Vectra a:n jäykkä vaihdekeppi
Mulla on Vectrassa vaihdekeppi (f16) aika jäykkä tai oikeastaan vaihteiden vaihtaminen tuntuu tahmealta. Kaverini on ollut opel huollossa töissä ja hän sanoi sen johtuvan jostain vaihteistossa kytkimen pääakselin puutteellisesta voitelusta. Mitä tämä tarkoittaa? Kaveri sanoi ettei vaihdelaatikko voi sen vuoksi hajota mutta suositteli vaihtamaan vaihteistoöljyt. Se kuulemma auttaa, ja on melko normaalia a mallin vectroissa. Vaikuttaako muka pelkkä öljyjen vaihto siihen tahmaisuuteen. Kaikki vaihteet toimii kuitenkin hyvin ja menevät päälle ja pysyvät päällä.
Pitääkö siis paikkansa että tuo ominaisuus johtuu ainoastaanhuonoista vaihteistoöljyistä??
Pitääkö siis paikkansa että tuo ominaisuus johtuu ainoastaanhuonoista vaihteistoöljyistä??
Itellä oli joskus A-vectrassa samaa ongelmaa, ja siihen auttoi sellainen pieni (vähän sokeripalaa suurempi) muovikäkäle vaihteensiirto mekanismiin...
(tarkempaa tietoa osan nimestä en muista, enkä itse sitä asentanut, vaan homman tekaisi aina luotettava Opel huolto)
(tarkempaa tietoa osan nimestä en muista, enkä itse sitä asentanut, vaan homman tekaisi aina luotettava Opel huolto)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Jäykkä se on mullakin... Pistetään pikkusen offtopiccina. Eli mitä oletta kyseisen auton vaihdekepin ja vaihteensiirtimen väliin (palloniveleen) laittanut kun tuntuu olevan aika väleä juuri siitä kohtaa.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
pallon ympärille sähköteippiä.
varmistus pikaliimalla.
edit: ai nii ja keppi muuttui jäykäksi kun voitelin nivelet ja liukupinnat tavallisella vaseliinillä. sinne pitää olla sitä valkeaa rasvaa niin toimii herkemmin. valkean rasvan tuotenimeä en nyt tähän hätään muista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2005-01-14 21:40 ]</font>
varmistus pikaliimalla.
edit: ai nii ja keppi muuttui jäykäksi kun voitelin nivelet ja liukupinnat tavallisella vaseliinillä. sinne pitää olla sitä valkeaa rasvaa niin toimii herkemmin. valkean rasvan tuotenimeä en nyt tähän hätään muista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2005-01-14 21:40 ]</font>
tsekkaappa tuo topikki, oisko apujaOn 2005-01-14 11:10, Pinohiiri wrote:
Mulla on kans tota ongelmaa pakkasella jos lähdet ajamaan heti kun on käynnistänyt kylmän auton niin esim. kakkonen menee helvetin jäykästi päälle.
Mitäs vaihde öljyy porukka suosittelee???
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 39&forum=5