kevät tulee ja autokuume, 2.5td omega farkku mielessä.
-
astraGcaravan
- 'Admiral'

kevät tulee ja autokuume, 2.5td omega farkku mielessä.
kertokaas kyseisten autojen omistajat/joskus omistaneet ruusut ja risut.
paljonko moisilla koslilla pääsee ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoja tarkastellessa.paljonko kuluttaa manuaali/automaatti.
paljonko moisilla koslilla pääsee ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoja tarkastellessa.paljonko kuluttaa manuaali/automaatti.
Re: kevät tulee ja autokuume, 2.5td omega farkku mielessä.
Itsellä 2,5 DT automaatti -98. Nyt ajettu 304 tkm. Tähän mennessä vaihdettu eteen iskarit ja koiranluut sekä pari palloniveltä. Taakse tuennan kumit. Laturin hiilet meni vasta pari viikkoa sitten. Moniurahihnan kiristin meni jossain 250 tkm:n paikkeilla ja hehkut noin 200 tkm kohdalla. Nyt vähäisessä määrin ilmestyy ensimmäisiä ruostepilkkuja takapyörien helmoihin, jotaka vaihdatutan uusiin nyt keväällä. Kannattaa tarkastaa myös ovien helmat ja jos viihteliäisyyttä riittää, niin helmojen muovit kannattaa käyttää irti ja kurkata, mitä niiden alta löytyy ja korjata samalla.
Muutoin auto ollut luotettava ja hyvä. Öljyä on kuluttanut koko ajan tasaisesti noin 1 litra / 3000 km, jonka luulen menevän turbon kautta, koska imusarja on sisältä aina öljyinen. Aion ajaa ko.autolla ja tekniikalla 500 tkm ennen kuin edes harkitsen auton vaihtoa. Mielestäni Omega on miellyttävä ajaa ja varsinkin automaattiversiona matka taittuu huomaamattomasti ja kaupunkiajokin on mukavaa. Kulutuskin on mielestäni auton omapainoon (1600kg)ja automaattiin suhteutettuna erinomaisen vähäinen. Pienin mittaamani kulutus tasaisessa matka-ajossa on 5.8 litraa kahden hengen kuormalla pyrkiessä pienimpään mahdolliseen kulutukseen keskinopeuden ollessa noin 80 -90 km tunnissa. Normaalikäytön keskimääräinen kesäkulutus on noin 7,5 - 8 litraa ja talvella noin 1 - 1,5 litraa enemmän. Jatkuvassa kaupunkiajosssa kulutus kyllä nousee reilusti yli 10 litran.
Omegassa pyöränkulmien säätöjen täytyy olla tarkasti kohdallaan, jotta auto on suuntavakaa ja hyvä ajaa.
Muutoin auto ollut luotettava ja hyvä. Öljyä on kuluttanut koko ajan tasaisesti noin 1 litra / 3000 km, jonka luulen menevän turbon kautta, koska imusarja on sisältä aina öljyinen. Aion ajaa ko.autolla ja tekniikalla 500 tkm ennen kuin edes harkitsen auton vaihtoa. Mielestäni Omega on miellyttävä ajaa ja varsinkin automaattiversiona matka taittuu huomaamattomasti ja kaupunkiajokin on mukavaa. Kulutuskin on mielestäni auton omapainoon (1600kg)ja automaattiin suhteutettuna erinomaisen vähäinen. Pienin mittaamani kulutus tasaisessa matka-ajossa on 5.8 litraa kahden hengen kuormalla pyrkiessä pienimpään mahdolliseen kulutukseen keskinopeuden ollessa noin 80 -90 km tunnissa. Normaalikäytön keskimääräinen kesäkulutus on noin 7,5 - 8 litraa ja talvella noin 1 - 1,5 litraa enemmän. Jatkuvassa kaupunkiajosssa kulutus kyllä nousee reilusti yli 10 litran.
Omegassa pyöränkulmien säätöjen täytyy olla tarkasti kohdallaan, jotta auto on suuntavakaa ja hyvä ajaa.
-
astraGcaravan
- 'Admiral'

- a.tikkanen
- 'Senator'

2.5 td B FARKKKU
nii mulla vm-95 ollu viime syksystä.. tosi hyvä ajaa kun todellakin on kulmat kohdallaan. autolla ajettu 295 tkm ite oon ajanu noista 20 tkm. ainoot remontit tällä hetkellä on ollu takaluukun kaasujouset, termostaatti 82 => 87 asteisek ja raidetangonpäät. omaa tyhmyyttäni kattoluukun ohjainkortti
. ilmastoinnin kompura vähän käynistettäessä pitää meteliä mut hiljenee noin 30 sek päästä... en tiedä liekkönormaalia vai ei? dieselvero on aika paha mulla on noin 560 eur/ vuosi 
Re: 2.5 td B FARKKKU
Ei tuosta kompuran äänestä kannata välittää, minulla kanssa pitänyt samanlaista ääntä jo vuodesta 1999 alkaen, mutta ei se sisälle kuulu ja hiljenee siitä itsekseen pikkuhiljaa liikkeelle lähdön jälkeen. Olen kyllä pitänyt ilmastoinnin eco asennossa talvet, koska silloinhan tuota ääntä ei kuulu kun kompura ei turhaan pyöri (äänihän kai tulee kompuran kitkakytkimestä, jota ei voine erikseen korjata). Opelin huollosta kerran kysyin, että antaako ääni aihetta tehdä mitään, ja vastasivat, että ajoa vain niin kauan kuin toimii. Ja näköjään oikeassa olivat.
Dieselvero on minullakin sama, vaikka pakettiautoksi onkin rekisteröity.
Ei tuosta kompuran äänestä kannata välittää, minulla kanssa pitänyt samanlaista ääntä jo vuodesta 1999 alkaen, mutta ei se sisälle kuulu ja hiljenee siitä itsekseen pikkuhiljaa liikkeelle lähdön jälkeen. Olen kyllä pitänyt ilmastoinnin eco asennossa talvet, koska silloinhan tuota ääntä ei kuulu kun kompura ei turhaan pyöri (äänihän kai tulee kompuran kitkakytkimestä, jota ei voine erikseen korjata). Opelin huollosta kerran kysyin, että antaako ääni aihetta tehdä mitään, ja vastasivat, että ajoa vain niin kauan kuin toimii. Ja näköjään oikeassa olivat.
Tuo dieselverohan nousi joku aika sitten noilta "monikäyttöpakettiautoilta" samalle tasolle kuin vastaavalla henkilöautollakin olisi. Eli nyt taas kannattaa muutoskatsastaa se takaisin henkilöautoksi niin saat ajella laillisesti 120km motarilla.Peveko kirjoitti: Dieselvero on minullakin sama, vaikka pakettiautoksi onkin rekisteröity.