jakohihna
-
jimi hoffa
- 'Senator'

opeleistani (1.3 ohc) tuppaavat menemään nuo jakohihnat aika tiuhaan eli hampaat löytyy "raasteena" jakokopan sisältä nykyinen hihna kesti about 25000km ja hampaat sileenä. olen pohtinut mistä moinen voi johtua. jääkö hihna liian löysälle vaiko kireälle vai voiko johtua siitä etten ole vaihtanut vesi pumppua (skottina säästän) eli uusi hihna vanhan vesipumpun hampaiden kanssa ei toimi? eihän tuo sinäänsä haittaa että jakohihna menee kun eivät nuo venttiilit osu mäntiin mutta askarruttaa kuitenkin. kiitoksia vinkeistä jo näin etukäteen.
Jeps.
Saattaapi olla nuo nokka ja kampiakselin
sekä vesipumpun käyttöpyörä nin kuluneet
että hihna ei tavoita oikeaa hammaskulmaa.
Ja onhan noita jakohihnan valmistajiakin
monenlaisia,toiset tekee halpaa ja toiset
tekee hyvvää tuotetta.
Myöskin jakohihnan kireyden säätö on tehtävä
oikein,ja eikös se tässä tapauksessa tapahdu
juuri vesipumpun avulla,jos sen akselin laakerissa on klappia,niin ei se hihnakaan
kauan kestä.
Jep jep
Saattaapi olla nuo nokka ja kampiakselin
sekä vesipumpun käyttöpyörä nin kuluneet
että hihna ei tavoita oikeaa hammaskulmaa.
Ja onhan noita jakohihnan valmistajiakin
monenlaisia,toiset tekee halpaa ja toiset
tekee hyvvää tuotetta.
Myöskin jakohihnan kireyden säätö on tehtävä
oikein,ja eikös se tässä tapauksessa tapahdu
juuri vesipumpun avulla,jos sen akselin laakerissa on klappia,niin ei se hihnakaan
kauan kestä.
Jep jep
Opel liike oli suorittanut edellisellä omistajalla vaihdon 98000km kohdilla ja itse vaihdoin nyt 220000km, eikä ollut edes kuluneen näköinen. Ja autossa 1.8 ruutta kone. En vaihtanut mitään pyöriä jakohihnaa vaihtaessa, koska pyörissä en havainnut mitään kulumisen merkkiä. Mullakaan kun hätää ei tule vaikka hihna katkeaa.
Hihnan merkki on mulla jotain contitech tai jotain cont... conti... Sellasessa oranssi valkoisessa paketissa kumminkin. Ja kaikkiin autoihin ja yhteen ruohonleikkuriin terähihnaksi kun olen vaihtanut niin aina on 100000 km kestäny.
(mm. Fiat Ducato 2.5 tdi, Peugeot 306 1.8i, Peugeot 206 1.8D Ja nyt menossa Vectra 1.
Hihnan merkki on mulla jotain contitech tai jotain cont... conti... Sellasessa oranssi valkoisessa paketissa kumminkin. Ja kaikkiin autoihin ja yhteen ruohonleikkuriin terähihnaksi kun olen vaihtanut niin aina on 100000 km kestäny.
(mm. Fiat Ducato 2.5 tdi, Peugeot 306 1.8i, Peugeot 206 1.8D Ja nyt menossa Vectra 1.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Lähes satavarmaan on kampiakselin hammaspyörä niin kulunut että syö sen remmin ennen aikojaan. Vaiha ens kerralla kaikki rattaat, jotka remmiin koskee, niin kestää se remmikin. En usko että kyseessä on asennus virhe. Se kyllä alkaa ääntään kummallisesti, jos on remmi joko liika kireällä tai löysällä.
-
jimi hoffa
- 'Senator'

- Mighty-One
- 'Admiral'