. kun on tuollainen pyörillä oleva tasaperä jäähalli.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Ei tule ongelmia kun vaan paperit on ok. Leimalle kun otat vaikka luovuttaja-auton rekisteriotteen mukaan niin sillä saa todistettua että moottori täyttää vaaditut rajat.
Tekniikanvaihdossa voi vielä olla jotain järkeä, jos sinulla on luovuttaja-auto, josta saa kaiken tarpeellisen kerralla. Jos taas sinulla on pelkkä moottori tiedossa, ei hommassa ole enää paljoa mieltä kun tarvittavia osia saa sitten metsästää yksitellen ja niitä on aika paljon.
Tekniikanvaihdossa voi vielä olla jotain järkeä, jos sinulla on luovuttaja-auto, josta saa kaiken tarpeellisen kerralla. Jos taas sinulla on pelkkä moottori tiedossa, ei hommassa ole enää paljoa mieltä kun tarvittavia osia saa sitten metsästää yksitellen ja niitä on aika paljon.