Astra f -92 2.0i lämpömittari
mitä lämpömittarin pitäisi näyttää kun minulla se ei nouse kuin ekalle viivalle oli keli mikä tahansa tai reitti. olen saanut lämmöt nousemaan keskivaiheille kun moottoritiellä ajon jälkeen pysähdyin taukopaikalle ja annoin koneen käydä tyhjäkäynnillä, sitten flekti meni päälle ja lämmöt laski taas ekalle viivalle.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mitäs mieltä olette siitä, että lämmöt nousee yli 95 asteen, kun on jonkun aikaa ollu paikoillaan. Kaupunkiajossa lämmöt ajossa suunnilleen 90-92 astetta, mutta kun (esim) valoihin pitää pysähtyä niin lämmöt tuntuu aika nopeasti nousevan.Autoon on vaihdettu kerran termostaatti.
Tuntuu vaan, että toi termostaatti toimii jotenki huonosti. Siis mielestäni sen pitäis avata jäähyt aikasemmin, ku tuntuu niin pelottavan lämpösenä käyvän. Tekee sitä tälläkin hetkellä, kun jää vähäks aikaa paikoilleen (kesähelteillä tuntu vielä pahemmalta ajaa)
Kerran kävi kone vähä lämpösenä ku vesipumppu hajos ja kannentiivisteet kärys jne. ni sitä o vähä herkkänä nyt noihin lämpötiloihin.
Astra F -94 c16se
<font size=-1>[ This Message was edited by: Intro on 2004-09-27 08:27 ]</font>
Tuntuu vaan, että toi termostaatti toimii jotenki huonosti. Siis mielestäni sen pitäis avata jäähyt aikasemmin, ku tuntuu niin pelottavan lämpösenä käyvän. Tekee sitä tälläkin hetkellä, kun jää vähäks aikaa paikoilleen (kesähelteillä tuntu vielä pahemmalta ajaa)
Kerran kävi kone vähä lämpösenä ku vesipumppu hajos ja kannentiivisteet kärys jne. ni sitä o vähä herkkänä nyt noihin lämpötiloihin.
Astra F -94 c16se
tänään aamulla peitin pahvilla jäähdyttimen edustan ja lämmöt oli koko ajan 80 asteen viivalla vaikka ajoin 15 min 2000 r/min kierokksilla, vasta pienessä nurkka-ajossa keskustassa lämmöt nousi yli 90 asteen viivan, sitten pysähdyin ja poistin puolet pahvista kun nousi lämmöt noin 95:een. puoliksi peitettynä lämmöt pysyi vain karvan yli 80 asteen vaikka jatkoin kaupungissa ajoa noin 40km/h vauhdilla 15min.
ilman pahvia siis lämmöt pysyvät 80 asteessa eli voisiko olla niin että kaikki muu on kunnossa mutta mittari vain näyttää 10 astetta liian vähän eli lämpömittarin anturi tai itse mittari on rikki? miten minä saisin kyseisen asian selville? annanko koneen käydä kierroksilla auton ollessa paikallaan ja annan lämpöjen nousta ja kun/jos flekti menee päälle niin jotenkin mittaan lämpötilan jäähdyttimestä ja näen että missä lämpötilassa flekti menee päälle. ja samalla katson mitä mittari näyttää.
onko vihjeitä mitä pitäisi tehdä?
onko vihjeitä mitä pitäisi tehdä?