98 omega automaatti - vain pakki puuttuu. APUA?
-
Pillipiipari
- 'Kapitän'

Tervehdys kaikille. Kuten otsikosta voi päätellä mulla on ongelma omegan automaatin kanssa. Itse en osaa sitä korjata joten tarvisin luotettavan firman remppaamaan lootan kuntoon. Muutin juuri Tuusulaan tuolta pohjosesta ja ei oo vielä oikein tietoa mikä paja tuon osais laittaa kuntoon.
Kertokaas mistä teillä on kokemuksia..
Kertokaas mistä teillä on kokemuksia..
http://www.tunique.in/tuning-kauppa.html -tuunaajan kauppa
Rakenteilla Omega b lava-auto.
-
Pillipiipari
- 'Kapitän'

Eipä tullut apuja täältä.. No kokeilin Metro-auto airporttia jotta olisivat paikallistaneet vian ja antaneet kustannusarvion korjauksesta.
Olivat tutkineet autoa ja kaveri soittaa sieltä ja tuumaa että vaihteisto pitää korjata tai vaihtaa uuteen. Kysyin sitten että no mitäs se korjaaminen sitten maksaa johon kaveri heittää että ei me korjata niitä meillä eikä voida täten antaa arvioita. No piru juuri sen takiahan minä sen sinne vein.. Kyllä veekäyrä nous aika korkeelle..
Samassa liikkeessä on myös ollut varaus jotta saisin koeajoon uuden diesel astran. Eipä ole soittoa vaan kuulunut vaikka ko auto on jo tullut metroautolle.
EI IKINÄ ENÄÄN METROAUTOON!
Olivat tutkineet autoa ja kaveri soittaa sieltä ja tuumaa että vaihteisto pitää korjata tai vaihtaa uuteen. Kysyin sitten että no mitäs se korjaaminen sitten maksaa johon kaveri heittää että ei me korjata niitä meillä eikä voida täten antaa arvioita. No piru juuri sen takiahan minä sen sinne vein.. Kyllä veekäyrä nous aika korkeelle..
Samassa liikkeessä on myös ollut varaus jotta saisin koeajoon uuden diesel astran. Eipä ole soittoa vaan kuulunut vaikka ko auto on jo tullut metroautolle.
EI IKINÄ ENÄÄN METROAUTOON!
Niinhän se on että 'kaikki' osaa korjata moottorin, mutta harvempi vaihdelaatikkoa.
Yleensä kun laatikkoon tulee vika, se vaihdetaan ehjään ja vanha lingotaan roskiin.
Itsekin käyttänyt tuota taktiikkaa (ellei ole joku tuttu laatikko tai pieni vika), jonka johdosta ei tuu heti äkkiseltään mieleen mitään firmaa joka tuusulassa (tai lähellä) korjaisi laatikoita vaikka samalla suunnalla tulee itsekkin paljon pyörittyä.
Paha sanoa mikä sitä laatikkoa ahdistaa (onko varmasti mekaaninen vika), mutta äkkiseltään kateltuna (www.varaosahaku.fi) näytti 'uusia' laatikkoja olevan kohtuu hyvin tarjolla.
Vaihtohommanhan osaa taas 'jokainen' pienempikin paja.
Yleensä kun laatikkoon tulee vika, se vaihdetaan ehjään ja vanha lingotaan roskiin.
Itsekin käyttänyt tuota taktiikkaa (ellei ole joku tuttu laatikko tai pieni vika), jonka johdosta ei tuu heti äkkiseltään mieleen mitään firmaa joka tuusulassa (tai lähellä) korjaisi laatikoita vaikka samalla suunnalla tulee itsekkin paljon pyörittyä.
Paha sanoa mikä sitä laatikkoa ahdistaa (onko varmasti mekaaninen vika), mutta äkkiseltään kateltuna (www.varaosahaku.fi) näytti 'uusia' laatikkoja olevan kohtuu hyvin tarjolla.
Vaihtohommanhan osaa taas 'jokainen' pienempikin paja.
Joo...tuppaa oleen noi automaatit aika monimutkasia laitteita...on hydraulikanavaa joka suuntaan sekä elektroniikkaa...Ei ole ainakaan mulle auennut noiden sielunelämä. Mulla oli edellisessä autossa kanssa automaatti (A-Veccu 2.0...) ja sekin sitte laukes. Korjaamaan en edes yrittäny ruveta vaan metsästin siihen tilalle toimivan käytetyn askin ja työnsin koko roskan yleiskorjaamolle huoltoon. Vaihtotyö kesti 3h ja kustennuksia tuli öljyineen 160€. Jos ei meinaa sieltä tuusulasta löytyy pajaa niin täällä lahdessa niitä ainkin on...ja toki varmaan stadissakin. Itse vaihtotyö ei varmaan ompun kanssa ole juurikaan vaikeempi...erona on että tarttee kardaani irrottaa ja varmaan aski putoo alakautta parhaiten. Näyttäs omegan laatikot (AR25) hinnat lähtevän tosta tonnista ylöspäin, mutta yksityiseltä saatat saada halvemmallakin. Onnea "projektiin"...kyllä se siitä 
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-
Pillipiipari
- 'Kapitän'

Kiitos ast tuosta varaosahaun linkistä. Sieltä löytyi heti muutama mulle "uus" laatikko. Olen vähän ronkeli sen suhteen että ostan mieluummin yritykseltä kuin yksityiseltä jos ei ole tuttu. Yritystä on vähän helpompi saada vastuuseen koska kuitenkin kyse on yli 1000e hankinnasta ja ei viitti heittää rahoja kankkulan kaivoon.
Piru kun mulle oli haussa saksasta ja ruotsista kohtuuhintainen vähän ajettu varaosa-auto josta ois saanu lootan yms pientä kivaa mutta eipäs kerennyt.
Piru kun mulle oli haussa saksasta ja ruotsista kohtuuhintainen vähän ajettu varaosa-auto josta ois saanu lootan yms pientä kivaa mutta eipäs kerennyt.
-
Pillipiipari
- 'Kapitän'

Ei sillä ole kuin reilu 366tkm vasta ajettu. Mutta halvemmaksi tulee hankkia saksasta varaosa-auto kuin ostella esim suuttimet dieseliin jotka tehdaskunnostettuna maksaa yli 580e.