Toimenpiteet tankin vaihdon jälkeen ?
Toimenpiteet tankin vaihdon jälkeen ?
Vaihdoin -97 astraan tankin, nyt auto ei käynnisty. Pitääkö ilmata tai tehdä jotain kuita toimenpiteitä ? Syy on kuitenkin ilmeisesti polttoaineen saannissa. Jos on jotain kikka kolmosia niin kertokaa.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Pyöriikö bensapumppu? pumpun sulake? rele?
Tuleeko virtaa?
Kytkikkö ees johdot...
Letkut oikein?
Bensan paineet ainakin häviää, kun vaihdetaan tankkia tai suodatinta.
Yleensä ensimmäinen startti sen jälkeen kestää hieman pitempään, kun pumppu kerää paineet takaisin putkistoon.
jos ei viiden minuutin starttailun jälkeen vieläkään lähe käyntiin, niin sitten on jossain vikaa vikaa vikaa...
EDIT: Onko tankissa bensaa?
Tuleeko virtaa?
Kytkikkö ees johdot...
Letkut oikein?
Bensan paineet ainakin häviää, kun vaihdetaan tankkia tai suodatinta.
Yleensä ensimmäinen startti sen jälkeen kestää hieman pitempään, kun pumppu kerää paineet takaisin putkistoon.
jos ei viiden minuutin starttailun jälkeen vieläkään lähe käyntiin, niin sitten on jossain vikaa vikaa vikaa...
EDIT: Onko tankissa bensaa?
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
ettei vaan olis tulo ja paluu liitännät menny ristiin.
mikäs kone siinä muuten on?
minä ottaisin bensan tulo putken (paineputken) irti ja kääntäisin sytytysvirrat päälle. sillonhan pumppu pyörii ja nostaa bensaa jos sitä tankista on saatavilla.
kovin montaa minuuttia ei pumppu pyöri kuivana. tai siis se ei tee hyvää pumpulle.
mikäs kone siinä muuten on?
minä ottaisin bensan tulo putken (paineputken) irti ja kääntäisin sytytysvirrat päälle. sillonhan pumppu pyörii ja nostaa bensaa jos sitä tankista on saatavilla.
kovin montaa minuuttia ei pumppu pyöri kuivana. tai siis se ei tee hyvää pumpulle.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Itse olen bensaletkujen irtiolon jälkeen käyttänyt bensapumppua pakkosyötöllä jonkin aikaa ennen ensimmäistä käynnistystä, jolloin ilma poistuu järjestelmästä. Tämän jälkeen lähtee aivan normaalisti käymään.
Tämän topicin vikaan en kuitenkaan osaa antaa vastausta. Tuo letkujen ristiin kytkeminen voisi olla hyvä veikkaus. Toimiiko pumppu, jos sille syöttää suoraan 12v akulta tai sulakeboksilta hyppylangalla?
Tämän topicin vikaan en kuitenkaan osaa antaa vastausta. Tuo letkujen ristiin kytkeminen voisi olla hyvä veikkaus. Toimiiko pumppu, jos sille syöttää suoraan 12v akulta tai sulakeboksilta hyppylangalla?