turvatyynyn ja turvavyön vikabvalo

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
sepes
'Agila'

Viesti Kirjoittaja sepes »

Paneelissa syttyi g-astrassa -00 turvavyönlukitus- ja turvatyynynvikavalo.Vyöt toimii ainankin mainiosti.palaa aina,kun virrat päällä.Saakohan valon resetoitua jostain vai onko jossain kytkimessä vikaa?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Bägien vikavaloa et itse pysty nollaamaan,vaan täytyy tehdä opelin huollossa.
Olisi syytä varmaan muutenkin käydä tutkituttamassa,jotta missä vika.
Babe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Babe »

Itsellä syttyi noin 2kk sitten ekankerran ja kävin Länsi-autolla resetoimassa. 5 minuutin operaatio ja 35€ lasku. Nyt syttyi taas viikko sitten. Kummallakin kerralla syynä apukuskin penkin liikuttelu virrat päällä (ei kuulemma suositeltavaa???). Tällä kertaa taidetaan kolvata turvavyönkiristäjän ilmeisesti heikohko liitos kuntoon.
VW golf IV 1.9 TDI variant
Astra G 1.8 sport caravan -->myyty
Cyrbanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Cyrbanen »

Juu, ooppelin tyyppivika. Olen käynyt jo kaksi kertaa resetoimassa valon Vihdin Metroautossa, kumpaisenakaan kertana ei maksanut mitään :grin:

Elikkä hommahan menee niin että boksi tarkkailee uskomatonta määrää erilaisia arvoja auton liittimissä, varsinkin turvalaitteissa. Turvavöiden kiristimien tapauksessa tarkkaillaan sen penkin alla olevan liittimen impedanssia; metroauton kaveri näytti mulle oikein miten nekin arvot heittelevät jatkuvasti.
Tälle impedanssille on määritelty toleranssi, jonka sisällä arvot saa heitellä; se toleranssi nyt on vain hyvin pieni. Jos impedanssi käy virtojen päällä ollessa alle sen minimiarvon niin vikavalo paukahtaa päälle eikä sitä saa pois kuin resetoimalla vikakoodi.
Sitä se on...
Vastaa Viestiin