Astra G 16V öljynkulutus

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
matti.matilainen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja matti.matilainen »

Astra G 16V moottoreissa on ollut öljynkulutus ongelmia/venttiilinkumit
,mikähän olisi raja koska kannattaa korjata
,öljynkulutus on ollut hienoisessa kasvussa
,nyt 150th 0,7L/5000km Mb1 5W-50, aiemmin Opel huollon laittama Gastrol 0W-40 kului 1L/5000km ja oli aika tyyristä 15€/1L, kehuivat sen vaan olevan "paljon parempaa"
, sinäänsä kumien korjaus on kohtuullinen, ilman kannen irroitusta n.250€, mutta kannattako se vielä tehdä 200th ajettunakin.

MMA
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Mulla on tossa farmarissa ölynkulutus samaa luokkaa, ajettu reilut 170tkm. Olen miettinyt myös korjauttamista. Mistä kumiremontin saa 250 eskolla?
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

mulla astra,kylläkin 2.0td kuluttaa n.1 litran per 7500km,joka on mulla vaihtoväli. mobil 1 rf 5w/50,ei ainakaan minua haittaa ja juuri leimalla käytin niin inssi kehui päästöarvoja.
matti.matilainen
'Kadett'
'Kadett'

Tällä palstalla aiemmin luin että joku oli käyttänyt 1,6 16V Vectran venttiilikumien vaihdossa Hiomo Kantasella Jyväskylässä
http://www.hiomokantanen.fi,n.250€, olivat tehneet kantta irroittamatta ja uusille kumeille oli tehty jotkin "karhennukset" jotta pysyvät paikoillaan.
Opel huollossa Jkl muistaakseni 1300€ kansi irroittamalla.
Niistä venttileistä vielä, onko raadilla tuntumaa millä kilometrilukemilla tulee venttiliremontti!

Matti Matilainen
mt
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mt »

Hiomo Kantasella Jyväskylässä
http://www.hiomokantanen.fi,n.250€, olivat tehneet kantta irroittamatta ja uusille kumeille oli tehty jotkin "karhennukset" jotta pysyvät paikoillaan.
Kantasen korjaus toimii, öljynkulutus loppuun kuin seinään. Kannattaa kysyä lisää Kantaselta, ovat tehneet paljon näitä Opelien kumikorjauksia.

0,7 dl / 5000 km ei ole edes kovin iso öljynkulutus!
matti.matilainen
'Kadett'
'Kadett'

Ajattelinkin venttiili varrenkumi remonttia kun öljyn kulutus on 0,5-1L/1000km.
Millaislla kilometerillä tulee venttiiliremontti, että pitää kansi avata
, onko kokemuksia!

Matti Matilainen
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Mulla meni pakoventtiili 105 000 km kohdalla. Söi tosin öljyä jo 50 000 jälkeen kohtuuttomasi. Tämän foorumin raati arvioi aikoinaan, että öljyn syönti karstoitti venttiilit ja se venttiili joka ekaks karstoittui niin paljon, että vuoti hetken, paloi.
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

F-Astrassa söi öljyä 1l/~3000km, alkoi yhtäkkiä, ja loppui yhtä nopeasti kansirempan jälkeen.
Eli seetityöt ja ohjurit vaihtoon+kannen pesu ja purkaus/kokoaminen teetti 250€. Siihen lisäks yläpään tiivistasarja ja kannenpultit. Tulihan siinä säästettyä kun monien vaikeuksien jälkeen itse sai kunnialla työn läpi.
Oma mielipide on että kannattaa korjata nuo öljynsyöntiongelmat pois niin nopeasti kun ne ilmenee, harvoin kait uudemmissa Opeleissa kyse pyttyjen tai mäntien kulumisesta?
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

tällä 210tkm ajettu g astra kuluttaa sen 1l/10000km... onko se sitten paljon vai ei? ominaisuus opeleissa kuitenkin.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Vastaa Viestiin