Calibran kartturin lokasuojan sisässä oleva akt,hiili,suod.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Siitä on se hyöty, että autos saastuttaa hivenen vähemmän, kun se toimii.
Jos otat sen pois. Autostas tulee laiton ja ei kannata törmäillä tai tulla törmätyksi toisten osalta.
vakuutustarkastaja kun huomaa sen puuttumisen. Saat sanoa heihei korvauksille laittoman auton takia.
usko pois. Ne voivat syynätä auton todella tarkkaan, ennenkuin alkavat korvaamaan.
Tarttuvat jokaiseen pieneen asiaan.
Jos otat sen pois. Autostas tulee laiton ja ei kannata törmäillä tai tulla törmätyksi toisten osalta.
vakuutustarkastaja kun huomaa sen puuttumisen. Saat sanoa heihei korvauksille laittoman auton takia.
usko pois. Ne voivat syynätä auton todella tarkkaan, ennenkuin alkavat korvaamaan.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
On 2005-02-27 23:27, lurttinen wrote:
BS.
Ei vaikuta auton turvallisuuteen paskan vertaa,joten ei vakuutusyhtiöt tuollaisen takia evää korvauksia,varsinkaan josset edes itse ole syypää potentiaaliseen onnettomuuteen.
Tuollaisella ajatustavalla tukittu EGR:kin vaikuttaisi korvausten maksamiseen.
Kyseinen vekotinhan voi itsestäänkin rikkoutua ilman,että auton käyttäjä sitä huomaa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: TJT on 2005-02-28 00:03 ]</font>
Olisi kiva tietää, kuinka monessa tilanteessda vakuutusyhtiö on jättänyt maksamatta, sen vuoksi kun aktiivihiilisuodatin on poistettu?On 2005-02-27 23:27, lurttinen wrote:
Aktiivihiilisuodattimen poisto ei lisää tehoja tai vähennä niitä, jos sen poistaa, niin kannattaa katsoa, että polttoainetankin tuuletuslinja on järkevä ja ettei poiston jälkeen ulkoilma pääse imusarjaan.
j.h
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Pointtina olikin se, että auto ei ole silloin asetusten mukainen.
Ja jos se ei ole asetusten mukainen. Se ei saa olla silloin tieliikenteessäkään.
Tarkempi vakuutusmies tarttuu varmasti tohon seikkaan.
Sitten myös monessa vakuutusehdossa lukee, että on ilmoitettava, jos vakuutuksen kohteeseen tulee oleellinen muutos.
Auton muuttaminen laittomaksi menee jo oleelisen puolelle.
---
Ei se mitään. Ottakaa vaan ne suodattimet pois.
Mutta kannattaako sitä ottaa, jos se toimii niinkuin pitäisi?
Ite en lähtis tollasia omaan autooni kikkailemaan.
Ja jos se ei ole asetusten mukainen. Se ei saa olla silloin tieliikenteessäkään.
Tarkempi vakuutusmies tarttuu varmasti tohon seikkaan.
Sitten myös monessa vakuutusehdossa lukee, että on ilmoitettava, jos vakuutuksen kohteeseen tulee oleellinen muutos.
Auton muuttaminen laittomaksi menee jo oleelisen puolelle.
---
Ei se mitään. Ottakaa vaan ne suodattimet pois.
Mutta kannattaako sitä ottaa, jos se toimii niinkuin pitäisi?
Ite en lähtis tollasia omaan autooni kikkailemaan.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
MIksi se pitäisi poistaa ollenkaan jos se ie tuota lisätehoja tms??? Katin poisto on perusteltua kun saa teorisassa muutaman hevosen lisää. Ei tuosta suodattimesta kai haittaa ole jos ei hyötyäkään... kannattaako riskeerata sillon ollenkaan?
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omat nettisivut
J.H tarkoittanee tuolla sitä,kun aktiivihiilisuodattimelta lähtee imusarjalle letku,jota pitkin tankista tulevat "huurut" viedään moottorin poltettavaksi.
Jos ah-suodattimelta imusarjaan menevä letku jätetään roikkumaan vapaana -> imuvuoto.
Jos ah-suodattimelta imusarjaan menevä letku jätetään roikkumaan vapaana -> imuvuoto.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Ei prkl ku ei tajua niin ei tajua... Siis kuuluuko tankilta tulla tuonne ah-suotimelle joku letku?? Vai mitenkä? Mä oon asentanu vapaavirtaus suotimen, ja tejin sen yksinkertasesti heittämällä ilmanpuhdistinkotelon mäkeen, ja tökkäämällä greenin siihen imuputken nokkaan... Ja ei mulla vaan mitään letkuja, putkia tai röörejä jääny yli... oonko mä jotenki tyhmä vai???On 2005-02-28 19:43, TJT wrote:
J.H tarkoittanee tuolla sitä,kun aktiivihiilisuodattimelta lähtee imusarjalle letku,jota pitkin tankista tulevat "huurut" viedään moottorin poltettavaksi.
Ja tuohan nyt ei tasan varmaan mene noin!On 2005-02-27 23:27, lurttinen wrote:
Otetaan esimerkki: Mä olen ajanut kolme kolaria, jossa on oltu tekemisissä vakuutusyhtiön kanssa. Kaksi kolaria jossa autot on korjattu, ja yksi lunastus tapaus. Ja ei yhdessäkään, siis ei yhdessäkään, tapauksessa ole vakuutustarkastaja ollut kiinnostunut oliko autoissa esim. katti paikallaan, saati joku muu "saaste höpötys". Sitten on eriasia jos on tullut kuolonuhreja tai loukkaantumisia. Sitten tutkitaan onko auto ollut laillinen liikenneturvallisuuteen vaikuttavilta osiltaan.(alusta, moottori ja ohjauslaitteet) Mutta sittenkään ei tutkita epäolennaisia asioita, kuten menisikö kolari auto päästöiltään katsastuksesta läpi... Ja olen hoitanut useammankin kolari tapauksen työni puolesta vakuutusyhtiössä...
On 2005-02-28 19:57, harza wrote:
Mä oon asentanu vapaavirtaus suotimen, ja tejin sen yksinkertasesti heittämällä ilmanpuhdistinkotelon mäkeen, ja tökkäämällä greenin siihen imuputken nokkaan... Ja ei mulla vaan mitään letkuja, putkia tai röörejä jääny yli... oonko mä jotenki tyhmä vai???
Niin siis sä oot ottanu imuäänenvaimentimen ym turhuudet sieltä pois?? Eikö se a.h suodatin oo ny eriasia.
<font size=-1>[ This Message was edited by: tuner on 2005-02-28 20:26 ]</font>