Automaattilaatikko vectra b

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
erehdys nro:3
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja erehdys nro:3 »

Ostin tuossa n.2kk sitten:vectra 1.8 16v -97 Voyage cd sport automaatilla.Ajettu 120tkm eikä huolloista tietoa(perus hommat jo tehty,tulpat,öljyt suodattimet,kopantiiviste ym ym)Ja kysymyksiä oliskin tuosta laatikosta(laatikko tuntuisi nimestä päätellen olevan japski aisi(n) tai aisa,en nyt muista..olen töissä)Joka tapauksessa.
1)Laatikossa näyttäisi olevan öljyä joka on väriltään keltaista :???: (eikö yleensä punaista)öljy on kyllä kirkasta että uudehkolta vaikuttaa.
2)Mikäköhän on vaihtoväli,huoltokirjassa kun ei mainita vectran laatikosta mitään?
Muutenkin olisin halukas kuulemaan veccun perus"ominaisuuksista" :lol: näin tulevan talven varalle......

Ja takaisin raatamaan...... :wink:
'Kapitän'
'Kapitän'

No niin olin lähdössä töistä kotiin niin huomasin parkkiruudussa öljyläikän :mad:
Laatikkoöljyähän se oli samalla tarkistin öljy määrän----->min :eek:
Tarkistin öljyt viimeksi 3 päivää sitten,silloin määrä oli viellä max-merkissä.Laatikon alaosa oli aivan öljyn peitossa :mad:
Mihinköhän tuo vuoto on tullut,tiiviste? ym.Ei ole monttua käytössä jotenka en viitsinyt ryömiä auton alle kun vettäkin ripotteli.
Rupesin meinaa miettimään että eikös tuo 6kk:n kuluttajasuojalaki päde myös tuohon vaivaan.Ostin auton 27.9 eli kk sitten(okei ei 2kk)ja ostopaikka oli liike(saatanan sulan alue).Onko kellään ollut vastaavaa ja mennyt myyjäliikkeen piikkiin?
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Joo, liikkeeseen vain yhteys.
6kk kuluttajasuojaa on minimi, tapauskohtaisesti enemmänkin. (tämän tiedon sain kesällä itse, rimputeltuani kuluttajasuoja-asiamiehelle)

Kyllä liikkeen on ainakin osittain osallistuttava kuluihin.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
'Kapitän'
'Kapitän'

Juu soittelin liikkeeseen ja ihme kyllä(pikkupajaksi)suostuivat korjauttamaan auton ilman mutinoita :eek:
Olen kuullut kyllä huonoja kokemuksia tuusulan sulan alueen puljuista.Mutta tällä kertaa asiasta ei edes muuta keskusteltu että "juu korjataan alkuviikosta,varmaankin joku stefa räjähtänyt". :grin:

Asiasta viellä sen verran että,laatikkoöljy on kelertävää.Uskaltaako sinne lisätä mobilin ATF 220(DEXRON IID) joka on punaista.Ohje kirja suosittelee ainakin tuota Dexron II(vai oliko se dextron).Vai onko tekniikka/öljyt kehittynyt niin paljon että vaadin remontin yhteydessä Dexron III laatua laatikkoon :???:
Vuonna 1997 ei varmaankaan ollut viellä dexronIII:sta.
Mutta yllätys oli kyllä kova ,olin "haaveillut" jo valtavasta kädenväännöstä ja kuluttajasuojalailla uhkaamisella.Olin käärinyt jo hihatkin valmiiksi :lol:
Vastaa Viestiin