Jotakin alkanut rämistä Bertonen katossa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ceeray »

Eli kun sopivaa nimismiehenkiharaa taikka lumipolannetta jytyyttää alkaa julmettu metallinen räminä auton katon vuorauksien ja pellin välistä.. Jotakin siis irti. Tulee joskus myös sopivilla kierroksilla kun resonanssi taajuus vain sattuu kohdalleen.

Mikähän siellä voisi olla irti ja miten iso homma on ne katon pehmusteet purkaa.. Ei hirveästi huvittaisi mutta ei tuota kuuntele pirukaan.

Taitaa olla viimonen ooppeli, kun ei edes mallin "yläpään" autoa saada laadullisesti sellaiseksi ettei olisi jotain itkettävää koko ajan : nokkaketju meni, etuiskarit meni, takajarrut kahisee,EGR paukahti,jotain nykimistä moottorissa joka osittain korjautui polttoaineeseen lisätyllä aineella, letkulämmitin kärähti ja vaihteisto tahmaa sikana pakkasella ..1.vaihdetta joskus tosi hankala saada päälle. Kaikki tämä lysti 4 v ja 60tkm aikana...
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

Olisko katossa oleva tuki- tai "runko"palkki irronnut liimauksesta tai siis siitä kattopellistä. Tällainen vika oli ainkin yhdessä B-mallin farmari Vectrassa. Vika korjaantui, kun irroitettiin sisäverhous ja liimattin tuo tukipalkki sikaflexillä uudelleen kiinni.

Vaihteiden takelteluun saattais auttaa, ku vaihtaisit sinne laatikkoon täyssynteettiset öljyt.
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Niin "yläpään" astra, mut eipä oo tossa 1.6 16v astrassa ollut mitää erikoista vikaa ja ajettu 230tkm. Kuskinpuolen etupäänlaakeri vaihdettu ja jarru palat ja jarrulevyt. Taitaa nää "alapään" autot kestää opelilla paremmin?
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Noita kattopalkin liimailuja on irtoillu yhdessä sun toisessakin mallissa. Ko. liima ei ilmeisesti ole tehty kestämään Suomen olosuhteita, missä kosteus- ja lämpöolosuhteet vaihtelevat kovasti. Itse liima taitaisi maksaa OPELilla ~20e, mutta työt maksaakin sitten enemmän jos ei itse halua tehdä (esim. B Omega 4h:n työt -> 200e). Varmasti kannattaisi samalla iskeä vähän tukevampaa liimaakin sinne, jos alkaa korjailemaan.
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Joo, pitää kattoo se liimailu kesällä sitten lämpimässä... ellei laita kiertoon sitä ennen.

Vaihteistoon voisi varmaan tempaista paremmat öljyt... Kuulin joskus puhuttavan että tuo kytkinlevy ois boorituksillaan "pikeentynyt" huonon rasvan takia ja tämän takia sitten takeltelisi ja aiheuttaisi sen että synkronointi ei oikein toimi...

Mullahan esiintyy sitä että kun kytkintä nostaa pikkuisen , ei tapahdu heti mitään ja sitten pienen hetken päästä jo nykäsee kunnolla.Nestekytkimen viive vaiko juurikin kiinni hirttävä paineasetelma/kytkinlevy joka sitten liikahtaa kerralla..? Pienillä kierroksilla en vielä kahdessa vuodessakaan ole oppinut tasaista lähtöä talvella tekemään. Sitten jos antaa kierroksia ja samalla luistattaa niin meneehän se.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Takajarrujen kahina on tyyppivika..jolle ei kait oikein voi loppupeleissä mitään. Ainakin molemmat omat oli siitä syystä muutamaan otteeseen pajalla..asia ei kuitenkaan koskaan mainittavasti korjaantunut.
Jälkimmäisen Coupen kanssa meni auton luovutuksesta ehkä parisen viikkoa(ehkä noin 1000km) kunnes takajarrujen rahina alkoi..ei saatu sinä aikana kun auto minulla oli korjattua.
Vaihteston jäykkyys kylmällä kelillä on sekin tyyppivika.
Molemmissa coupeissa oli täsmälleen sama "ominaisuus"..vähän kylmemmällä kelillä ykkönen oli suht jäykkä,kakkosta ei välttämättä saanut sisän lainkaan ennenkuin muutaman kilsan ajon jälkeen.

Katosta ei ehtinyt mulla kummastakaan autosta mitään irtoamaan..mutta ovien kanssa oli enemmänkin probleemaa ensimmäisen coupen kanssa. Muutamaan kertaan tuli oviverhoilut purettua ja kiinnitettyä uudelleen jotta nitinät ja natinat saatiin aisoihin.
Jälkimmäisen coupen vänkärin ovesta alkoi samaiset helinät tekemään tuloaan siinä vaiheessa kun vaihdoin sen pois..siinä vaiheessa mittarissa oli mahtavat 5000 kilsaa..

Sittemmin kun on enempi tullut tutuksi muiden merkkien kanssa niin jälkeenpäin hiukan ihmetyttää minuakin nuo pikkuvaivat..ottaen huomioon että varsinkin turbo-coupe oli suhteellisen kallis auto..
Päällisin puolinhan laatuvaikutelma sinänsä ylsi minusta täysin muiden vastaavan hintaisten ja kalliimpienkin tasolle..mutta nuo sinänsä pienet, mutta kuitenkin harmittavat ongelmat hiukan laskevat lopullista laatuvaikutelmaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2005-02-12 16:08 ]</font>
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

On 2005-02-12 16:01, mä wrote:
Sittemmin kun on enempi tullut tutuksi muiden merkkien kanssa niin jälkeenpäin hiukan ihmetyttää minuakin nuo pikkuvaivat..ottaen huomioon että varsinkin turbo-coupe oli suhteellisen kallis auto..
Päällisin puolinhan laatuvaikutelma sinänsä ylsi minusta täysin muiden vastaavan hintaisten ja kalliimpienkin tasolle..mutta nuo sinänsä pienet, mutta kuitenkin harmittavat ongelmat hiukan laskevat lopullista laatuvaikutelmaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2005-02-12 16:08 ]</font>
Aika lailla samoilla linjoilla... Mulla 2.2 nuijalla. Enpä tiedä vaivaudunko edes ajattelemaan tuota H mallin GTC:tä ostotarkoituksessa, koska laatu ei vastaa maksettua hintaa.
530DAT M-sport -05
Vastaa Viestiin