Calibran vikavalon sulake,missä?
- Opeliski66
- 'Kapitän'

- Opeliski66
- 'Kapitän'

Mulla on nimittäin aivan sama ongelma. Syksyllä ostin 96-16v calibran, vein sen heti ostettuani pakokaasutesteihin, ja kone sai bensaa aivan törkeesti liikaa. Lambda meni vaihtoon. Tietokone sanoi, et vika valon pitäs olla päällä mutta eipä vain ollut. Liikkeessä sanoivat että polttimo on todennäköisesti otettu irti, ja että jos aikoo laittaa uuden niin kannattais samal vaihtaa kaikki kerralla, ite oon kyllä samaa mieltä. Mut nyt mua alkoi toi sulake asia kiinnostaan, jos se ois irroitettu. Liikkeessä pyysivät 60e tosta mittarin valojen vaihdosta. Ja itelle se ois sellanen tunnin homma. Kaveri jolta auton ostin ei tiennyt asiasta mitään, eipä tietenkään, mutta todnäk. jo saksan pääs fiksailtu. Yleismallin lamda siel oli, ei sopinu. ilmeisesti johtojen määräs on jotai eroakin, 3 tai 4 johtoo.
- Opeliski66
- 'Kapitän'

Jeps...rikkaalla mullakin käy. Tyhjäkäynnil varsinki,kierroksii nostamal kyl arvoissaan. Lambdan vaihoin kans,mul kolmejohtoinen..eli zirconia,nelijohtoinen on sit titania,ainaki motonet näin kertoo. Vähä aikaa oliki ihmeen hyvä,nyt taas pientä häikkää tuntuu olevan. Mul kans tuontiauto. Ilmamäärämittari tuli mittailtua,se näyttäis kyl toimivan. Autodatalta aika hyvät mittausohjeet. Sielt sit löytyy noita testaus juttuja muutenki,mut pitää vaan saada alkuun toi vikavalo kuntoon,sitä tarvii siin testauksessaki. Boschin testi maksaa 150 euroo,et kannataa jotai itekki yrittää. Vaik tääl herkästi siaks haukutaan,ku yrittää tietoo saada.. Mut eteenpäin 
Kannattais sijoittaa alkuperäiseen lambdaan, nuo harakirit on ollu aika lyhyt ikäisiä...
Voi tietysti olla että jollain on kestänyt.
EDIT: Tuo mittariston pois ottaminen on kyllä helppo&nopea juttu,rattimuovien yläosa irti(kaksi ruuvia ratin takana,käännä rattia niin löytyy),mittariston alakehys irti vetämällä, yläkehyksen kaksi ruuvia auki,kehys irti,mittariston kolme ruuvia auki,liittimet ja vaijeri irti(pienistä käsistä on hyötyä),mittaristo pöydälle,polttimot vaihtoon.
Jonkun verran noita kattellu ja mun mielestä siellä ei oo mitään sulaketta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: vectraTBO on 2004-11-21 17:06 ]</font>
Voi tietysti olla että jollain on kestänyt.
EDIT: Tuo mittariston pois ottaminen on kyllä helppo&nopea juttu,rattimuovien yläosa irti(kaksi ruuvia ratin takana,käännä rattia niin löytyy),mittariston alakehys irti vetämällä, yläkehyksen kaksi ruuvia auki,kehys irti,mittariston kolme ruuvia auki,liittimet ja vaijeri irti(pienistä käsistä on hyötyä),mittaristo pöydälle,polttimot vaihtoon.
Jonkun verran noita kattellu ja mun mielestä siellä ei oo mitään sulaketta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: vectraTBO on 2004-11-21 17:06 ]</font>
- Opeliski66
- 'Kapitän'

Juuh...niin se on,et se sulake on se f2 ja siit pimenee sit mittarivalotkin.. Tänää avasin mittarin ja polttimo kantoineen oli nypätty tosiaan irti.. uutta ostamaan ja nyt palaa kirkkaasti koko ajan
hyvin kusivat silmään kaupois tietämätöntä,toisaalta tieto lisää tuskaa
Huomenna paperiklipsil koodeja lukemaan...nyt kun vikavalo toimii... http://opel.kompassi.com/faultcodes