opel sammui ajossa Missä vika
Sellanen juttu pääsi käymään että kun olin ajamassa tuolla mun -90 vectralla 1.6 8v 4piste ruuta joku ihmeen Irmscher niin se sammahti 100 km/H vauhista yhtäkkiä. Tankissa on pensaa jako ei ole sekasin kipinä tulee tulpillle pensa pumppu pumppaa...
en tiiä että mikä siinä on koittakaa auttaa mua ettimään se vika kun tää on eka ooppeli ja sekin on ollu vasta 2 viikkoa mulla muuten se pelaa hyvin...
näköjään olis pitäny pysyä nissanissa vai olisko...
en tiiä että mikä siinä on koittakaa auttaa mua ettimään se vika kun tää on eka ooppeli ja sekin on ollu vasta 2 viikkoa mulla muuten se pelaa hyvin...
näköjään olis pitäny pysyä nissanissa vai olisko...
Juu korjailin tuossa muutama viikko sitten isoveljen Susuki Vitarasta ruiskun. Siinä siis vika löytyi vähän niinkuin sulla pensaa tuli moottoritilaan asti. kipinä kohdillaan, ja kun imusarjaan laittoi bensaa niin hyvin kävi. Eli ruiskun (meillä 1 . ruisku) voi testata niin että ottaa ruiskun navat joista miinuksen kytkee akun miinukseen ja vain räpäyttää plussaa akun plus napaan, jolloin ruiskun pitäisi ruutata. Jos ruuttaa ECU rikki tai johdoissa vikaa.
Jos ei ruuttaa ruisku rikki.
Sitte sen ECU:n eli ruuttan ohjaus boxin voit testata suoraankin jos epäilyttää tuota ruiskua testata. Eli tempaset johot irti, ja ruuttalle tuleviin johtoihin kytket jonkun 12v lampun, ja starttaat, jos vilkkuu ECU kunnossa... ja jos ei vilku niin ruutta rikki.
Meillä vika löytyi ECU:lta jossa yksi kondensaattori oli laskenut nesteensä allensa ja tämä neste syövytti piirilevyltä juovan poikki.
Huuh... no toivottavasti yhtään avarsi.
Jos ei ruuttaa ruisku rikki.
Sitte sen ECU:n eli ruuttan ohjaus boxin voit testata suoraankin jos epäilyttää tuota ruiskua testata. Eli tempaset johot irti, ja ruuttalle tuleviin johtoihin kytket jonkun 12v lampun, ja starttaat, jos vilkkuu ECU kunnossa... ja jos ei vilku niin ruutta rikki.
Meillä vika löytyi ECU:lta jossa yksi kondensaattori oli laskenut nesteensä allensa ja tämä neste syövytti piirilevyltä juovan poikki.
Huuh... no toivottavasti yhtään avarsi.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Kyllä se bensapumppu voi pumpata vaikka
rele olisikin rikki,siinä releessä on
muitakin toimintoja jotka antavat tietoa
ruiskuboksille.
Sytkänohjausyksikön hinnasta ei minulla
ole tietoa mutta katso vaikka Motonetin
sivuilta niin eiköhän selviä.
Sen vaihtamisesta ei ole kokemuksia,mutta
toivotaan,että joku Opel immeinen joka
tällä foorumilla pyörii,neuvoo lisää.
Jep jep.
rele olisikin rikki,siinä releessä on
muitakin toimintoja jotka antavat tietoa
ruiskuboksille.
Sytkänohjausyksikön hinnasta ei minulla
ole tietoa mutta katso vaikka Motonetin
sivuilta niin eiköhän selviä.
Sen vaihtamisesta ei ole kokemuksia,mutta
toivotaan,että joku Opel immeinen joka
tällä foorumilla pyörii,neuvoo lisää.
Jep jep.
Alkaa kuulostaa jo ihan omalta vectraltani jos kipinä löytyy, mutta tulppia kastelee.
Seuraan tätä mielenkiinnolla jos vaikka olisi sama vika kyseessä.
Itse olen vaihtanut jo ruiskun lämpötila-anturin, kaasuläpän asentotunnistimen, ruiskunohjausyksikön...bensanpaineet ok, puristuspaineet ok, suuttimet ilmeisesti ok koska paine pysyy linjassa...ei tietoa missä vika, mutta ei se vaan toimikaan.
Ruiskun johtosarja pitäisi kai seuraavaksi mitata.
Itse olen vaihtanut jo ruiskun lämpötila-anturin, kaasuläpän asentotunnistimen, ruiskunohjausyksikön...bensanpaineet ok, puristuspaineet ok, suuttimet ilmeisesti ok koska paine pysyy linjassa...ei tietoa missä vika, mutta ei se vaan toimikaan.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'