Oisin tosi kiitollinen jos viitsisitte vastata
Korinmuokkauksen perusteet aloittelijalle
Voiskikohan joku kokeneempi kertoa kaikki tarvittavat tiedot korinmuokkauksesta, otetaanpa vaikka esimerkiksi et kuinka pitää toimia jos haluaa siloittaa perän ja leventää lokareita? (nämä siis vain esimerkkejä) Mä en tiedä sit mitään korinmuakkauksesta (paitsi et pakkelilla voi korjata pikku nirhuja
), eli kertokaa ihan perusasioista lähtien. Mun on pakko kysyy täällä ku en oo menossa amikseen ja lukiossahan ei pahemmin autoihin voi perehtyä
(tästä kävikin ilmi et oon viel aika nuori autoharrastelija, ajokokemusta 3v ajalta ja oma auto(t) ollu vähän yli vuoden)
pitäähän tilaa olla sen verran että sopii työskentelemään ja välillä ihailemaan tekosiaan.
peruskalut esim. rälläkkä, hitsikone,peltisakset,pihtejä, vasaroita,vastimia olisi hyvä olla.
käytännössä kannattanee ostaa alkuvarustukseksi joku halpis peltisepän vasara/vastin setti, ne ei ole kalliita, n.10-20e.
peltisaksissa älä pihtaile. osta esim. Lobsterit ja unohda jenkkilän ym. nivelletyt louskut, jotka on ihan paskoja.
hitsauskonekin saisi olla suht laatupeli, halvoissa kiinalaisissa tms. on onkelmia ja ne toimia jopa niin huonosti että mielenkiinto menee koko hommaan.
rälläkkä taas voi ja kannattaakin olla parin kympin halpiskoje, kunhan katsot että tehoa on vähintään se 580w, 500w leluilla ei tee mitään, ne antaa savut nopsaan.
peruskalut esim. rälläkkä, hitsikone,peltisakset,pihtejä, vasaroita,vastimia olisi hyvä olla.
käytännössä kannattanee ostaa alkuvarustukseksi joku halpis peltisepän vasara/vastin setti, ne ei ole kalliita, n.10-20e.
peltisaksissa älä pihtaile. osta esim. Lobsterit ja unohda jenkkilän ym. nivelletyt louskut, jotka on ihan paskoja.
hitsauskonekin saisi olla suht laatupeli, halvoissa kiinalaisissa tms. on onkelmia ja ne toimia jopa niin huonosti että mielenkiinto menee koko hommaan.
rälläkkä taas voi ja kannattaakin olla parin kympin halpiskoje, kunhan katsot että tehoa on vähintään se 580w, 500w leluilla ei tee mitään, ne antaa savut nopsaan.
http://personal.inet.fi/cool/makkes.gar ... u.html#8-1
Tuolla on perustietoa työkaluista ym.
Onnea vaan projektille, kyllä se itse tehty on kunnioitettavampaa kuin nykyinen "bolt-on tuning"
Tuolla on perustietoa työkaluista ym.
Onnea vaan projektille, kyllä se itse tehty on kunnioitettavampaa kuin nykyinen "bolt-on tuning"
Koriliima elää sen verran, että peltien sauma tulee parin vuoden sisällä näkyviin maalin läpi. Sama pätee myös esim. lasikuituisen konepellinjatkeen kiinnittämiseen koriliimalla. Lasikuidulla kiinni laminoimalla voisi tulla molemmissa tapauksissa parempi. Suosittelisin kuitenkin peltien liittämiseen hitsausta ja tinausta.