Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kaksi päivää sitä kerettiin ajaa ilman ongelmia! No, eipä varmaan iso "vika"?
Eli tekee seuraavaa: Kun painaa ajossa kytkimen pohjaan, niin kierrokset vaeltaa 400-1000 kierroksen välillä. Ja aina välillä auto myös sammuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Onko vika kuuluisassa tyhjäkäyntimoottorissa?
Ei ainakaan mittaritaulussa pala mitään ylimääräistä. Ajotietokoneen näytöstä en tiedä, koska pikselit hukassa (uusi tulossa). Eikä oo käytetty testerissä!
Jees, mulla tekee c20xe vectra samaa. Puhistin moottorin tossa toissa päivänä, ei vaan oo nyt sairastelulta saanu läjättyy autoa..Jos huomenna.. Ilmotan miten autto mulla.
Se löytyy imusarjan alta, mun piti auton alta se irrottaa kun oli ne klemmarit sieltä päin kiristeltykin.. On kyllä _hankalassa_ paikassa. Puhistin sen siis ja ruiskuttelin crc:tä, päivän toimi moitteetta ja sama vika edelleen! Ei mee ku hermot. Mitähän öljyä/muita toimen piteitä sille voisi tehdä kun puhdistaa paineilmalla/crc:llä??
En tiedä voiko johtua, mut mulla akun vaihdon jälkeen ei esiintyny enää mitään tyhjäkäynnin seilaamista. Ennen sammuili ja tyhjäkäynti vaelteli vaikka tyhjäkäyntisäädin putsattu.. auto vectra b -99