Calibra - Jäähdytysnestetason merkkivalo

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
plumber
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Calibra - Jäähdytysnestetason merkkivalo

Viesti Kirjoittaja plumber »

Tuota valua tuppaa välillä vilkuttamaan, mutta kun kurkkasin konepellin alle, niin säiliö oli aivan täysi (kone lämmin). Pitänee vielä tarkistaa kylmänä, mutta oliskohan anturissa tms. vikaa? Vastaavia tapauksia?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Anturi saattaa olla paskana,tai sitten kontaktihäiriötä liittimissä.
Omasta oli koho hävinnyt kokonaan.
Tein siihen kunnon MacGyver viritykset,elikkä vanhasta ongenkohosta leikkaa-liimaa-askartele meiningillä :D

Jos käy häiritsemään,niin piuhat irti paisarin korkista ja hyppylanka väliin.
Kyllä nuo nesteet ilman merkkivaloakin osaa sillointällöin tarkistaa.
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

Eikös tämä ole se vasta hankittu Calibra, jossa oli ilmastoinnissa häikkää, jonka myyjä kehui korjanneensa?
Vie myyjälle korjattavaksi.
plumber
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

retsi kirjoitti:Eikös tämä ole se vasta hankittu Calibra, jossa oli ilmastoinnissa häikkää, jonka myyjä kehui korjanneensa?
Vie myyjälle korjattavaksi.
Sama vehje. Tosin ilmastointi toimii moitteetta. Ainoastaan tuo merkkivalo sekoilee. Katselin nuo nesteet auton ollessa kylmänä ja kaikki oli niinkuin piti. Eli luultavimmin toi anturin rele tms sökönä. Puhaltaa kuitenkin hyvin kumaa, ja auton lämmöt pysyy hollilla. Ja tosiaan, se valo ei pala aina. Vaan joskus syttyy päälle ja sammuu sitten hetken kuluessa.
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

mulla tos sigun autossa tekee samaa välillä ja ite luulen kans et se on se jäähdytysnesteen tason anturi. pitäis varmaan se vaihtaa mut saako sitä erikseen vaihdettua vai joutuuko ostaa koko paisuntasäiliön :roll:
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mulla teki samaa valonvälkyttelyä omassa callessa.Ostin sitten tavallisen korkin siihen paisuntasäiliöön ja yhdistin ne johdot.Eipä vilkuttele enää.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
plumber
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Opeca kirjoitti:Mulla teki samaa valonvälkyttelyä omassa callessa.Ostin sitten tavallisen korkin siihen paisuntasäiliöön ja yhdistin ne johdot.Eipä vilkuttele enää.
Kiva tietää, ettei kyse ole mistään suuremmasta. Sitä repii näköjään tressiä jokaisesta pikku vibasta näin heti auton oston jälkeen.

Missä muuten noiden V6 koneiden lämmöt liikkuu normaali ajossa. Mulla se ei yleensä edes jaksa hievahtaa alahaalta. Pari kertaa on tainnut kaupungissa 90 asteeseen jaksa kivuta. Lämmintä toki puhaltaa mukavasti, ja kaikki pelaa.
Vastaa Viestiin