kaukosäätöinen keskuslukko ja vähän muutakin
kaukosäätöinen keskuslukko ja vähän muutakin
Eli tähän en oikeen oo löytäny selkeetä vastausta... Voiko kaukosäätösellä keskuslukolla varustettuun farmari B Omegaan vm. -99 teettää jossain pääkaupunkiseudulla toista avainta, josta myös toimis toi keskuslukon ohjaus sekä ajonesto?? Toi lienee alkuperänen kaukosäätökeskuslukko, kun ohjaus on Opelin avaimesta (avainta painetaan ja avaimen päässä syttyy punanen ledi). Täällä muutamassa keskusteluissa on sivuttu sitä, että ooppeliliikkeissä ei ole saatu toimivia avaimia aikaan...
Niin että olis kiva kuulla, jos joku on onnistunut teettämään täälläpäin toisen toimivan avaimen, ajatus ton ainokaisen hukkumisesta on aika ikävä.
Ja pannaan nyt perään vielä toinen tyhmä kysymys; mistä tietää onko Omegassa lukkoperä? Jos on, niin se lienee sähköinen (voiko se olla jotenkin yhteydessä siihen luistonestoon, TC ??), missä sen kytkimen pitäis olla?? Onko se ollu aina lisävaruste, vai vakio tietyissä malleissa?
Niin että olis kiva kuulla, jos joku on onnistunut teettämään täälläpäin toisen toimivan avaimen, ajatus ton ainokaisen hukkumisesta on aika ikävä.
Ja pannaan nyt perään vielä toinen tyhmä kysymys; mistä tietää onko Omegassa lukkoperä? Jos on, niin se lienee sähköinen (voiko se olla jotenkin yhteydessä siihen luistonestoon, TC ??), missä sen kytkimen pitäis olla?? Onko se ollu aina lisävaruste, vai vakio tietyissä malleissa?
Omega Caravan 2.5 -99
Ok... onkos toi sähkönen lukko sitten automaattisesti aina käytössä? Vai pitääkö se kytkeä päälle/pois jostain? Pitäskö sen olemassaolon näkyä niin, että jos ottaa luistoneston (TC) pois päältä ja "sudittelee", niin jää jälkeä kahdesta pyörästä?
Emmä tätä muuten, mutta mietin vaan että millasiin paikkoihin uskaltaa jättää auton parkkiin näin liukkailla... jos kuvittelen että mulla ei ole lukkoa, niin sit vaan tasamaalle =)
Emmä tätä muuten, mutta mietin vaan että millasiin paikkoihin uskaltaa jättää auton parkkiin näin liukkailla... jos kuvittelen että mulla ei ole lukkoa, niin sit vaan tasamaalle =)
Omega Caravan 2.5 -99
Onkos radio vai infrapuna tuo keskuslukko? Parhaiten varmasti selviää kun soitat johonkin lukkoliikkeeseen, ja kysyt niiltä. Epäilen että ei onnistu kuin merkkiliikkeessä. Kyllä niiden pitäisi siellä osata sulle avain tehdä, ja toimiva.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Jos en ihan väärin aikasempia topiceja tajunnu niin kyse oli a-vekun ajonestosta, eli niissä vissii tais olla siellä avaimen sisällä joku mangeetti tjsp. Eli kun laitoit avaimen virtalukkoon niin auto tunnisti että on oikea avain ja kytki ajoneston pois päältä. Mutta korjailkaa, kun en tiedä puhutaanko yhtään samasta asiasta... :D
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avain
Joo, eli MetroAutosta ilmottivat, että jos haluaa uuden ajonestolaitteella ja kaukosäätösen keskuslukon ohjauksella varustetun avaimen, niin se on tilattava tehtaalta saksasta. Siis jos haluaa kokonaan toisen avaimen (vara-avaimeksi) kuten minä. Tilausta varten tarvitaan auton turvapassi (jota mun saksantuontivehkeessä ei tietenkään ole, ja joutuisin henkkareiden ja rekkareiden kanssa konttoriin todistamaan omistussuhteeni autoon).
Tämä lysti maksaa kuulema pitkälle toistasataa erkkiä, jotain noin 130 rahaa. Saattaa jäädä teettämättä. Onkos joku jo keksinyt edullisemman tavan???
Mulla siis -99 Omega jossa avaimen rungossa kiinni toi elektroniikka.
Tämä lysti maksaa kuulema pitkälle toistasataa erkkiä, jotain noin 130 rahaa. Saattaa jäädä teettämättä. Onkos joku jo keksinyt edullisemman tavan???
Mulla siis -99 Omega jossa avaimen rungossa kiinni toi elektroniikka.
Omega Caravan 2.5 -99
Mulla omasta Omegasta (-95) meni särki se kaukosäätövitkutin avaimesta ja ei kyllä suostunu pelkällä avaimella lähtemään käyntiin. Kävin MetroAutosta ostamassa uuden lähettimen ja sanoivat et sen joutuu pitämään erillisenä "kaukosäätimenä", kun sitä ei saa avaimesta irti. Kattelin sitä avainta kotosalla vähän tarkemmin ja se kaukosäädinosahan lähtee ainakin tosta mun avaimesta ihan kiltisti pienellä ruuvarilla kampeamalla irti. Eli jos joltain "pikasuutarilta" vaan löytyy sopiva aihio, niin luulis kyl onnistuvan...
Uusi kaukosäädin (IP) maksoi muistaakseni 60e ja ohjelmointi tais olla noin 20e.
Uusi kaukosäädin (IP) maksoi muistaakseni 60e ja ohjelmointi tais olla noin 20e.
Praise the Lord and pass the ammunition!!