kats. mies kertoi, että ei ajella veculla ellei vaihdeta puslia taakse, noh vein joensuuhun timosen autoon pirssin ja kaiffari sanoi, että kustantaa 450€ tuo vaihto ja osat.
Tänään sit kävin auton hakemassa pois ja lasku oli kaikkien alennuksien ja alennuskuponkien jälkeen(mulla oli niitä kuponkeja jokunen kappale) 497,03€ siihen tietty kuului nelipyöräsuuntaus joka tosin oli laskuarviossa jo mukana kun hintaa aikaa varatessani tiedustelin, pitäisi aina ottaa kirjallisena kun kyselee hintaa, EI VOI LUOTTAA PELKKÄÄN SANAAN Prkl..
Minua :ttaa mutta katsastusmies oli tyytyväinen.
autohan on b-malli 96 vuotinen.
Aika kallista. Kun teetin saman työn omaan Vectraani (-00, aj. 108tkm), se maksoi 328,49€. Paikkana oli keskisuomalainen korjaamo, joka vielä aivan viime vuosiin asti oli Opelin merkkihuolto, mutta se status otettiin pois samalla kun lakkasivat myymästä Opeleita. Korjaajilla on kuitenkin vuosikymmenien kokemus Opeleista. Tuota maksamaani hintaa pidän kohtuullisena, mutta en mitenkään erityisen edullisena, olen kuullut halvemmastakin työstä. Toisaalta työn osuus oli vain 136,43 euroa, joten eipä siitä hirveästi olisi voinut tinkiä.
Huvikseni kaivoin laskun esiin, ja tässä on selostus siitä:
Asennustyö á 53,50€/h, yht. 2,3h....................123,05€
Pyöräkulmien säätö á 53,50€/h, yht. 0,25h........13,38€
Hela pitkittäistukivarren á 28,17€, yht. 2kpl.......56,34€
Pallonivel takapyörän á 33,93€, yht. 4kpl.........135,72€
Yhteensä työ...............136,43€
Yhteensä varaosat.......192,06€
Eli näin sain saman homman 168,54 euroa halvemmalla kuin sinä, eikä työn laatu takuulla huonompaa ollut. Sinä jouduit tietysti lisäksi maksamaan uusintakatsastuksen 15 euroa, itse vaihdoin heti kun huomasin kolinaa, ja kaikki mahdolliset kerralla, vaikka korjaajan mukaan vain 2 osassa oli jotain väljää. Mutta kannattaa vaihtaa kaikki kerralla kun ne pian väljistyisivät muutkin.
ascona_c kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen, että paljonko on vectralla ajettu, kun noin on puslat jo väljistyneet?
Kokemuksesta voin sanoa että 100tkm ajetussa Vectrassa puslat kannattaa jo vaihtaa. En tietystikään tiedä milloin ne ovat niin huonot, että katsastus niistä huomauttaisi. Itse en kestä ajaa metriäkään autolla joka kolisee jostain esim. töyssyissä hiekkatiellä, joten vaihtoon vaan.
Muistaakseni pallonivelistä 2 oli väljiä. Ne pitkittäistukivarren helat olivat kanssa jotenkin irti. Mikä sitten aiheutti kolinan, en tiedä.. Mutta ei alkuperäisosat sentään 15 tuhannen kilometrin aikana rikki mene. Voisi kuvitella että sinun autoosi on vaihdettu vain juuri akuutin tarpeen verran, ja myöhemmin toiset osat ovat väljistyneet.
ascona_c kirjoitti:
Kumma juttu, takapää kolisi nimittäin jo ostohetkellä jolloin mittarissa oli 295tkm.
Eikai niiden noin pian pitäisi väljistyä?
Eipäs liioitella sielä... Kyllä se sinunkin Vecarasi on paljon ajettu ja jos alustassa on vielä paljon tehtaan osia, niin kannattaisi pikkuhiljaa ruveta vaihtamaan.
Kyllä ne puslat kuluvat kaikissa autoissa ja ovat kulutustavaraa. Ei kenenkään pitäisi ajatella, että puslat kestää auton eliniän. Moni ihminen ei uskoisi paljon ajettua autoaan samaksi, jos siihen asennettaisiin kerrasta uudet jouset, iskarit, puslat ja hyvät renkaat. Ajo-ominaisuudet paranisivat niin, että eroa olisi kuin yöllä ja päivällä.
Ihmiset tuppaavat luulemaan, että auto on todellisuutta paremassa kunnossa ja sitten kun paikat lopulta hajoaa, syyllinen on muka auto, vaikka se itse asiassa löytyy peiliin katsomalla...
aika ylläri että timosen autossa maksaa, itellä tosin kokemuksia vaan lappeenrannan puolelta... sen verran huonoa palvelua vittumaisilta ihmisiltä oon saanu ettei tarvii siihen puljuun enää mennä, pomo on kaikista pahin!
Noh, pääsimpäs avautumaan vaikka en kahteen vuoteen oo siellä käyny, varmaan monilla on hyviäkin kokemuksia siitä paikasta, ehkä molemmilla osapuolilla oli huono päivä(muutaman kerran)
Taitaa vähän riippua että kenen kans Timosellakin oikein asioi!!!
Ite käytin vähän aikaa sit huollossa (kyseessä kylläkin jakopään hilut) ja kustannusarvio kyllä piti paikkansa mitä oli puhelimessa sovittu! Oli jopa työmääräykseen ja vahvistukseen laittanut sovitun summan. Itseasiassa kyl lopulta lasku oli pienempi sovitusta koska ei ollu kyseinen jakopäänsarja käynytkään vaan joutuneet toisen laittamaan joka oli sit edullisempi.... Et joskus näinpäinki!!
ascona_c kirjoitti:
Moni ihminen ei uskoisi paljon ajettua autoaan samaksi, jos siihen asennettaisiin kerrasta uudet jouset, iskarit, puslat ja hyvät renkaat. Ajo-ominaisuudet paranisivat niin, että eroa olisi kuin yöllä ja päivällä.
Tuon eron huomasi kyllä radikaalisti jo n.180tkm ajetussa vectrssa tuli siis kaikki uutta (puslat, iskarit, jouset, alapallot) ja vielä myöhemmin jouset iskarit vaihty -40settiin..
veculla ajettu 246tkm minun ajamana n.50tkm. ei tietoa onko puslia vaihdeltu aiemmin . Ja siihen että on eroja kenen kanssa asioi Timosenautossa, niin sillä on todellakin väliä ainakin kun on ostamassa varaosia, hintaero saattaa olla 20% riippuen myyjästä.
HINNAT MINUN KOHDALLINI PUSLIEN VAIHDOSTA:
takatukivarren pallonivelet vaihtotyö 134,55€
pallonivelet 4kpl miinus alennus 15% yht.115,40€
takatukivarsietuhela
vaihtotyö 104,65€
helat 2kpl yht.56,66 €
ohjauskulmien mittaus50,00€
ohjauskulmien säätö 30,00€
-säädönhuoltotyö(koska joutui säätämään myös etukulmia) 30€
takavakaajan kumit 2kpl yht.6,97€
vaihtotyö 33,80€
Etuseteleitä oli 35€ jotka vähennettiin hinnasta eli yhteensä koko homma oli tuo 497,03€
ETTÄ SILLEEN
Antero kirjoitti:
Ihmiset tuppaavat luulemaan, että auto on todellisuutta paremassa kunnossa ja sitten kun paikat lopulta hajoaa, syyllinen on muka auto, vaikka se itse asiassa löytyy peiliin katsomalla...