C30SE aaltoileva kiihtyvyys
Aikasemmin oli samantapainen topikki, mut eri kone kyseessä. Siitä ei ollu apua mun ongelmaan.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... =4&start=0
Kävin imupuolen letkut läpi koneen läheisyydestä, mutta ei starttipilotti tainnu mennä putkista läpi, eli ilmeisesti ei vuotoja.
Seuraavana olis mielessä lambda-anturi ja nakutus-tunnistin. Jos lambda jännite heittelee omiaan niin senkin luulisi aiheuttavan samantapaisia oireita kun boksi ruikkii miten sattuu. Nakutustunnistin jos on viallinen niin säätelee taas sytkää liian herkästi yli, tai ei oikein ollenkaan.
Enempää en nyt jaksa spekuloida, todistuksen saaminen sai suun kuivamaan ja pittää lähtee ottamaan kostuketta ettei kuivu.
Kommentoikaapas ja heittäkää vinkkejä.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... =4&start=0
Kävin imupuolen letkut läpi koneen läheisyydestä, mutta ei starttipilotti tainnu mennä putkista läpi, eli ilmeisesti ei vuotoja.
Seuraavana olis mielessä lambda-anturi ja nakutus-tunnistin. Jos lambda jännite heittelee omiaan niin senkin luulisi aiheuttavan samantapaisia oireita kun boksi ruikkii miten sattuu. Nakutustunnistin jos on viallinen niin säätelee taas sytkää liian herkästi yli, tai ei oikein ollenkaan.
Enempää en nyt jaksa spekuloida, todistuksen saaminen sai suun kuivamaan ja pittää lähtee ottamaan kostuketta ettei kuivu.
Kommentoikaapas ja heittäkää vinkkejä.
-
koponen jarkko
- 'Kadett'

itselläni oli sama ongelma.vaihdon lambdan,tulpanjohdot, tulpat. eikä mitään vaikutusta. sen jälkeen yläkerta purettiin.löytyi venttiili vuotoja kaikki pakoventtiilit vuoti,seetipinnat vinossa (johtunut liiasta lämmöstä) ja sitten kallein eli nostajat kantoivat.kuulemma ollut usein ongelma noissa ensimmäisissä 24venasissa! kun nämä korjattiin ni rupes toimimaan! hinnaksi tuli 10700mk siis ilman lambdaa ja tulpanjohtoja! nostajat tarvikkeena 3600mk alkup.yli 7000mk itse laitoin tarvikkeet! nostajissa on erona .että noissa uudemmissa (91-)on suurempi öljytila ja se antaa hieman enemmän periksi! mutta voi sulla tietysti se vika olla esim dual ramin puolella! itselläni oireet olivat ,että ensin kiihty sitten jurras taas kiihty ja taas jurras jne.. todella kusinen!
Meikäläisellä on myös hieman vastaava vika 2.6 dual ram ompussa.
3500 kierroksen jälkeen lähtee ja lähtee uudestaa 4500 jälkeen.
tulpan johdot, tulpat, virranjakajan kans, pyörijä ja kaikki suodattimet uusittu.
Epäilin aluksi että tuollainen on ominaisuus tuossa koneessa.
Kun kiihdyttää se jää hiukaksi aikaa empimään 3500 kohdalla ja sit ikään kuin nykäisee
tulpan johdot, tulpat, virranjakajan kans, pyörijä ja kaikki suodattimet uusittu.
Kun kiihdyttää se jää hiukaksi aikaa empimään 3500 kohdalla ja sit ikään kuin nykäisee
BMW X5
Luulen että tuo ei ole vika vaan ominaisuus, jos ei selvää nykimistä. mulla joksenkin samailailla käyttäytyy mutta luulen että tuo dual ram tekee nuo "eri vaiheet" kun kanavat alkavat aukeamaan+ laatikon lukko jos tomaattiOn 2004-09-30 18:51, ralliopel wrote:
On manuaaliOn 2004-09-30 19:10, K@rtsa wrote:Luulen että tuo ei ole vika vaan ominaisuus, jos ei selvää nykimistä. mulla joksenkin samailailla käyttäytyy mutta luulen että tuo dual ram tekee nuo "eri vaiheet" kun kanavat alkavat aukeamaan+ laatikon lukko jos tomaattiOn 2004-09-30 18:51, ralliopel wrote:
BMW X5
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Samoja oireita oli joskus omassakin omegassakin ja ensin vaihdettiin lambda-antura,auttoi vähän nykimiseen sitten alettiin tulpanjohtoja kattelemaan ja siellähän se vika oli.O-renkaat oli paskana kolmesta pytystä ja tulpanjohdot uiskenteli öljyssä ja tulpanjohdot oli kovettunut,sanonko miksi...ja vielä tuohon dual ramiin niin selkeä ero yli 4500 rmp eli ominaisuus.
Mulla ei ainankaan dualramista johdu, uskallan väittää niin. Dualramilla kiihtyvyyden muutos olis lähes aina samassa kierrosluvussa, mutta mulla se tekee sen monta kertaa kiihdytyksen aikana.
Eli siis pärinäerimerkkinä: prööööPRÖÖÖÖpröööPRÖÖÖÖprööööPRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ja sit mentiin. 4-sekuntia menee ja 4 sekuntia ei menee niin hyvin, sit taas 4 menee ja 4 ei. Aika on vaan suurinpiirtein arvo.
Harmi ku ei oo vielä kerenny tutkimaan, viikonlopun olin sukeltelemassa ja nyt meinaa flunssa iskee.
Eli siis pärinäerimerkkinä: prööööPRÖÖÖÖpröööPRÖÖÖÖprööööPRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ja sit mentiin. 4-sekuntia menee ja 4 sekuntia ei menee niin hyvin, sit taas 4 menee ja 4 ei. Aika on vaan suurinpiirtein arvo.
Harmi ku ei oo vielä kerenny tutkimaan, viikonlopun olin sukeltelemassa ja nyt meinaa flunssa iskee.
Eikös se ilmamassamittari ala tekemään tätä oiretta, kun se alkaa olla aikansa elänyt?On 2004-10-04 12:55, Sorjonen wrote:
Mulla ei ainankaan dualramista johdu, uskallan väittää niin. Dualramilla kiihtyvyyden muutos olis lähes aina samassa kierrosluvussa, mutta mulla se tekee sen monta kertaa kiihdytyksen aikana.
Tänään kun purin kannen irti jakopään remppaa tehdessä, niin huomasin että toinen takimmaisista pakosarjan pinnapulteista puuttui, eli oli takapäädystä vain yläreunasta kiinni. Ja aika selvästi näki tiivisteestä että on vuotanu jonku aikaa. Se nyt ainankin on voinu vaikuttaa lambdan arvoihi ja sitä kautta nykimiseen. Huomenna tulee uudet pinnapultit, pakosarjan ja imusarjan tiivisteet. Jos vielä kerkeis mittauttamaan onko venttiilit tiiviit vai tertteeko läpätä ni olis hyvä.
Ja oli muuten jakopään kaareva kisko kahdessa osassa, peltirunkokin pettäny, ilmankos vähän raklatti välillä
Ja oli muuten jakopään kaareva kisko kahdessa osassa, peltirunkokin pettäny, ilmankos vähän raklatti välillä