Madallusjouset

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
EJS
'Agila'

Madallusjouset

Viesti Kirjoittaja EJS »

Olen hankkimassa Vectra B:hen vm. -98 madallusjousia.
Haluaisin kuulla kokemuksia ja vinkkejä eri jousista, esim. H&R ja Cobra kiinnostavat.
absum
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja absum »

Itse hommasin Cobran jouset Omegaan. Ei mitään valittamista, päinvastoin. Kokemusta on H&R:n ja G&M:n jousista, IMHO Cobrat tuntuvat kolmikosta parhaalta ja G&M:t huonoimmilta. Niitä joutui jopa puljaamaan pari kiertoa alle, ennen kuin auto seisoi suorassa eikä persuus maassa.

Oldsmobilessa ( Delta 88 ) taas on itselläni Intraxin jouset, ne ovat hyvät jos tykkää kovasta alustasta. Ihan hauska lankku mutkaisella tiellä, ei meinaan voi isoa jenkkilaivaa paljon vaappumisesta enää syyttää. Varjopuolena vaan mukulakivikadun jälkeen saa keräillä tekarinsa lattialta.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Minulla on myös ollut muutamassa autossa -35 mm G&M jouset,ei minulla ainakaan valittamista.Pintajousituksessa ihan herkät,eli ei "paikat hampaasta tasoristeyksessä" jouset.

Ensiviikolla menee Eibach Pro Kit jouset nykyiseen autoon.Kuulopuheiden mukaan aika hyvät,omat kokemukset myöhemmin...
Martza
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Martza »

Edelliseen b-vectraani (-96, 1.6i 16v) vaihdoin weitecin -40mm jouset tavallisten iskareiden kaveriksi ja oikein hyvin toimivat. Eivät pitäneet ylimääräisiä ääniä ja auto laskeutui tasaisesti. Todella hyvät hintaansa nähden! Kaipaisin myös ihmisten kokemuksia H&R + Eibachin jousista.. Ois tarkoitus laskea tuota nykyistä V6 sporttia muutama sentti lisää.. Eibachia ainakin monet ovat kehuneet, tiedä sitten..
Kuva
V6 Sport
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuossa olisi aiheeseen liittyvä video,jos jotakuta kiinnostaa...

http://www.eibach.fi/aloitus.html
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Videon alussa kyllä mainitaan, että punainen auto on varustettu 18" vanteilla (rengaslev. n.215-235 ja profiili 35-40?) ja sininen auto on vakioalustalla ja -renkailla (185/65/15"?). Olisi vaan kiva tietää paljonko olisi ollut eroa esim. pujottelutestissä, jos molemmissa olisi ollut samat vanteet ja renkaat?
absum
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja absum »

todennäköisesti aika paljon :)
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Arveluttaa vaan miten pelkän -35mm jousen vaihdolla saa aikaiseksi merkittäviä muutoksia ajo-ominaisuuksiin, jos jouset ovat yhtä velttoja kuin aiemmin. No kohta se selviää, kun kaveri on parhaillaan vääntämässä golffiinsa weitecin jousia alle...

Itse kotona voimajuomaa nautiskellen :)
bulletti
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja bulletti »

itselläni on vain kokemusta FK:n ja Weitecin jousista. FK on ollut käytössä todella hyvä pinnasta sen verran pehmeä ettei jokainen mukulakivi perseessä tunnu, mutta äkkiä jäykkenee todella tukevaksi, toisin kun Weitecit ovat mielestäni pinnasta jo niin kovat että herneen päälle ajettaessa perseeseen tulee mustelma :wink: suosittelen FK:n -60mm jousia väkisinkin...loistava tuote eikä myöskään hinnalla pilattu..
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Itse henkilökohtaisesti pidän -30/-35 madaltavista jousista eniten.Niissä saa jo sen ajopuolellisen edun itselleen,samalla auto on kuitenkin arkikäytössä mukava.Voi ottaa porukkaa kyytiin ja joka kanttaria ei tarvi kiertää.Noilla maltillisemmissa jousissa saa myös tuon fyysisen ulkonäköiseikan toteutettua,eli auto näyttääkin hyvältä sen jälkeen ja mikä parasta myös tuntuu.

-60mm madaltavat jouset minun mielestä ei ole enää mukavat arkiliikenteessä ja on jo pintajousituksessa aivan liian kovat,johtuu siitä kun jousi on jo niin lyhyt.Noilla haetaan enemmän fyysistä suoritusta kuin ajoparannustuntumaa.Se vain jonkun mielestä on hienoa kun renkaan yläosa painuu lokarin sisäpuolelle,tulee sitä DTM lookkia. :)

Kaikki on sallittua,jos itse tykkää... :)
corsaraattori
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja corsaraattori »

...niin no ne weitecin jouset on essopuheiden mukaan vähän sitä millasta sattuu linjalta tulemaan.... itsellä weitecit ja vakio kaasut, enkä voi muuta kun kehua!!! (-35mm) autokin kyllä on aikas paljon pienempi (corsa -95 sport). Eli omalta kokemukseltani voin suositella
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Bertonessa ainakin Eibach/Bilstein sprintit toimii hyvin.
wartsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja wartsi »

mulla oli vuoden 95 b mallin vectrassa 2 litraisessa lesförjös merkkiset jouset vakio iskareilla toimi hyvin(40mm) sopi 215/45/17 aluilla hyvin -(z)-
Vastaa Viestiin