S valo vilkkuu eikä omega starttaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Suksim
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Suksim »

Onko kellään kokemuksia kun Omega alkaa vilkuttamaan S- valoa kojetaulussa? Olen ymmärtänyt että tuo on yleinen hälytysvalo kun tietokone ei saa ajettua kaikkia testejään läpi. Auto kuitenkin starttaa mutta ei lähde käyntiin, bensan hajua ei tule eli voisiko vika johtua vanhentuneesta/kuluneesta bensapumpun releestä?

Tämä tapahtuu aina silloin tällöin ja siihen auttaa kun odottaa että merkkivalo sammuu ennen starttausta, jos valo jää vilkkumaan niin täytyy kääntää virrat pois ja yrittää uudelleen, onko kellään vinkkejä?
Auto on vuosimallia -91 2.0 Aut.

Thanks,
-Marko-
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Irrota akun johdot, ja puhdista kengät ja navat. Mulla oli sama vika viikonloppuna Automaatti Vectrassa. Se valo on loota häiriövalo. Kun olin putsannu navat ja kengät sekä kiristänyt ne kunnolla auto toimi taas kuin uusi.=)

Janne
Suksim
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Suksim »

Kiitokset, tätyypä kokeilla, sain juuri OPEL huollosta kuulla myös että jos moottorin häiriövalo ei syty kun laittaa virrat päälle niin silloin on samat oireet ja bensapumpun releessä vikaa. Täytyypä testailla vähän aikaa... ...tiedä vaikka olisi molemmat viat...

-Marko-
Vastaa Viestiin