Pitäis hankkia toinen avain vuoden 96 B Veccuun (vara-avain oli katkennut edellisellä omistajalla) ja jäin miettimään miten tuo käynnistyksen esto pelittää? Eli hoitaako lukituksen kaukosäädin sitä vai onko itse avaimessa joku siru, jonka kanssa auto juttelee ja päättää sitten startata vai eikö.
Lisäksi mulla on ärsyttävä ongelma (ilmeisesti) kaukosäätimessä (erillinen avaimenperämalli). Vaikuttaa siltä, että patteri pääsee liikahtamaan ja kaukon joutuu "koodaamaan" uudestaan aikas usein. Joku vinkki tähänkin vaivaan vähentäisi turhaa **tutusta... Koitin jo teipillä tiukata kaukoa, mutta vaiva palasi pian. Ehkä jos jollain asetonilla pyyhkis patterin vastakappaleet? Ei varmaan pilaa laitetta?
Aluksi voisit kokeilla vääntää sitä patterin vastakappaletta, tai sitä joka painaa patteria, niin että jännitys ois kovempi.
En tiedä 96-mallin vectroista, mutta 98:ssa on ainakin se siruversio. Eli jotenkin keskustelee avaimen kanssa, ennen käynnistystä...
Oon myös huomannut, että kuljettajan ovessakin tapahtuu jotain löpinää. Joskus oon vahingossa yrittänyt avata ovea pomon Omegan avaimilla (ja siksi lukosta, kun oon ihmetelly kun kake ei toimi), jos on sattunut kummatkin olemaan taskussa, niin sitä avainta pääsee vääntämään jonkin matkaa ennen kuin tulee raja vastaan. Oikealla avaimella ei tartte vääntää kuin ihan vähän, niin kaikki ovet losahtaa auki. Eli avaimen varmennus ei tapahdu mekaanisesti, paitsi kun akku on loppu...
<font size=-1>[ This Message was edited by: ekto on 2005-02-11 10:39 ]</font>