Eli otsikostahan se jo selviää. Talvi on taas tekemässä tuloaan ja pakkasta on jo ollut sen verran ettei tahdo ovet aueta kunnolla. Lähtee kohta tiivisteet kokonaan irti kun pitää ovia riuhtoa auki.
Eli mitä ainetta kannattaa tiivisteisiin laittaa? Yritin kyllä lueskella sieltä sun täältä ohjeita, mutta en löytänyt mitään "varmaa" ainetta. Suurin osa taitaa käyttää silikonia, mutta se ei kuulemma ole kannattavaa.
Eli nyt voisitte kertoa mitä aineita käytätte, jos käytätte..
Semmosella silikoni puikolla ainetta tiivisteisiin tai sitten ihan sprayllä. Sprayllä tosin sitä saattaa mennä muuallekkin kuin tiivisteeseen joten ehkä tuon puikon näkisin fiksummaksi.
Juttelin tossa yhen maalarin kanssa ku kaverin golffi oli maalauksessa niin se sano että ei kannata laittaa sitä Silikonisprayta tiivisteihin koska se leviää tuulen mukana myös konepeltiin ja oviin ja kuulemma vaikeeta pois otettavaa.. On kuulemma jotain ainetta joka on oikeen tarkotettu noihi ovitiivisteihin joka ei sisällä siliconia..
Niin mäkin kuulin että tota silikoni-sprayta / puikkoa ei kannata käyttää. Mikäköhän mahtaa olla joku muu hyvä aine? Suurin osa tota silikonia kyllä käyttää, mutta siinä on jonkun verran huonoja puolia.
Olen itse käyttänyt jo 10 vuotta raakaa pakkasnestettä. Levitys helppoa rätillä, talouspaperilla tai superlonilla. 2-3 käsittelyä talvessa on riittänyt.
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Itse ainakin silikoni spraylla ruiskin tuossa muutama päivä sitten. Ei sitä niin hirveästi mennyt tiivisteiden ohi, mitä nyt vähän sisällä haisi silikoni mutta en maalipinnassa havainnut kyllä mitään
Ehkä olit osannut laittaa sitä oikein ettei ollu koko maalipinta silikonissa.
Omakohtasta kokemusta ei ole, mutta luin jostain että ton silikonin poistaminen maalipinnasta on aika työlästä ja uusi maalattu pinta ei sitten olekkaan niin täydellinen kun sen pitäisi olla..(???)
Pitäisköhän sitten testata ihan tota pakkasnestettä, hmm..