eli kuinka pitkälle noi mahtaa riittää uudelleen ajoitettuna
että kannattaako ajatella uusia nokkia tai dbilaksen läppärunkoja
kuinka pitkälle riittää uudelleen ajoitetut 20xe vakio nokat
-
calibra-92
- 'Senator'

Pääsee yli 170 hp:n kun on parannettu kantta ja sovitettu imu/pakosarjat huolellisesti, sekä vaihdettu putkisto suurempaan. Väännössä olen päässyt kys. kombinaatiolla hiukan yli 240 Nm. Myös vakio moottorin teho joka normaalisti lähtee jossain 6000 rpm tietämissä 110 kw , lähti tässä koneessa jo 4350 rpm. 200 nm meni rikki 3150 rpm ja 5800 rpm löytyi vielä 200 nm. Eli aika laaja vääntöisen ja tehokkaan tästä moottorista saa vakio osilla. Eikä kulutus nouse juurikaan, päin vastoin saattaa jopa tippua koska vääntöä löytyy alempaa enemmän. Katukäytössä tällainen kone on todella miellyttävä ja nopea. Hyvän ja laakean väännön takia vakio vaihteiston vaihdevälit eivät tunnu häiritsevältä. T: Kansiviritys J.Kosunen
<font size=-1>[ This Message was edited by: kosunen on 2004-12-09 11:30 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: kosunen on 2004-12-09 11:30 ]</font>
-
calibra-92
- 'Senator'

juu kiitoksia mutta ehkä kysymykseni sekavuudesta johtuen en ole vielä saanut vastausta.
eli mulla on nytten kansi tehty,vakio nokat ajoitettu,putkisto,twisteri eli noin 170-175hv
ja tästä nyt ylöspäin eli tartteisko nokkia vaihtaa ärhäkkäämmiksi???
tai läppärungot???
eli jos hommaan läppärungot niin saako vakio nokilla vielä tehoa nousemaan???
ja säädettävä lastu tulee joka tapauksessa.
kiitoksia...
eli mulla on nytten kansi tehty,vakio nokat ajoitettu,putkisto,twisteri eli noin 170-175hv
ja tästä nyt ylöspäin eli tartteisko nokkia vaihtaa ärhäkkäämmiksi???
tai läppärungot???
eli jos hommaan läppärungot niin saako vakio nokilla vielä tehoa nousemaan???
ja säädettävä lastu tulee joka tapauksessa.
kiitoksia...