Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Oman kartiomallin olen itse puhdistanut seuraavalla lailla:
Suihkutellu sitä pesuspray:tä siihen suodattimeen ja antanu hetkeen vaikuttaa. Sitte vaan ns. hana sinne suodattimen sisään ja pyöritellään eli pestään sisäpuoleltä ulospäin.
Sitte ku alkaa oleen puhdasta niin eiku kuivamaan jonnekin. Ei saa kuivattaa millään paineilmalla vaan pitää antaa luonnollisesti kuivua.
Kun on kuiva niin öljytään niin että on tasainen väri koko suodattimessa. Sitte vaan kiinni autoon ja ajeleen taas.
Ihan filtterille tarkoitettua öljyä. Itse käytin JR-Filter Oil. Siihen käy ihan huoletta esim. K&N, BMC, Green öljyt. Kaveri öljysi oman K&N:n BMC:n öljyllä. Samaa tavaraa se on, mut voi olla eriväristä. Ainakin JR oli sinistä.
Senverran tuosta öljyämisestä,että laita öljyä vain kevyesti lamellien huipulle ja anna imeytyä n 20 min.
Tämän jälkeen jos näkyy vaaleampia kohtia,niin niihin pikku tippa öljyä.
Jos suoraan öljyät koko suodattimen tasaisen väriseksi,niin öljyä on takuuvarmasti liikaa.
On 2005-01-08 15:09, Kroot^ wrote:
Kuinkas usein tuo suodatin pitää puhdistaa? ~
Mulla luki tossa K&N-filtterin mukana tulevassa ohjeessa, että 20000km:n välein pitäis pestä, mutta ite oon pessy kerran kesässä...
- Miksi pultata alumiininen lintulauta autoon joka ei koskaan saavuta sellaista nopeutta, että laudalla auringonkukansiemeniä mutustelevan oravan häntä edes hulmuaisi. -