Koritarkastus...

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jruots
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jruots »

...vai onko se nyt korroosionesto tarkastus oikealta nimeeltään. Käytin tuossa autoa huollossa ja oli jäänyt tuo ko. tarkastus tekemättä. Kyselin syytä ja minulle vastattiin, että se ei kuulu määräaikaishuollon tarkastuksen piiriin vaan se täytyy erikseen tilata. Näin kuulemma toimitaan kaikissa Opelin merkkihuolloissakin. Kun itse vielä käytin autoa merkkihuollossa niin ei tuota huoltoa tarvinnut erikseen tilata.

Minulla on kuitenkin se käsitys, että tuo kuuluu määräaikaishuollon piiriin, koska onhan se jo mainittu jokaisen huollon yhteyteen huoltokirjassakin. Eikös se takuukin edellytä tarkastuksen tekemistä?

Mitäpä on porukka mieltä, yritetäänkö minua pissiä linssiin vai olenko kenties itse väärässä?

Tarjosivat kyllä leimaa ilman tarkastusta, mutta siihen en sentäs suostunut.
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Olen kyllä sitä mieltä että asiakkaan vahvistettua nimikirjoituksellaan tietyn huollon suorittamisesta, minkä sisällöstä mainitaan huoltokirjassa, niin asiakkaalla on täysi oikeus olettaa ja myös vaatia että mainitut huoltotoimenpiteet suoritetaan.
Eri asia on sitte jos huoltokirjassa nimenomaaan mainitaan että on kyse "silmämääräisestä" tarkistuksesta. Silloin on vähän vaikeampaa osoittaa toten että liike joka suorittanut työn on jättänyt tietyn kohdan huomioimatta.
jruots
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jruots »

Huoltokirjassa on projektiot autosta ja siihen sitten täytyisi merkata kynällä ne kohdat missä on esim. kiveniskemiä tai jotain muuta vastaavaa vikaa. Eli pelkkä silmämääräinen tarkastelu ei riitä vaan vikapaikat täytyy merkata kirjaan.

Autona on siis Astra 1.6 8v HB -99.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Omassa huoltokirjassa on instansseihin tehty kynällä merkinnät kiveniskeymistä sun muista huollon toimesta. Paitsi kerran muistan, että jättivät sen väliin.
Vastaa Viestiin