Kadett D:n tuunaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
ttuoppi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttuoppi »

Kertokaapa mitkä toimenpiteet ovat mielestänne välttämättömiä jos aikoo tuunata Kadett D:tä? Mä aattelin vetästä pari kiekkaa jousista pois, tummennuskalvot ja sähkönsininen väri pintaan ja sisällekin teemaksi sähkönsininen, siniset neonit konehuoneeseen ja hiilikuitu spoileri jne. Tällä hetkellä tuunaaminen tapahtuu tyyliin tiukka-budjetti-ei-periksi-anna. Muutenkin kiinnostais tietää et onko Kadett D muka niin vikainen kuin väitetään...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ensinnäkin neuvoisin säästämään senverran rahaa,jotta saat ostettua ihan oikeat madallusjouset,vaikkapa käytettynä.

Neonit konehuoneessa voisi olla ihan siistit siinä vaiheessa,jos konehuone muutenkin siinä kunnossa,että sitä kehtaa näyttää muuallakin,kuin korjaamolla.

Se mikä tuunaamisen kannalta on "välttämätöntä" on pelkästään omien korviesi välissä.
Turha sitä on muitten mielipiteiden mukaan autoaan rakentaa.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Juu ei mitään rälläkkälaskusarjoja. Sen jälkeen ei enää puhuta ajo-ominaisuuksista vaan ajo-omituisuuksista... D-Kadetti ei muuta kaipaa kuin kirkkaat vilkut, punaset takavalot, jonkunlaiset 15" alut ja sopivan madalluksen. Jää vielä auton näköseksi. Lisäksi hyvä maalipinta on aika olennainen osa autoa, muuten näyttää melko amikselta :razz:
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

älä hyvä mies mene niitä jousia katkomaan.
toisekseen takajouset on yläpäästä leveämmät. ne ei pysy enää paikallaan jos menet niitä katkomaan. katkotut jouset huomaa sokea inssikin seuraavassa katsastuksessa.
esim. motonetin jousisetti maksaa jotain 140€ jätä ennemmin ne spoileri ja neonit vaikka hommaamatta.

sininen on kyllä hyvä väri kadettiin.
(itsellänikin oli sellainen)

edit: mitäs vikoja siinä on väitetty olevan.
minun mielestä kestävin etuveto opeli.
(16 vuoden kokemuksella.)

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2005-02-04 21:59 ]</font>
ttuoppi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Njuu, taidanpa siis jättää ne jouset katkomatta ja säästän madallusjousiin... Neoneista en luovu mut spoileri jäänee haaveeksi, Kadettiin ei oikeen saa mihinkään passaamaan :grin: Harmi vaan et se Kadett tulee taloon vasta ylihuomenna Maanantaina... :sad:

Niistä vioista niin kaverini väittävät (ja mä hiki hatussa puolustan Opelien mainetta) et sähköt hajoo ja kone ei kestä ja pahimmat pessimistit haukkuvat vielä koirankopiksi! Ja mua vituttaa kuunnella tollasta päivästä toiseen XD
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

On 2005-02-05 13:51, ttuoppi wrote:
Niistä vioista niin kaverini väittävät (ja mä hiki hatussa puolustan Opelien mainetta) et sähköt hajoo ja kone ei kestä ja pahimmat pessimistit haukkuvat vielä koirankopiksi! Ja mua vituttaa kuunnella tollasta päivästä toiseen XD
Nuorimmatkin D Kadettit on jo 20 vuotiaita, eli korjattavaa sulle tulee ihan varmasti, niin sähkön, tekniikan kuin korinkin suhteen.
Inssi löytää jokaiseen katsastukseen jotain uutta väkerrettävää. :smile:

Muuten noi kavereittes puheet on vain kateellisten panettelua. :smile: ja :lol:
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
ttuoppi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Njuu, korjattavaa kyl riittää mut se Kadett on hyväkuntoinen, ei ruostetta eikä lommoja ja käyntikunnossa on, tästä on hyvä lähteä :smile:

Nyt haluaisin tietää et miten sais kadettii viritettyä, kohtuu halvalla mieluusti ja laillisesti. Paras ois tietty vaihtaa mahdollisimman iso kone, mut se on aika urakka, varsinkin kun mulla ei oo mitään millä koneen nostas ylös (ja uuen koneen takas) konehuoneesta/een. Täälläpäin kannen laskeminen on ollut aika suosittua, kuinka suuri on hajoamisen riski kannen laskun jälkeen ja mikä on hyötysuhde?
340cid
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 340cid »

-82 D 1.3S Caravan. Oli mulla reilut seittemän vuotta ja ainoot sähköviat tuli kun johtosarja pääsi jotenkin tipahtamaan laturinhihnan kanssa kosketuksiin...siinä riitti kyllä sitten hetkeksi sähkövikaa mökillä kaljoissa roplattavaksi :grin:
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

On 2005-02-05 14:30, ttuoppi wrote:
Nyt haluaisin tietää et miten sais kadettii viritettyä, kohtuu halvalla mieluusti ja laillisesti. Paras ois tietty vaihtaa mahdollisimman iso kone, mut se on aika urakka, varsinkin kun mulla ei oo mitään millä koneen nostas ylös (ja uuen koneen takas) konehuoneesta/een. Täälläpäin kannen laskeminen on ollut aika suosittua, kuinka suuri on hajoamisen riski kannen laskun jälkeen ja mikä on hyötysuhde?
Riippuu vähän millä koneella tuo on? 1,3 saa sen verran tehoa (nopeesti ja suht halvalla) ettei sillä nyt ihan jokaisen isiliisingin jalkoihin jää (0->100 alle 10s).
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

noin vanhaa autoa saa virittää miten tykkää (tai rahat riittää) kun se ei ole edes vähäpäästöinen.

milli kannesta pois, virinokkaa, tupplat, peltisatsi ja kunnon putki. :roll:

ainoat sähköviat mitä minun kadeteissa oli.
virtalukonpohja hajos, takalasin lämmittimen sulakepesä suli ja valonkatkaisin suuttu kun käytin 100W polttimoita.

ja kulutusosat on halpoja tuohon autoon.
datzka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja datzka »

noh rohkenen epäillä, että toi autos on ruosteeton :grin:
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

On 2005-02-05 17:18, ipa wrote:
tupplat, peltisatsi ja kunnon putki. :roll:
Jos on 1,3 ja kannelle/venttiileille ei ole tehty mitään niin ei kannata pahemmin noihin tupliin ja väljempään putkeen pistää rahoja.
okd83
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja okd83 »

On 2005-02-05 17:32, datzka wrote:
noh rohkenen epäillä, että toi autos on ruosteeton :grin:
Nohnoh :smile: D-kapit on yllättävän kovapeltisiä suhteessa esim E:hen (no E:hän on ihan pahvia) verrattuna. Oma -83 1.3 D kapi oli seissyt vuodesta 1997 -> 2001 jolloin siinä oli pientä ruostevauriota helmoissa (siis '97). Auto seisoi kesät talvet ilman suojaa keskellä pihaa aivan koskemattomana ja ei se siitä kummemmaks mennyt. Rupesin purkamaan niin pohjasta ei löytynyt mitään muuta sanottavaa kuin jarruletkujen kiinnikkeiden kohdalta sekä etutukivarsien kiinnityksistä koriin. Helmat olivat edelleen alapuolelta mädät :roll: mutta esim kaarissa ei ollut mitään sanottavaa.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

itse olen joutunu kadettia hitsaamaan vuonna 2000. silloin siihen laitettiin pienet palat peltiä etujalkatilaan ja takajousen luo runkopalkkiin.
auto oli silloin vasta 17 vuotias. etulokarit noista tahtoo ruostua pukki, mutta kun ne ei maksa juuri mitään kannattaa vaihtaa ennenkun alkaa niitä hitsailemaan.
e-kadettiin verrattuna helmat, lokarinkaaret ja tankki on paljon vahvempaa.

kadetti on viettänyt elinkaarensa ensimmäiset vuodet (5v.) helsingin "suolakylvyssä" eikä siintä löydy mitään merkkejä jälkeenpäin tehdyistä ruostesuojauksesta. silti yllättävän terveet pellit.

mitä tekniikkaan tulee niin
jakohihnat kestää. :smile:
jos kaasari toimii (ryyppy ja 2.kurkku) niin se kannattaa silti putsata.
takavaimennin on sellainen sokkelo että ihme kun sieltä osaa pakokaasu ulos. ulostulo taitaa putkessa olla tuning henkinen 25mm. :smile:
Vastaa Viestiin