asiantuntevat kommentteja!!
- vectratemmi
- 'Kapitän'

asiantuntevat kommentteja!!
No niin täällä tuntuisi liikkuvan asian tuntevaa väkeä=) autoni on A-mallin vectra 2.0glsi 8venttiilinen ja mieltä askarruttaa mikä vialla kun tyhjäkäynti huojuu. Pysyy hyvin käynnissä, mutta käy 850-950 ja nykii SILLOIN TÄLLÖIN ajettaessa kaupungilla 2vaihteella ja jos tulee monttuja/hidastetöyssyjä niin ravistelee niin mahdottomasti. Moottoriin on tehty mittaukset ja kaikki oli korjaamon mielestä OK ja kehuivat vielä tyhjäkäyntiä hyväksi!! Päästöt oli katsastuksessa OK!! Kytkin on juuri vaihdettu,tulpat OK,tulpan johdot OK,ilmansuodatin OK...Moottorin kumityynyt OK! Yksi vaihdettiin juuri kun oli rikki...Vaihteiston kiinnitykset OK! miten hyvin ylipäätään vikamuistin katsominen ja koneen mittaaminen näyttää jos jokin onkin vialla? Onko se tyhjäkäynnin huojunta nyt sitten ennemmin ominaisuus kuin vika? Kun olen kuullut, että vanhat ruiskukoneet tuppaavat olemaan tuollaisia,mutta miksi sitten mitään vikaa ei tavallaan niinkuin löydy? Voisiko sitten vetareissa olla niin paljon väljää, että se aiheuttaa nykivää liikettä, mutta kun vetaritkin vaikuttavat hyviltä... vanhassa autossa oli väljät eikä sekään nykinyt mutta kuului liikkeelle lähdettäessä pientä kolahtelua...Ainiin kyllähän noita kilometrejäkin on autolle siunaantunut 280000. itse olen ajanut vasta noin 22000. No kertokaapa tyhmälle A-Vectrasta=)
... Jotkut puhuu tyhjänkäyntimoottorin viastakin... Mulla kans huojuu välillä noin samoilla alueilla kun mitä kuvailit. (ei ole kiekkamittaria). Niin kauan kun tuo käynnissä pysyy tyhjänkäynnillä en tee mitään. Mut jos löytyy joku simple ratkasu, niin pistä tänne ratkasu. Vois sitte harkita ittellekki korjaamista.
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
- vectratemmi
- 'Kapitän'

Ettäkö bensapumpun rele? Täytyypä pistää korvantaakse tutkia. Mun kaveri kivenkovaa väittää, että johtuu kuulemma nykiminen vetoakseleista, mutta,mutta... Kyllähän jos vetarit niin väljiksi kuluu, että auto tekee kenguru loikkaa niin kyllähä niistä alkaa kuulua jo ylimääräistä räimettä ja pauketta kun olen kokeillu ajamalla tiukkaa ympyrää, että kuuluuko mitään...tietysti vetoakselit ei tyhjäkäyntiä huojuta=)peltis kirjoitti:Mulla teki samaa ja vaihoin bensapumpon releen niin johan alko toimimaan.
- vectratemmi
- 'Kapitän'

en tiedä, mutta minun mielestä ne tyhjäkäynti moottoriviat on yleisimpiä uudemmissa b-mallin vectroissa...voihan sitä vikaa tietty tulla mihin vain...Täytyy nyt katsoa joo kerron sitten jos saan ratkaistua vian...tyhjäkäynnin huojunta ei sinällään haittaa mutta se ravistus on raivostuttavaa...pitää kokoajan olla valmiina painamaan kytmintä, että saa sen loppumaan. Onneksi on uusi kytkin edes=)viljami kirjoitti:... Jotkut puhuu tyhjänkäyntimoottorin viastakin... Mulla kans huojuu välillä noin samoilla alueilla kun mitä kuvailit. (ei ole kiekkamittaria). Niin kauan kun tuo käynnissä pysyy tyhjänkäynnillä en tee mitään. Mut jos löytyy joku simple ratkasu, niin pistä tänne ratkasu. Vois sitte harkita ittellekki korjaamista.
-
ylilammikko
- 'Admiral'

- vectratemmi
- 'Kapitän'

- vectratemmi
- 'Kapitän'

Juuh, mulla on tässä ollut samanlaista vikaa ja olen sitä täälläkin muutamaan kertaan keskustellu.
Tulpat vaihoin, virranjakajan, lamdan (diagnoosijärj. herjasi lambdaa), yms. Tyhjäkäynnin huojunta oli varsinki melekosta kun löysäsi kaasun isoilta kiekoilta.
Korjausehdotukset on käsitelly pääasiassa tyhjäkäyntimoottoria, minun, kuten varmaaan sisunki (c20ne?) tapauksessa kyseessä on solenoidityyppinen tyhjäkäyntiventtiili (IAC valve), EI SIIS moottori. Se venttiili on siinä ruiskujen päällä hopeisen värinen murikka jonka kautta kulkee 2 huohotinletkua.
Minä puhdistin tämän venttiilin eilen CRC:llä huuhtelemalla ja paineilmalla. Saman tempun tein näille viereisille huohotinletkuille.
Pakko sanoa että tyhjäkäynnin huojunta on rauhoittunu tosi paljon. Eli ainakin mulla putsaus auttoi.
Tulpat vaihoin, virranjakajan, lamdan (diagnoosijärj. herjasi lambdaa), yms. Tyhjäkäynnin huojunta oli varsinki melekosta kun löysäsi kaasun isoilta kiekoilta.
Korjausehdotukset on käsitelly pääasiassa tyhjäkäyntimoottoria, minun, kuten varmaaan sisunki (c20ne?) tapauksessa kyseessä on solenoidityyppinen tyhjäkäyntiventtiili (IAC valve), EI SIIS moottori. Se venttiili on siinä ruiskujen päällä hopeisen värinen murikka jonka kautta kulkee 2 huohotinletkua.
Minä puhdistin tämän venttiilin eilen CRC:llä huuhtelemalla ja paineilmalla. Saman tempun tein näille viereisille huohotinletkuille.
Pakko sanoa että tyhjäkäynnin huojunta on rauhoittunu tosi paljon. Eli ainakin mulla putsaus auttoi.