Ainakin omassani on selvästi havaittavissa ero G-malliin nähden eli pientä ohjailua tarvitaan maantieajossa. Nastarenkaina Goodyear Ultragrip 195/65.
Todennäköisesti johtuu talvirenkaista, koska Hesarin auto&liikenne -liitteen testissä loppusyksyllä testaaja kehui 'junamaista' ajettavuutta maantiellä. En ole vielä kesäkumeilla päässyt ajelemaan nykyisellä autollani.
Olisi mielenkiintoista tietää kokemuksia esim. Nokian Hakkapeliitta 4:lla ?
Astra-H ohut ohjaustunto keskialuelle - renkaista kiinni?
joo oon kyllä huomannu vähän saman asian itellä alla noi gy ug 500 205/55 16 ja onhan ne "veltot" kesiksiin verrattuna oon ajanu muutaman lenkin nokian 4:lla ja en siinä oikeastaan mitään eroa huomannu ja myös noita esittely autoja joissa nokian kitkat ovat hiljasemmat kyllä mut mun mielestä ehkä vielä tunnotomammat kannattaa paineet kyl pitää talvikiekois siel 2.5-2.6bar ainaki toi goodyearin edustaja suositteli semmosii
Ei näyttäisi sitten Hakkiksiin vaihtamalla tilanne paranevan.
TM 16/2004 talvirengastestin mukaan suuntavakavuus jäällä arvosanat, nastarenkaat:
Continental 8
Nokian 8
Michelin 8
Gislaved 7
Pirelli 7
Bridgestone 7
Goodyear 6
Väistökokeessa asfaltilla Goodyear oli kärjessä 8:lla Pirellin ja Contin kanssa.
Ota tästä nyt sitten selvää!
Täytyypä laittaa paineita lisää muutama kymmenys ja kokeilla. Kiitos vinkistä!
TM 16/2004 talvirengastestin mukaan suuntavakavuus jäällä arvosanat, nastarenkaat:
Continental 8
Nokian 8
Michelin 8
Gislaved 7
Pirelli 7
Bridgestone 7
Goodyear 6
Väistökokeessa asfaltilla Goodyear oli kärjessä 8:lla Pirellin ja Contin kanssa.
Ota tästä nyt sitten selvää!
Täytyypä laittaa paineita lisää muutama kymmenys ja kokeilla. Kiitos vinkistä!
Astra H Caravan 1.6 Cosmo 11/04
Kävin bensiksellä laittamassa eteen 2,3 bar ja
taakse 2,5 bar ja pikaisen moottorilenkin perusteella keskialueen ohjaustunto on nyt parempi, mutta melua tuli hiukan lisää.
Täytyy käydä ohjauskulmat vielä tarkistamassa takuuseen, jottei asia jää vaivaamaan. Toivottavasti onnistuu MasterFit-pikahuollossa.
taakse 2,5 bar ja pikaisen moottorilenkin perusteella keskialueen ohjaustunto on nyt parempi, mutta melua tuli hiukan lisää.
Täytyy käydä ohjauskulmat vielä tarkistamassa takuuseen, jottei asia jää vaivaamaan. Toivottavasti onnistuu MasterFit-pikahuollossa.
Astra H Caravan 1.6 Cosmo 11/04